in

Замість утилізації: названо популярні способи використання відпрацьованих акумуляторів електромобілів

До остаточної переробки акумулятори електромобілів можуть ще довго служити в інших галузях.

Що відбувається з батареями під час їх використання? При переході на електромобілі цим питанням задаються практично всі автомобілісти.

Знайти на нього відповідь спробували й експерти. Так в службі таксі аеропорту Гатвік у Лондоні протягом трьох років працювали п’ять автомобілів Tesla Model S 90D. За цей період кожен з них проїхав близько 300 000 миль (482 800 км). При цьому ступінь зносу батареї склала 82% (SoH).

Спочатку Tesla Model S з восьмирічною гарантією на необмежений пробіг, але у 2017 році гарантійний пробіг скоротився до 150 000 миль (241 400 км) або восьми років експлутації та 70% SoH.

Mercedes-Benz також надає восьмирічну гарантію на свої батареї для електромобілів, але пробіг при цьому обмежений на 100 000 миль (160 934 км). Такі ж гарантії передбачені й для електричного кросовера Jaguar I-Pace.

Що ж буде з батареє після закінчення гарантійного терміну?

Відомо, що батареї електромобілів активніше зношуються в перші один або два роки. Як показав експеримент у Гатвіку за перший рік паспортний пробіг знизився на 8% на 100 000 миль (160 934 км), інші два роки – на 5%. При такій швидкості зносу перш, ніж досягти гарантованого компанією рівня у 70% SoH автомобіль міг би проїхати 500 000 миль, що більш ніж у три рази перевищує гарантований пробіг.

Основними факторами зносу батареї являються занадто сильний наддув, який підвищує температуру акумулятора, а також занадто часті зарядки та розрядки до максимуму. Використання батареї більшу частину часу у діапазоні від 10% до 90% заряду (SoC) та рідка перезарядка допоможе продовжити термін її служби. Також допоможе «відпочинок» батареї раз на тиждень протягом декількох годин при досить низькому рівні SoC.

Після того, як SoH впаде нижче 70%, батарея може бути не менше п’яти років використана в системі накопичення енергії від акумулятора «другого життя» (BESS), поки її знос не складе 50%. Далі акумулятор придатний тільки для переробки.

Як раніше повідомляв Autogeek, південнокорейська компанія SK Innovation планує розмістити виробництво батарей у США.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Volkswagen ID.5 став ближче до серії: розпочато складання передсерійних зразків нового електрокросовера

Кабмін дозволив реєструвати нові автомобілі прямо в автосалонах: як це працюватиме