in

Made in Ukraine: в Києві презентували перший український інклюзивний електромобіль USEC

В Києві на ВДНГ презентували перший український електромобіль, створений для людей з інвалідністю. Першою Ukrainian Social Electric Car (USEC) тестуватиме телеведуча і чемпіонка світу з пара-карате Уляна Пчолкіна. Після її тесту виробники сподіваються випустити автомобіль в серію.

Ідейною натхненницею проєкту стала телеведуча Вікторія Кіосе. За її словами, без сторонньої допомоги людина може спокійно заїжджати в авто, як в капсулу, і вона може спокійно їхати з нормальною швидкістю. В планах також створення сервісу каршерінга подібних автомобілів.

“Ми дуже довго працювали над цим проектом – майже два роки. А я дуже хотіла здійснити свою маленьку мрію – зробити щось важливе і прогресивне для людей з інвалідністю, і щоб потім можна було казати, що це зроблено в Україні, українцями, власноруч. Коли я поставила собі і друзям питання “Чому ми не можемо зробити машину, яка буде комфортною, іноваційною, екологічною, і показати, що у нас є люди, які це можуть зробити?” І, врешті-решт, з’явилися люди, які мене підтримали, які дали на цей проект грошей, і які вірять в електромобільне майбутнє України, – розповідає Вікторія Кіосе.

Технічні роботи виконала компанія EcoFactor, яка вже відома українській електромобільній спільноті через розвиток мережі зарядних станцій та іншим розробкам в цій галузі.

Технічні характеристики першого в Україні електромобіля для людей з інвалідністю (USEC) такі.

Потужність електромобіля складає 30 кВт: два мотор-колеса по 15 кВт на задній осі, привод задній.

Батарея місткістю 15 кВт-год дозволяє проїхати на одному заряді 100-150 км в залежності від умов експлуатації.

Батарею з-під підлоги було перенесено у “носову” частину електромобіля, щоб дати змогу максимально опустити підлогу для зручності власника.

Окрім того, USEC обладнано пневмопідвіскою, для опускання “корми”, щоб було зручно заїжджати на пандус.

Для зручності додано сервоприводи задніх дверцят та поручнів з підголовником.

Головна ж відмінність в керуванні, на відміну від серійного Smart ED (на базі якого було побудовано цей дослідний зразок) – центральне розташування керма і повністю ручне керування.

За словами Сергія Вельчева, засновника компанії EcoFactor, тестовий екземпляр вирішили будувати на базі вже існуючого електромобіля Smart Electric Drive не просто так.

Справа в тому, що ми вже будуємо простірну раму для майбутнього виробництва, але для того, щоб зконструювати єдиний зразок для презентації та дозволити йому пересуватися дорогами загального користування, цю раму потрібно сертифікувати. Це буде мати сенс, коли мова йтиме про серійне виробництво, до якого ми прагнемо, бо це недешева процедура (декілька десятків тисяч доларів – прим. AUTOGEEK). А поки що, можна сказати, трішки заощадили, – каже Сергій Вельчев.

В які гроші обійшлася побудова першого електромобіля для людей з інвалідністю, Сергій скромно не каже. Проте озвучує мету – вкластися в $10 000 на ціннику для кінцевого покупця, коли справа дійде до серії. Називає навіть оптимістичніші цифри – $8500.

Як раніше повідомляв Autogeek, Ілон Маск пообіцяв безкоштовне оновлення багажника з електроприводом клієнту з Model 3, прикутому до інвалідного візка.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

До 350 км на одному заряді: стали відомі характеристики нового електромобіля Citroen e-C4

HYRAZE: німці створюють нову гоночну серію для водневих автомобілів