in ,

Як доглядати за електромобілем або гібридним авто взимку: особливості експлуатації

Перехід на екологічні авто все ще є досить стійким трендом у світі. Автовиробники масово відмовляються від подальшої розробки двигунів внутрішнього згоряння і концентрують свою увагу на автомобілях з електричним приводом.

Автомобілісти підігрівають попит на електромобілі, обираючи екологію, економію і задоволення від кермування та динаміки. Українські водії – не виключення.

Попри війну та відключення

Весняна паливна криза гостріше поставила питання перед автомобілістами стосовно вибору джерела живлення для своїх автомобілів. Для багатьох саме електричні автомобілі стали незамінним засобом пересування в умовах нестачі традиційних видів палива. Черги за електромобілями в автосалонах тягнулися з весни до осені. А все, що було в наявності, розібрали, незважаючи ані на комплектації, ані на колір та навіть бренд.

Проте з початком російських ударів по енергетичній інфраструктурі багато хто з “електроскептиків” прогнозував відмову від електромобілів. Мовляв, бензин з дизелем вже в наявності, а електрика, навпаки, перестала бути стабільно доступною.

Але, як показала статистика продажів, цікавість українських водіїв суттєво не зменшилася ані до електромобілів, ані до гібридів.

Для прикладу, в жовтні цього року було придбано майже 2,5 тисячі автомобілів на чистій електриці та 1,6 тисячі гібридних авто. Плюс-мінус, це схоже з минулорічними цифрами. Загалом в Україні станом на 1 грудня налічується близько 45 тисяч електромобілів і приблизно така ж кількість гібридів. Тобто, разом близько 100 тисяч електрифікованих автівок.

Чому ж, попри війну та перебої з електропостачанням, електрифіковані автівки все ще популярні? Не вдаючись до складних математичних розрахунків, можна сказати просто: електрика все ще залишається більш доступним ресурсом, ніж традиційне паливо. Бо підзарядити електромобіль чи плагін-гібрид можна і від розетки, і від сонячних панелей, і навіть від генератора, перетворивши паливо на електрику. А от бензин чи дизель з електрики отримати не вийде, як не намагайся.

Як обслуговувати електроавто

Зважаючи на зростання кількості електрифікованих автомобілів на українських дорогах, постає питання їхнього відповідного обслуговування. Звичайно, сервісне обслуговування електромобілів суттєво відрізняється від класичних ДВЗ-авто.

З інженерної точки зору, конструкція електромобілів набагато примітивніша. Тут не треба думати про регулярну заміну масла, фільтрів, свічок запалювання, чищення інжекторів або заміну приводних ременів. У підсумку технічне обслуговування електромобіля простіше і коштує дешевше. Проте багато в чому вони схожі. Наприклад, в електромобілів також потрібно періодично замінювати щітки склоочисників, салонний фільтр, перегорілі лампи у фарах. І найважливіше – стежити за станом компонентів підвіски та гальмівної системи.

Гальма

Так, в електромобілях використовується система електродинамічного гальмування з рекуперацією енергії при уповільненні, а при певних налаштуваннях системи вони здатні забезпечувати потужне гальмівне зусилля. 

Однак такі налаштування використовуються далеко не завжди, а середня вага сучасного електромобіля в спорядженому стані істотно більша за вагу схожого за характеристиками автомобіля з ДВЗ. Це означає, що гальмівній системі електромобіля доводиться перетворювати більше кінетичної енергії в тепло, що при певному стилі водіння призводить до підвищеного зносу.

Якщо ж водій, навпаки, дотримується виключно спокійного стилю водіння та використовує в основному рекуперативне гальмування, гальмівні диски можуть вкритися іржею, а матеріал колодок затвердіти та стати менш ефективним. Важливо пам’ятати про це та уважно стежити за станом колодок і гальмівних дисків, а також своєчасно міняти гальмівну рідину.

Протягом всього 20-го та початку 21-го століття інженери компанії Bosch ініціювали безліч інноваційних технічних розробок, пов’язаних з гальмівними системами, запатентували їх і запустили в серійне виробництво. Згідно з дослідженнями компанії Bosch, протягом 25 років тільки в ЄС система стабілізації врятувала близько 15 000 життів, а також запобігла майже півмільйона аварій.

Нововведення Bosch, зокрема й у сфері електронних систем АBS і ESP®, постійно підвищували ефективність роботи гальмівних систем і безпеку всіх учасників дорожнього руху. Так, ще в 1983 році Bosch вдалося значно поліпшити гальмівні характеристики потужних автомобілів за допомогою гальмівних дисків з високовуглецевого чавуну, а в 1995 році на автомобілях Mercedes-Benz S-класу вперше застосували електронну програму стійкості ESP®.

