in

У 2022 році на електромобілі припало понад 12% автомобільного ринку ЄС

У 2022 році в Європейському Союзі було продано 9,3 млн. нових легкових автомобілів, що на 4,6% менше ніж роком раніше. При цьому, незважаючи на загальне падіння ринку, реєстрації нових акумуляторних автомобілів, продовжували зростати. За даними Європейської асоціації автовиробників (European Automobile Manufacturers Association, ACEA) за підсумками року їхня частка у загальних продажах склала 12,1%, на 3% більше, ніж у 2021 році.

Гарним минулий рік був і для гібридів – 22,6%. Тоді як популярність бензинових та дизельних моделей продовжувала падати. Але в сукупності вони все ще переважають на ринку ЄС – 52,8%, з них 36,5% – бензинові та 16,4% – дизельні.

За даними ACEA, у четвертому кварталі 2022 року реєстрація нових електромобілів у ЄС склала 406 890 одиниць, що на 31,6% більше, ніж за аналогічний період 2021 року. 198 293 одиниці зареєстровано в Німеччині – плюс 66,1% до минулого року. На другому місці Франція з результатом 62155 одиниць (+12,6%). Як зазначили в асоціації, частка електромобілів у європейських продажах на 2% більша, ніж на глобальному ринку – 10%.

Також у четвертому кварталі суттєво додали плагін гібриди (+29,5%) і ключову роль у цьому відіграла та сама Німеччина (+73,5%). Загалом за рік продажі плагін-гібридів збільшилися на 1,2%, досягнувши 9,4%.

Що стосується «чистих» гібридів, то в жовтні-грудні перші номерні знаки отримали 545 316 таких автомобілів, на 22,2% більше, ніж за ті ж три місяці 2021 року. Що зробило цей сегмент другим за розмірами на європейському авторинку – 22,6%. А загальне зростання за рік становило 8,6%.

При цьому моделі на природному газі за останні три місяці 2022 втратили 56,6%. Таким значним падінням цей сегмент завдячує Італії, найбільшому ринку «газових» автомобілів у регіоні, де продаж обвався відразу на 71,3%. Хоча в сукупності з ЄС продажі автомобілів, що працюють на зрідженому нафтовому газі, у жовтні-грудні зросли на 16,7%.

Сумарно у четвертому кварталі 2022 року реєстрації автомобілів з альтернативними силовими установками (електромобілі, гібрид, плагін-гібриди та на природному газі) перевищили 1,3 млн, що становило 53,1% автомобільного ринку ЄС. Це перший квартал, коли «зеленим легковикам» вдалося перевершити паливні моделі.

Щодо бензинових моделей, то у четвертому кварталі з реєстрації зросли на 4,1%. Цьому сприяли Італія (+17,4%) та Франція (+3,5%). Але це не допомогло їм покращити результат 2021, коли на цей сегмент припало 35,5%. До кінця 2022 року частка бензинового ринку впала до 32,5% (-3%).

Частка дизельного ринку впала до 14,4% (-0,4% у четвертому кварталі) проти 16,4% у жовтні-грудні 2021 року. Усього протягом року в 27 країнах Європейського Союзу зареєстровано 1,5 млн. нових дизельних автомобілів, на 19,7% менше, ніж роком раніше. А їхня частка в загальних продажах склала 16,4% (-3,1% до 2021 року).

Раніше Autogeek повідомляв, які електромобілі здатні живити будинок під час відключення електрики.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Не тільки електромобілі: який транспорт на електротязі зʼявився в Україні протягом 10 років

Як правильно доглядати за склом та фарами взимку: полегшуємо життя автомобілісту