in ,

Як підготувати акумулятор авто до зими

Підготовка складається з двох етапів – заряджання та утеплення. Для цього можна використати зарядний пристрій та спеціалізовані матеріали.

У зимовий час багато водіїв стикаються з тим, що заводити авто вже не так легко, як раніше. Акумулятор швидко розряджається на холоді та відмовляється працювати. Якщо правильно підготувати АКБ до зими, таких проблем можна уникнути.

Акумуляторні батареї обов’язково потрібно обслуговувати – це один з етапів підготовки автомобіля до зими. Коли двигун холодний, мастило в ньому стає більш щільним – зарядний пристрій для акумулятора авто відчуває більше навантаження. А підзарядити АКБ від роботи двигуна вийде тільки тоді, коли машина вже на ходу.

Є два основні етапи підготовки акумулятора:

  • Заряджання батареї за допомогою ЗП (зарядного пристрою) та нормалізація щільності електроліту.
  • Утеплення АКБ за допомогою різних матеріалів. 

Заряджання акумуляторної батареї перед зимою

Відновлення заряду АКБ – важливий етап в її підготовці до холодного періоду. Зараз цей процес став достатньо простим завдяки появі сучасних моделей зарядних пристроїв.

У першу чергу, батарею потрібно зняти з автомобіля та ретельно її почистити. Брудним може бути не тільки корпус АКБ, але й клеми. Їх обов’язково потрібно зачистити, щоб покращити якість контакту – скористайтеся для цього наждачним папером.

Перш ніж почати заряджання, потрібно викрутити у банках пробки, відкривши отвори, в які заливають електроліт. Пластини мають бути хоча б на 10-15 міліметрів вкриті електролітом. Якщо рідини надто мало, потрібно долити у банки дистильовану воду.

Після цього приступають безпосередньо до заряджання батареї. Якщо використовується якісний зарядний пристрій, то процес буде дуже простим. Ось декілька правил та ключових моментів, про які потрібно знати:

  • Отвори для заливання рідини в банки мають бути відкритими. У процесі заряджання АКБ буде виділятися газ. Якщо закрити банки, вони можуть роздутися та лопнути. Це стосується тільки тих акумуляторів, у яких передбачена можливість доступу до банок.
  • Обов’язково перевірте правильність підключення дротів зарядного пристрою до батареї. Червоний дріт слід підключати до клеми «+», а чорний – «-». У сучасних моделях ЗП передбачений захист від неправильного підключення, але все одно треба бути обережним. Якщо такого захисту немає, зарядний пристрій може вийти з ладу.
  • Після підключення АКБ до ЗП, можна увімкнути пристрій до мережі.
  • Проводити заряджання потрібно у провітрюваному приміщенні, краще за все – нежилому. Це пов’язане з тим, що у процесі заряджання виділяються гази. Навіть якщо ви використовуєте автоматичний зарядний пристрій, що регулює робочий струм та усуває кипіння електроліту, краще подбати про безпеку.
  • Приблизний час, що знадобиться автомобільному акумулятору для повного заряджання, складає близько 12 годин.

Як підняти щільність електроліту в акумуляторі?

Після відключення акумулятора від зарядного пристрою необхідно, щоб батарея відстоялася не менше однієї години. Тільки після цього можна ареометром виміряти щільність електроліту в кожній банці.

Нормальними показниками щільності електроліту вважають 1,26-1,27 г/см3. Для виключення можливості замерзання взимку вона не має бути нижчою за 1,18 г/см3. Якщо щільність у будь-якій банці сильно впала, доведеться долити туди електроліт підвищеної щільності. Придбати його можна в автомагазинах.

Щоб упевнитися, що акумулятор добре підготовлений до зимового періоду, потрібно заміряти напругу на клемах. Візьміть для цього вольтметр або цифровий мультиметр, що переведений у режим виміру постійної напруги. Для нормального запуску двигуна у період експлуатації взимку напруга на клемах має бути мінімум 12,6 вольт.

Утеплення акумулятора перед використання взимку

Ще одна річ, якій треба приділити увагу – утеплення в моторному відсіку. Найбільшою популярністю користуються наступні види утеплювачів:

  • Пасивні кейси або так звані «шуби», що виготовлені з теплоізолюючих матеріалів. Вони виконують роль додаткового захисту від холоду, працюючи за принципом термоса.
  • Електричні нагрівачі для АКБ. Вони активно підвищують температуру у зоні розміщення АКБ та часто знаходяться у спеціальному термокейсі.

Головне завдання утеплювачів для акумуляторів – підтримка температури АКБ на рівні, достатньому для збереження працездатності батареї навіть за дуже низьких температур. Справа в тому, що у випадку використання на морозі акумулятор вимагає більше часу на відновлення, та не встигає повністю зарядитися, якщо поїздка коротка.

Батарея починає заряджатися тільки тоді, коли електроліт нагріється. Якщо заздалегідь подбати про це та утеплити акумулятор, він не буде повністю остигати, а значить, для нагріву знадобится менше часу. Серед додаткових переваг утеплюючих матеріалів можна перерахувати те, що вони відносяться до негорючих, та стійкі до агресивних рідин. Тобто, вони не будуть руйнуватися під дією бензину, мастила та кислот.

Краще за все не використовувати для утеплення підручні матеріали та купувати лише спеціалізовані утеплювачі. Якщо ви будете дотримуватися правил підготовки акумулятора до зими, то він прослугує вам довгий час та зможе запустити авто у будь-яких умовах.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Електромобілю Ford Territory додали автономності: долатиме 435 км на одному заряді

Проект ZEROe: Airbus презентував три концепти водневих лайнерів з нульовими викидами