Bosch постійно вивчає тенденції ринку, зміни у світовому автопарку та пропонує рішення для найсучасніших видів транспорту. Сьогодні асортимент, наприклад, дискових колодок покриває майже весь європейський автопарк електромобілів і постійно поповнюється новими артикулами.

Фільтри

Салонні фільтри захищають внутрішній простір автомобіля та його пасажирів від дрібного пилу, твердих частинок, неприємних запахів, алергенів і бактерій. Більшість автовиробників рекомендує робити заміну салонного фільтра кожні 10-15 тисяч кілометрів, або як мінімум один раз на рік перед початком сезону цвітіння. Однак проблема якісного повітря в салоні електромобіля залежить не тільки від пори року.

Наприклад, спеціальна комбінація фільтрувальних шарів з активованим вугіллям у фільтрах Bosch надійно поглинає шкідливі гази та фільтрує повітря, відокремлюючи пилок і дрібний пил. Крім цього, FILTER+ забезпечує додатковий захист для алергіків. Фільтр оснащений спеціальним антиалергенним шаром, який нейтралізує бактерії та алергени. 

Більш того, салонні фільтри Bosch (покривають більше 90% європейських електрифікованих авто) зменшують кількість відкладень у системі кондиціонування повітря, завдяки чому підтримують ефективність її роботи. Важливо перевірити якість роботи салонного фільтра перед настанням холодів, бо старий і несправний фільтр буде сприяти накопиченню вологи всередині салону, а це, в свою чергу, призведе до запітнівання скла в салоні, що безпосередньо впливає на безпеку водіння.

Щітки

Так, коли йдеться про керування автомобілем, то безпека понад усе. І вона багато в чому залежить від видимості, особливо в осінньо-зимовий період. Поліпшити чи погіршити цей показник можуть склоочисники, або, як їх називають у народі – «двірники».

Склад гуми має одне з ключових значень і впливає на параметри роботи склоочисників: термін служби, гнучкість, плавність ходу, звук і багато іншого. Двокомпонентна технологія дозволяє гумі бути одночасно гнучкою та стійкою до механічних пошкоджень. Кромка гумки виготовляється з більш твердого матеріалу, а основа, яка відповідає за зміну кута нахилу при просуванні щітки – з м’якшого.

Еталонним прикладом таких щіток можна вважати Bosch Aerotwin. Технологія Power Protection Plus поєднує основу з м’якої гуми та тверду кромку із запатентованим полімерним покриттям, яке захищає щітку від передчасного зносу. Втім, розробники компанії Bosch вирішили піти далі та удосконалили двокомпонентний склад гуми склоочисників Aerotwin.

До складу гумової кромки вони додали спеціальний компонент, завдяки якому профіль став значно ефективнішим та стійкішим до впливів навколишнього середовища. Удосконалена формула суміші зробила і так зносостійкий каучук Power Protection Plus ще більш стійким до стирання, а також до впливів таких факторів, як УФ-випромінювання та озон.

Щітки переднього склоочисника Aerotwin встановлені на 98% європейських електричних і гібридних автомобілів.

Акумуляторна батарея

Незважаючи на те, що живлення відбувається від високовольтної батареї, електромобілям, як і раніше, потрібна 12-вольтова батарея, яка відіграє ключову роль у функціонуванні багатьох електричних компонентів і забезпечує постійну працездатність критично важливих систем безпеки. 

Як у гібридах, так і в електромобілях 12 вольт АКБ виконує функцію UPS. Важлива в першу чергу (крім розмірів та полярності) ємність. Чим вона більше – тим краще.

У режимі паркування, коли основна (тягова) батарея повністю відключається, від 12В живляться деякі електроприлади, сигналізація.

Важливо!

Не можна допускати розряду АКБ. Розряджена батарея не запустить автомобіль навіть якщо основна батарея заряджена повністю.

Якщо в режимі парковки, не запускаючи авто, увімкнути музику або габарити – то живлення буде саме від цієї 12-вольтової батареї.

Bosch пропонує широкий асортимент високоякісних акумуляторів EFB та AGM, що підходять для переважної більшості електромобілів.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Німецький завод Tesla збільшив кількість збирання до 3000 електромобілів на тиждень

В електромобіль HiPhi Z вбудували”танцюючий” дисплей: що відомо про новинку з Китаю