in ,

Як правильно доглядати за склом та фарами взимку: полегшуємо життя автомобілісту

У зимовий період автомобіль постійно  піддається впливу несприятливих факторів навколишнього середовища. Перепади температури, морози, сніг, дощ, заледеніння, хімічні протиожеледні реагенти – все це висуває до власника низку специфічних вимог щодо догляду за авто.

Сьогодні ми розповімо про правильний догляд за склом та фарами автомобіля взимку. При щоденній експлуатації ці елементи потребують особливої уваги.

Зимовий догляд за склом

Заледеніле лобове скло – звична вранішня картина взимку для тих, хто тримає свою автівку не в гаражі чи підземній стоянці, а надворі. Якщо машина обладнана системою автозапуску, можна заздалегідь прогріти салон та розморозити скло. В іншому випадку доведеться робити це самостійно.

Авжеж, категорично заборонено поливати скло водою, особливо гарячою. Це не пришвидшить розморожування, а з великою ймовірністю призведено до появи тріщини.

Найпростіший але водночас найдовший спосіб – увімкнути обігрів салону та дочекатися, поки розтане крига. У цьому випадку правильний алгоритм роботи кліматичної системи наступний: температура – на максимум, швидкість подачі повітря – середня, напрямок обдуву – на скло.

Тривалість розморожування залежить від товщини криги на склі та навколишньої температури. Для дизельних автівок процес триватиме довше через повільніший прогрів самого двигуна.

Також для розморожування скла можна використовувати спеціальні препарати-розморожувачі. Вони дозволяють швидко видалити кригу без шкоди для скла та гумових щіток склоочисників. Вибір такої автохімії достатньо широкий – як за швидкодією, так і за ціною

Способи розморожування лобового скла

  • Прогрівання зсередини за допомогою штатного опалювача салону. Цей спосіб потребує часу.
  • Очищення з використанням хімічних розморожувачів. Швидко, але з додатковими витратами на купівлю реагентів.

За будь-якого обраного способу примусово зі старту видаляти кригу зі скла за допомогою шкребка не рекомендується. Це може призвести до появи мікроскопічних подряпин на склі, що з часом погіршить видимість через відблиски. Необхідно, щоб тепле повітря в салоні почало нагрівати скло зсередини, а нижній шар криги розтанув. Після цього вже можна задіяти шкребок та щітку. Зазвичай, достатньо почекати 2–3 хвилини.

Цей час можна використати з користю: очистити кузов від снігу, перевірити тиск у шинах візуально чи за допомогою портативного компресора за його наявності. До речі, раніше ми окремо розповідали про правильний догляд за шинами взимку.

Додатковий лайфхак. Ставити автомобіль на нічну стоянку варто носом на схід. Тоді промені вранішнього сонця поступово прогріватимуть скло, пришвидшуючи процес подальшого розморожування. На жаль, ця порада малокорисна для мешканців великих міст, що зазвичай страждають від щільної забудови.

Склоочисники та омивач

Окрему увагу слід приділити склоочисникам. Примерзлі склоочисники – досить неприємне явище, з яким водії стикаються вранці навіть за помірної мінусової температури. Якщо автівка обладнана електричним підігрівом зони спокою «двірників», проблема, як то кажуть, вирішуються сама собою. В іншому випадку пришвидшити розморожування склоочисників або взагалі уникнути примерзання до лобового скла можна доволі просто без використання спеціальних хімічних засобів.

Найперше, що спадає на думку – залишити машину на ніч з піднятими склоочисниками. Цей розповсюджений спосіб попри свою простоту має суттєвий недолік. У такому положенні пружина, що притискає повідці зі щітками до скла, надмірно розтягується – майже удвічі порівняно зі стандартним положенням. Якщо склоочисники регулярно залишати піднятими на декілька годин, вона ослабне, втративши свої властивості. Адже, нагадаємо, таке положення склоочисників є сервісним, воно використовуються, у першу чергу, при заміні щіток.

Тому рекомендуємо інший лайфхак – безпечний та водночас дієвий. Залишаючи автівку на нічну стоянку, потрібно увімкнути склоочисники та декілька разів – омивач. Щітки та поверхню лобового скла вкриє шар «незамерзайки», вберігаючи гумові щітки від примерзання. Авжеж це має сенс, тільки якщо в бачок склоомивача залита зимова рідина.

Зимовий догляд за фарами

Фари не тільки освітлюють дорогу, а й допомагають іншим учасникам дорожнього руху заздалегідь помітити ваш автомобіль. Взимку, через коротший світловий день, вони використовуються частіше, а якщо автівка не обладнана денними ходовими вогнями, взагалі мають бути постійно увімкненими у режими ближнього світла під час руху, як того вимагають ПДР. А через несприятливі кліматичні умови (сніг, дощ, бруд та реагенти) забруднюються швидше. Разом це означає, що у зимовий період фари потребують регулярного дбайливого догляду.

Нашвидкуруч сполоснути фари водою на мийці чи з пляшки та витерти тканинною ганчіркою – вірний шлях до швидкого помутніння поверхні фар та, як наслідок, погіршення функціоналу і безпеки. Пил та пісок у суміші з водою та часточками льоду і снігу перетворюються на агресивний абразив, який при такому недбалому митті ви старанно «втираєте» у поверхню фар –  у результаті вона швидко вкривається мікроскопічними подряпинами.

Взимку очищувати фари потрібно за допомогою будь-якого зі спеціальних омивачів чи аерозолів, які у широкому асортименті наявні в автомобільних магазинах. А для видалення бруду використовуємо не тканинну ганчірку чи поролонову губку, а спеціальну ганчірку з мікрофібри.

Важливо! Мити фар краще окремою ганчіркою, а не тією, що використовуються для витирання кузова після мийки автомобіля. Саму процедуру взимку необхідно виконувати якомога частіше. Зокрема, перед кожною дальньою  поїздкою та перед виїздом кожного дня за сльотавої погоди. 

Як правильно очищувати фари взимку

  • Нанести омивач на поверхню фар;
  • Зачекати 2–3 хвилини, доки почнеться хімічна реакція;
  • Ретельно витерти фари ганчіркою з мікрофібри;
  • Змити залишки водою;
  • Повторювати процедуру регулярно.

Дбайливий догляд як запорука довгого життя скла та фар

Загалом зимовий догляд за склом та фарами автомобіля не завдає надмірного клопоту, якщо дотримуватися вище наведених рекомендацій. Також важливо всі необхідні засоби – як-то омивач, ганчірку, розморожувач для скла, тощо –  придбати заздалегідь та тримати в автівці. Це зекономить час, коли в них виникне термінова потреба, та утримає від спокуси знехтувати доглядом лише тому, шо треба швидше вирушати у поїздку.

Правильно доглянуті скло та фари взимку – це запорука гарної оглядовості та безпеки на дорозі. У результаті водій почувається за кермом набагато впевненіше, адже може заздалегідь планувати власні маневри, завчасно помічати інші автівки та пішоходів.

Також це допоможе подовжити життя скла та фар, заміна яких за нинішніх економічних умов може бути не на часі.

Як захистити фари

Оклеювання захисною (частіше броньованою) плівкою поверхні фар автомобілів.

Як розповіли AUTOGEEK у департаменті сервіса Корпорації УкрАВТО, під час миття автомобіля, простого протирання фар від бруду, чищення автомобіля від снігу, а особливо від льоду, як сказано вище, будь-які поверхні дряпаються. Особливо це стосується полімерного скла фар. У фар скло піддається пошкодженню набагато більше, ніж, на приклад, лобове скло.

Подряпані фари мають вигляд заматованої поверхні, в наслідок чого, суттєво зменшується їх здатність пропускати світло. Додається ще й ефект розсіювання світлового потоку, в наслідок чого, сфокусоване світло перестає бути таким. Тобто, фара не дає спрямований, чіткий промінь світла, а працює як вуличний ліхтар – світить у всі боки. По-перше – засліплює інших водіїв, а по-друге – не освітлює якісно дорогу. Обидва проявів роблять експлуатацію автомобіля небезпечною.

В разі занесення захисної плівки на фари, ступінь пошкодженості поверхні фари зменшується на 90-95%. Тобто, фара зберігає прозорість роками на рівні нової.

Більше того, вірогідність тріщін та сколів від каміння теж суттєво знижується.

Додатковий ефект від броньованої плівки – менша ступінь забрудненості поверхні, за рахунок низької адгезії до бруду, води, снігу, льоду, тощо.

В результаті, фари будуть просто чистішими, а з часом, збережуть свої властивості.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

У 2022 році на електромобілі припало понад 12% автомобільного ринку ЄС

Кава-машина та шини 39″: електромобіль Nissan Ariya вирушить у грандіозну подорож від Північного до Південного полюсів