in , ,

Що безпечніше: їздити на великому автомобілі чи на маленькому

Що безпечніше: їздити на великому автомобілі чи на маленькому

Автомобілі стали безпечнішими, ніж будь-коли. Якщо подивитися на статистику смертності за 2021 рік, то ймовірність загинути в автомобільній аварії вдвічі нижча, ніж у 1980 році (22,5 смерті на 100 000 осіб у порівнянні з 11,0 у 2021 році). Звичайно, на ці цифри також впливають зміни в інфраструктурі, політиці та поведінці водіїв за останні три десятиліття.

Можна розглянути найбезпечніші автомобілі та найбезпечніші позашляховики на ринку, але чи є одна категорія автомобілів безпечніша за іншу? Результати краш-тестів не можна порівнювати між сегментами, оскільки кінетична енергія пов’язана з вагою автомобіля. З іншого боку, показники смертності в автомобілях можна оцінити за розмірними категоріями.

Ну а якщо ви цікавитесь не тільки автомобільною тематикою, але й азартними іграми, то радимо вам звернути увагу на сферу гемблінгу. На офіційному сайті легального представника азартних ігор elslotswin ви дізнаєтеся про бонуси за реєстрацію, безпечні ігри та ігрові тенденції, що будуть актуальні у 2022 році.

Ну а якщо ви все ж таки хочете дізнатися про безпеку в авто, то читайте статтю далі.

Що безпечніше: їздити на великому автомобілі чи на маленькому

Тим не менш, навіть статистика смертності не розкриває всієї історії, оскільки вона не враховує швидкості, з якими їздять люди в різних сегментах автомобілів, а також вік, стать та типи доріг, якими вони користуються. Хоч би як хотілося виробникам вірити, що їхні мініатюрні субкомпакти так само безпечні, як і пікапи, дані говорять не зовсім про це.

Чи є великі автомобілі більш безпечними?

У травні 2020 року було випущено бюлетень зі звітом про стан справ, в якому йдеться, що смертність серед водіїв, як і раніше, найвища серед малолітражних автомобілів. Ці дані поділяють транспортні засоби на легкові автомобілі, мінівени, позашляховики та пікапи, кожна група транспортних засобів сортується за розмірними категоріями.

Що стосується чотиридверних седанів і хетчбеків, то у найбільшій розмірній категорії серед цих автомобілів зафіксовано 36 смертей на 10 мільярдів миль пробігу, тоді як у найменшій – 78, що більш ніж удвічі більше.

Аналогічна ситуація і з позашляховиками: можливість загинути у повнопривідному позашляховику, що відноситься до категорії маленьких, майже вчетверо вище, ніж у великих. Майже в кожному сегменті (за винятком задньопривідних пікапів та дводверних автомобілів) смертність найвища у найменшій категорії.

Аналогічним чином, існує лише 20 автомобілів, у яких на мільйон зареєстрованих автомобілів припадає менше ніж дев’ять смертей водіїв, причому дані обмежені 2014-2017 модельними роками. З цих 20 автомобілів тільки чотири відносяться до категорії малих (Land Rover Range Rover Evoque, Volkswagen Golf, Nissan Leaf та Mitsubishi Outlander), а решта – до середніх та великих. З 20 моделей з найвищими показниками смертності 15 відносяться до категорії малих чи міні. У даних простежується очевидна тенденція: так, водії рідше гинуть у великих автомобілях.

Чому так відбувається? Якщо коротко, то більш важкий автомобіль має більший імпульс, ніж легший. Кінетична енергія дорівнює добутку половини маси об’єкта та квадрата його швидкості, і при зіткненні кількох автомобілів саме легший автомобіль відчує на собі вплив усієї цієї енергії, коли кожен автомобіль швидко сповільниться.

Чи безпечніше позашляховики та пікапи, ніж легкові автомобілі?

Хоча можна було б сказати, що легкі спортивні автомобілі є найбезпечнішими автомобілями на дорозі, на жаль, за даними статистики, це не так. Якщо знову розглядати смертність на 10 мільярдів миль пробігу, то середній показник серед легкових автомобілів становить 36 смертей порівняно з 19 та 18 смертями для позашляховиків та вантажівок відповідно.

Що безпечніше: їздити на великому автомобілі чи на маленькому

Найбільш смертоносним підсегментом серед автомобілів є чотиридверні міні-автомобілі, де на 10 млрд. миль припадає 78 смертей. Тим часом у гіршому сегменті позашляховиків (маленькі дводверні люксові автомобілі) зареєстровано 40 смертельних випадків, а найнебезпечніші пікапи (великі дводверні автомобілі) показують 23 смертельні випадки на 10 млрд. миль.

А тепер, підказка для азартних користувачів нашого порталу: на сторінці ви зможете знайти найбільш дієві способи виграшу. За історію інтернету, сотні людей змогли заробити на велике безпечне авто не без допомоги такого способу дозвілля.

Тим не менш, є один сегмент транспортних засобів, для якого повідомляється про меншу кількість смертельних випадків, ніж для легкових автомобілів, вантажівок та позашляховиків. Звичайно, йдеться про мінівени. За даними, на 10 мільярдів кілометрів пробігу мінівенів припадає лише 15 смертей водіїв. Можна припустити, що це пов’язано, звичайно, з вагою, але також і з тим, що водії можуть бути обережнішими з дітьми на задньому сидінні.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Що безпечніше: їздити на великому автомобілі чи на маленькому
Tesla Model 3 перетворили на ферму для майнінгу криптовалюти: що з цього вийшло

Tesla Model 3 перетворили на ферму для майнінгу криптовалюти: що з цього вийшло

Stellantis Україна підбиває підсумки операційної діяльності у 2021 році

Stellantis Україна підбиває підсумки операційної діяльності у 2021 році