В Україні спеціалісти створили електромобіль, що здатен долати 100 км без підзарядки.
Автівка є творінням студентів Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля та Сєвєродонецького політехнічного фахового коледжу.
Модель має назву «Єва» й може розганятися до 80 км/год.
Кузов автівки зроблений зі склопластику, рама – з алюмінію. Також в автомобілі можна встановити дві сонячні батареї – на даху й капоті.
П’ятимісний електромобіль має чотири метри в довжину, а розміри його салону такі ж, як і у бізнес-седанів.
Спеціалісти, що створили автомобіль, озвучили переваги моделі:
- замість традиційного несучого кузова – алюмінієва рама за технологією frame-space, на якій будуть встановлені елементи кузова та інші компоненти;
- елементи кузова пропонується виготовляти з полімерного матеріалу, який не вимагає лакування і не піддається корозії, за технологією вакуумної витяжки. Це дозволяє суттєво, майже вдвічі, скоротити витрати на організацію виробництва та технічне обслуговування обладнання, що істотно впливає на кінцеву вартість електромобілю, і зменшити вагу автомобіля до 1100 кг;
- виготовлення елементів кузова з полімерних матеріалів відкриває можливості для рециклінгу матеріалів, що використовуються при виробництві;
- можливість встановлення сонячних батарей на дах і капот електромобілю, які будуть підзаряджати основну батарею і забезпечувати додаткових до 30 км в день, що в міських умовах істотно впливатиме на витрату батареї і збільшує її ресурс;
- можливість забезпечення електромобіля додатковою батареєю завдяки рамній конструкції. Це дозволить збільшить пробіг на одній зарядці до 500 км;
- завдяки запропонованій технології виготовлення кузова електромобіль може використовуватися людьми з інвалідністю на інвалідних візках, не залишаючи самих візків. Педалі газу та гальма для цих категорій осіб будуть переміщені з ножною області в область керма;
- унікальна система безпеки як для самого автомобіля, так і для пішоходів, велосипедистів тощо. Ця технологія запатентована і вперше буде використана в автомобільному транспорті;
- при довжині 4 м автомобіль має абсолютно рівну підлогу довжиною 3.1 м та внутрішню висоту салону, яка дозволяє здійснювати будь-яку його трансформацію, починаючи від вантажного двомісного варіанта з корисним об’ємом, який відповідає повноцінному п’ятимісному автомобілю з розміром салону на рівні бізнес-седанів. Наявність додаткового джерела енергії та кліматичної системи разом з можливістю бистрої та легкої трансформації салону дозволяє реалізувати в запропонованому макеті електромобіля мобільний офіс, що є дуже актуальним в сучасних умовах.
Також модель має «модульну платформу», що дозволяє змінювати її протягом експлуатації. Зокрема, можна встановити встановлена акумулятор та двигун більшої ємності або ж додаткова батарею, змінити привід.
В університеті зазначають, що запропонували новий підхід до виробництва електромобілів, що дозволяє отримати в малих габаритних розмірах недорогий конкурентний автомобіль з великим салоном, що має можливість трансформації та модифікації.
Ще однією перевагою автівки є бюджетність – вартість моделі складає всього 12 тисяч доларів.
Варто зазначити, що це вже не перший електромобіль, який був створений в Україні. Так, минулого року в Києві презентували компактний сіті-кар на електротязі ELMIZ mini. Автівку створила українська компанія «Електропрайд». Вона здатна долати 120 км без підзарядки й розганятися до 60 км/год.
Окрім того в Україні була створена автівка на електротязі для людей з інвалідністю. Електромобіль під назвою Ukrainian Social Electric Car (USEC) обіцяли запустити в серію. Потужність моделі складає 30 кВт: два мотор-колеса по 15 кВт на задній осі, привод задній, а запас ходу – 100-150 км в залежності від умов експлуатації.
Також слід згадати й про електро-«Запорожець» з Кропивницького, який створив місцевий житель. Чоловік хотів електромобіль собі на кожен день, придбав раритетний Запорожець ЗАЗ-965 і перетворив його на електромобіль. До слова, вийшов у нього ще той красунчик.
А канівчанин Ігор Сухобрус взагалі перетворює металобрухт на справжні шедеври автопрому. Ще замолоду він почав створювати своєю колекцію й тепер у ній є навіть «Лазня на колесах», створена з двох «УАЗів» та «Будинок на колесах» з туристичним наметом на даху, кондиціонером на кормі та відкидним столиком на кузові з правого боку.
Якщо ж говорити про дешеві електромобілі, то тут варто згадати пенсіонера зі Львівської області, який створив електромобіль лише за 1300 євро, а обладнав автівку умілець екрано від телевізора та офісним стільцем.
Не відстають й на Миколаївщині. Там колишній учитель фізики створив невеличкий електромобільчик для своїх онуків – кузов автівки зробив з фанери старого піаніно, а колеса використав від радянського моторолера.
Однак вміють наші люди робити не тільки легковушки, а й вантажні електромобілі. Так, нещодавно український стартап Murmuration Technology вивів на тести свій електромобіль CoolOn.
Як раніше повідомляв Autogeek, в Україні з’явився новий електромобіль для кур’єрської доставки з запасом хорду 80 км.
За матеріалами: sed-rada.gov.ua
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: