Сучасні автомобілі обладнують каталітичними нейтралізаторами, які вбудовані у вихлопну систему. Головне завдання таких пристроїв – очищення відпрацьованих газів від отруйних компонентів і небезпечних речовин. Незважаючи на тривалий термін служби, автомобільні каталізатори виходять з ладу і не можуть більше виконувати свої функції.
Головні причини цього – руйнування внутрішньої стільникової структури, механічні удари корпусу, засмічення осередків сажею через підвищене споживання масла або використання неякісного палива зі шкідливими домішками. Як правило, нейтралізатор виходить з ладу через 100-150 тисяч км пробігу. Що ж робити з зношеним і старим каталізатором? Відмінне рішення – здати непотрібний нейтралізатор до спеціальної компанії. Зробити це можна на сайті autocatalystmarket.com в Украине.
Ознаки поломки каталізатора
Як і будь-які автомобільні деталі, каталітичні нейтралізатори не вічні і з часом виходять з ладу. По мірі зношування виробу можуть проявлятися такі негативні ознаки:
- машина повільно набирає швидкість на низьких передачах;
- поява лампочки CheckEngine на приладовій панелі, яка свідчить про помилку мотора;
- збільшення витрати палива.
Якщо автомобіль має бортовий комп’ютер, можна спробувати скинути помилку CheckEngine, але при повторному загорянні слід завітати до найближчого СТО. Коли підтверджується поломка каталізатора, багато автомобілістів вирішують просто викинути старий пристрій, але є хороша альтернатива – здача нейтралізатора.
Для чого скупникам потрібен несправний прилад? Вся справа в тому, що конструкція автомобільного каталізатора передбачає наявність родію, і платини – цими дорогоцінними металами покривають внутрішні стільники, щоб вони нейтралізували шкідливі продукти згоряння в відпрацьованих газах. Самостійно витягти цінні метали практично неможливо (для цього потрібне спеціальне обладнання та хімічні реагенти), та й невигідно, адже каталізатор містить всього 0.1-0.3 грама дорогого напилення.
Вартість скупки каталітичних нейтралізаторів
Здати каталізатори можна в різні компанії, кожна з яких пропонує свої умови. В цілому цінник майже всюди буде однаковий, адже вартість дорогоцінних металів визначається котируваннями на лондонській біржі. При скупці каталізаторів автовласникам, як правило, виплачують близько 75% від вартості цінних металів.
Ціна скупки несправних каталітичних нейтралізаторів залежить від наступних факторів:
- об’єм двигуна: для очищення вихлопів великих моторів використовують каталізатори з великою кількістю дорогоцінних металів;
- поточний стан пристрою: при відсутності пошкоджень і деформацій корпусу, цілої структурі внутрішніх сот можна виручити більше грошей за здачу нейтралізатора;
- країна походження каталізатора: зарубіжні виробники використовують більше цінних металів, ніж вітчизняні компанії.
Вимоги, що пред’являються до старих катализаторам
Багато компаній, які скуповують зношені нейтралізатори, пред’являють до пристроїв ряд вимог:
- фільтр сажа повинен бути відділений від керамічної частини пристрою;
- на внутрішніх сотах не повинно бути азбесту, сажі та інших забруднень;
- відносна вологість пористої структури повинна складати не більше 2%.
Якщо металеві елементи пошкоджені, то кількість дорогоцінного напилення, як і вартість скупки каталізатора, зменшується в 2 рази. Тому краще здавати автомобільний нейтралізатор в більш чистому і якісному стані.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: