in

Замість зарядки – заміна акумулятора за 5 хвилин: стартап Ample представив станцію нового покоління

Технологія швидкісної заміни акумуляторних батарей для електромобілів ще не набула широкого поширення за межами Китаю, але певні кроки у цьому напрямку вже зроблено. Зокрема, в Європі та США цю технологію просуває каліфорнійський стартап Ample, який володіє 12 станціями заміни батарей у районі Затоки у Каліфорнії та двома у Мадриді, Іспанія.

У Каліфорнії станції Ample працюють з 2021 року та в рамках пілотного проєкту обслуговують електромобілі Uber. Це сотні замін акумуляторів щодня.

15 травня 2023 року стартап представив станцію другого покоління, яка дозволить міняти батарею за 5 хвилин, удвічі швидше, ніж раніше. Ще один істотний плюс – наскрізне компонування. Також розробники підвищили безпеку терміналу. Зокрема, нова станція дозволяє пасажирам виходити та сідати в автомобілі під час заміни батареї, чого не можна було робити раніше.

Це стало можливим, завдяки тому, що у терміналі другого покоління для заміни автомобіль піднімається разом із платформою. Тоді як у попередньому варіанті піднімався лише транспортний засіб.

Також змінився підхід до процесу заміни. Якщо на станціях першого покоління змінювали повністю акумуляторний блок, то наразі – окремі модулі. При чому кількість модулів при кожній заміні можна змінювати. Наприклад, для поїздок у будні клієнту достатньо 30 кВт•год, тоді як у вихідні дні – 90 кВт•год. Новий термінал Ample дає змогу це регулювати. Як саме це відбувається не поточнюється.

Але найголовніше, що станція стартапу підходить буквально для всіх існуючих та, як стверджується, майбутніх електромобілів. При цьому автовиробникам не потрібно проєктувати або перепроєктувати свої моделі під термінал.

Як повідомили у компанії, першу станцію другого покоління встановлять до кінця цього року у Токіо. Також у планах розширення мережі в Іспанії та США. Загалом змонтують близько 13 станцій. Їхнє виробництво налагоджено на заводі компанії в Каліфорнії.

Термінал доставляється на об’єкт у вигляді трьох окремих секцій та збирається на місці. Для його роботи потрібно лише 100 кВт енергії. Це значно менше ніж для типової станції швидкісної зарядки постійного струму.

Наразі Ample веде перемовини з п’ятьма великими автовиробниками щодо надання можливості оренди акумуляторів. Оголошення за їхніми підсумками обіцяють найближчим часом. Тоді ж, ймовірно, з’явиться інформація про умови та вартість оренди батареї. У будь-якому випадку, без акумулятора електромобіль коштуватиме значно дешевше.

Як раніше повідомляв Autogeek, попит на акумулятори для електромобілів до 2030 року зросте ще на 5 мільйонів штук.

За матеріалами: InsideEVs

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Виробництво електромобілів Lucid виросло на 200%, але є проблеми

Європейську версію флагманського Genesis G90 покажуть на Фестивалі швидкості у Гудвуді