in

Як доглядати за “погодою” в салоні автомобіля: особливості експлуатації кліматичної системи

Розпочалася весна, за нею прийде літо – у теплий період року важливо приділити увагу кліматичній системі автомобіля. Своєчасна профілактика та правильна експлуатація кондиціонера чи клімат-контролю стануть запорукою комфортних поїздок та дозволять запобігти дороговартісному ремонту.

При експлуатації кондиціонера та клімат-контролю весною і влітку потрібно зважати на особливості теплої пори року. По-перше, через підвищення середньодобові температури навколишнього повітря зростає навантаження на кліматичну установку: вона вмикається частіше і працює довше. По-друге, збільшення у повітрі та на дорозі різноманітного пилу і сміття пришвидшує забруднення ключових елементів системи – радіатора-кондиціонера і салонного фільтру.

Ось чому на початку весни саме час для візиту на сервіс, де кваліфіковані спеціалісти проведуть профілактичний огляд системи та за необхідності усунуть  усі проблеми. Зі свого боку, власнику авто необхідно дотримуватися рекомендацій для збереження кліматичної установки у робочому стані.

Типові проблеми в роботі «клімату» після зими

Автомобільний кондиціонер не «холодить» чи відмовляється працювати на повну потужність? Компресор видає нехарактерний гул? Ці та інші проблеми в роботі кліматичної установки часто виникають саме після  «зимової сплячки», коли система працювала на обігрів, використовуючи тепло двигуна, а тепер має виробляти «холод».

Якщо система кондиціонування не забезпечує необхідний рівень «холоду», найвірогідніше причиною є витік хладагенту (фреону) з системи через корозію металевих трубок або зношення ущільнень. 

Також зниження ефективності роботи може статися через забруднення радіатора кондиціонера, що протягом зими «назбирав» дорожній бруд.. Ще одна сезонна «хвороба» може вразити компресор кондиціонера, який взимку через рідше використання недостатньо змащується мастилом й потім починає «гуркотіти», сповіщаючи про наближення виходу з ладу.

Профілактика несправностей кліматичної установки

Підтримувати справність кліматичної установки необхідно, дотримуючись низки рекомендацій. Окремі вузли та елементи системи потребують періодичного обслуговування. Загалом, профілактика нескладна, а винагородою буде комфорт водія та пасажирів разом з безвідмовною роботою системи кондиціонування.

Як підтримувати систему кондиціонування у справному стані

  • Періодична заміна фреону. За недостатнього тиску фреону система кондиціонування автомобіля не здатна працювати належним чином. Також зростає ризик заклинювання компресора через недостатнє змащення мастилом. Тиск фреону необхідно перевіряти не рідше одного разу на рік, а найкраще це зробити саме перед початком весняно-літнього сезону.
  • Періодична заміна салонного фільтра. Весною та влітку у повітрі значно зростає кількість дрібнодисперсних часточок – пилок рослин, пил, дорожній бруд. Через це салонний фільтр поступово забивається, погіршуючи ефективність системи кондиціонування.
  • Чищення радіатора кондиціонера. Радіатор кондиціонера також потерпає від бруду та сміття, що накопичуються на його поверхні. Від цього падає ефективність роботи компресора. Щоб підтримувати на належному рівні теплообмін між атмосферним повітрям та робочим газом системи кондиціювання, стільники радіатора кондиціонера необхідно періодично чистити. Найкраще це робити на СТО спеціальним обладнанням – струменем стисненого повітря або води невисокого тиску.
  • Чищення системи вентиляції салону. Також гарним профілактичним заходом є чищення салонної системи вентиляції. Спеціальні очисні аерозолі або парогенератори ефективно знищують шкідливі мікроорганізми та видаляють пил в повітропроводах та вентиляційних решітках.

Своєчасна заміна елементів кліматичної установки

Правильна експлуатація системи кондиціонування автомобіля не обмежується своєчасною заправкою хладагента та чищенням радіатора. До складу кліматичної установки входять елементи, що потребують періодичної заміни. Зокрема, це ресивер-осушувач та приводний ремінь кондиціонера.

Елементи кліматичної установки, що потребують періодичної заміни

  • Приводний ремінь компресора
  • Ресивер-осушувач

З часом натяг приводного ременя компресора слабшає. Це може призвести до виходу з ладу запобіжного демпфуючого шківа та зрештою самого компресора. Тому перед початком літнього сезону варто перевірити натяг ременя, включивши цей пункт до переліку робіт сезонного обслуговування системи кондиціонування.

Періодичної заміни потребує також ресивер-осушувач. Загальноприйнята рекомендація, якою керуються досвідчені професійні сервісмени, встановлює періодичність кожного разу, як в системі кондиціонування відбувається заміна хладагенту. Також це потрібно робити при розгерметизації системи кондиціонування з будь-якої причини (заміна ущільнювачів, поломка тих чи інших елементів, тощо). Причина такої превентивної заміни ресивера-осушувача – адсорбент, що знаходиться в системі кондиціонування, при контакті з навколишнім повітрям насичується вологою, внаслідок чого втрачає свої робочі властивості.

Як обрати СТО для обслуговування та ремонту автомобільної системи кондиціонування

За будь-яких ознак нестабільної роботи системи кондиціонування не варто зволікати з візитом на сервіс. Краще усунути проблему на початковій стаді, аніж потім витрачатися на дорогий ремонт.

Ми радимо звертатися на спеціалізовані або мережеві СТО, які виконають роботи якісно, дбаючи про клієнта та власну репутацію. Як свідчить аналіз різноманітних поломок системи кондиціонування, правильна експлуатація у поєднанні за професійним обслуговуванням є запорукою довготривалої безвідмовної роботи.

Вільне дихання влітку

Отже, всі профілактичні заходи та за необхідності ремонтні роботи системи кондиціонування виконані. Тепер можна насолоджуватися прохолодою в салоні та не побоюватися відмови кліматичної системи у найсильнішу літню спеку. Водночас варто зменшити ризик поломок у подальшому, для чого необхідно дотримуватися основних вимог правильної експлуатації.

Що таке правильна експлуатація системи кондиціонування автомобіля? Як розповіли AUTOGEEK у департаменті сервіса Корпорації УкрАВТО, насамперед, це робота без перевантажень ключових елементів системи. Нижче ми наводимо декілька порад фахівців, що дозволять уникати тривалої роботи на пікових навантаженнях

Як правильно експлуатувати систему кондиціонування автомобіля

  • Регулярно використовуйте кліматичну установку. Регулярне використання виключає пересихання численних ущільнювачів – вони змащуються спеціальним мастилом, що є в системі.
  • Провітрюйте салон після стоянки у літню спеку. Після тривалої стоянки влітку, особливо на відкритому сонці, салон розжарюється, тому зазвичай водій відразу вмикає кондиціонування на максимум задля найшвидшого охолодження. Щоб зменшити навантаження на кондиціонер у перші хвилини роботи, бажано спочатку провітрити машину протягом 1–2 хвилин, наситивши салон навколишнім повітрям, що має нижчу на декілька градусів температуру.
  • Встановіть захисну сітку на радіатор кондиціонера. Додатково рекомендується встановити на решітку радіатора кондиціонера спеціальну захисну сітку. Вона вбереже його від засмічення комахами та пошкодження камінцями, що летять від автомобілів попереду.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Volkswagen не встигає за попитом на електричний фургон ID. Buzz і збільшує виробництво

Запас ходу 540 км, «сотня» за 6 секунд та автопілот: презентовано флагманський електричний кросовер Kia EV9