in

Тест-драйв електромобіля Citroen Ami Cargo: ТОП-5 ключових фішок сітікара

Електромобіль Citroen Ami сміливо можна назвати найменшим електромобілем на українському ринку – він має всього 2410 мм у довжину. Але при цьому компактна машина має немало цікавих особливостей, яким би позаздрили значно більш габаритні авто. Давайте придивимось до “малюка” уважніше.

Такий маленький, а вже комерційне авто

В редакцію AUTOGEEK на тест потрапив не просто компактний електромобіль, а саме його комерційна версія. Відрізнити двомісний пасажирській варіант від одномісної “вантажівки” можна лише по відсутності декоративних накладок на боковинах кузова та по стальним штампованим колісним дискам замість легкосплавних алюмінієвих. А от всередині зміни більш кардинальні.

Так як у авто відсутній повноцінний багажний відсік, то його роль покладена на місце, що звільнилось після демонтажу крісла пасажира. Його місце зайняв вантажний бокс із зручними нішами: сумарний корисний об’єм становить 260 літрів.

Причому цей бокс має багато можливостей для трансформації. Так, автовиробником передбачений знімний стіл під планшет або документи, який з легкістю за необхідністю відкидається. Максимальна корисна ширина на рівні підлоги становить 318 мм, довжина по підлозі дорівнює 992 мм. А якщо говорити про розмір салону взагалі, а саме про максимальну довжину між передньою і задньою частиною авто, то можна розраховувати на простір довжиною 1220 мм.

Не поспішаємо

Компактний електромобіль оснащений електромотором потужністю всього 8 к.с., встановлений спереду. Через одноступінчастий редуктор крутний момент за допомогою ремінної передачі передається на передню вісь. Літій-іонний акумулятор ємністю 5,5 кВт*год розташувався під сидіннями, фактично у салоні.

Наступна дивина – це місце розташування зарядного порту. Штатна звичайна побутова розетка винесена у дверний отвір. За словами представників компанії, акумулятор здатен повністю зарядитись за 3-3,5 години. На практиці на це знадобилось близько 4 годин.

Що стосується запасу ходу… Звичайно, рекордним його не назвеш. Сітікару під силу проїжджати без “дозаправки” електроенергією всього 70-75 км. Але авто ми тестували восени, коли можна було відмовитись від вентилятору обдува та обігрівача салону.

Авто з місця демонструє непогану динаміку, не гіршу, ніж у середньому в міському потоці. Але тримати ту саму швидкість потоку герой нашого тесту не в змозі, адже його максимальна швидкість становить 45 км/год, а комфортна крейсерська – близько 40 км/год. Звичайно, за деяких обставин авто можна розігнати до 46-38 км/год, але тут вже треба сподіватись на силу інерції та швидкість вітру.

Паркуюсь, як хочу

На багатьох ринках модель називають легким квадроциклом – це повязано з розмірами та дозволом на експлуатацію без водійських “прав”. Але в Україні остання опція не працює, тому і називати машину ми будемо суто електромобілем.

Citroen Ami Cargo має невеликі габарити: довжина становить 2410 мм, ширина — 1390 мм. З такими параметрами можна з легкістю паркуватись поперек, коли усі інші авто вимушені шуками великі шпарини та паркуватись вздовж дороги. У цьому порівнянні ніяких перебільшень, адже з бічними дзеркалами сучасні авто мають 2050-2100 мм у ширину. Плюс 10-20 см залишається біля бордюру. От і маємо фактично аналогічну ширину. Тільки потрібно герою нашого тесту для комфортної парковки трохи більше 2 метрів.

При діаметрі розвороту всього у 7,2 метри компактний електромобіль розвертатись навіть на вуличках у старому центрі Києва, чи Львова, що точно знадобиться автомобілю доставки.

Оригінальна характеристика Citroen Ami – це асиметричні двері. Праві двері відкриваються звично, а ось ліві – проти руху. При цьому й ручок немає, замість них передбачені кнопки. До такої цікавої логіки потрапляння у салон звикаєш швидко. Єдине, що незвично – це досить великий розмір дверей. Тобто при загальних компактних розмірах електромобіля, треба залишати трохи місця, щоб зручно та безпечно їх відкривати. Але є ще один плюс – кузов авто виконаний із міцного пластику, який насправді важко подряпати.

Дешевше не придумаєш

У салоні французького електрокара відчувається те, що вже все рідше можна вимовити у авто 2022-2023 року випуску – бюджетність. І багато у чому це компроміс з метою зробити авто якомога легшим. При вазі Citroen Ami лише у 471 кг, в салоні водій знайде лише кермо з компактним монохромним дисплеєм бортового комп’ютера, ремінь безпеки та вентилятор без регулювання швидкості “вітру”. Також знайшлось місце для омивача лобового скла та USB-порт для зарядки вашого гаджету.

Про кондиціонер, аудіосистему, чи такі модні сьогодні сенсорні дисплеї і мріяти не варто. Більше того, міський електромобіль навіть не має дальнього світла фар. Хоча чи потрібно воно при “максималці” у 45 км/год?

Цікаво, що в Ami взагалі відсутнє керування світлом: ні вмикання, ні перемикання. Фари весь час світять в режимі ближнього світла, як тільки вмикаєш запалювання. За рахунок цього фари виконують як функції денних ходових вогнів, так і ближнього світла.

Незайвим буде порахувати вартість 1 кілометра пробігу. Навіть за новим побутовим тарифом 2,64 грн/кВт, вартість одного подоланого кілометру становитиме 20 копійок. Уявіть, щоб заповнити тяговий акумулятор “до повного”, знадобиться лише 14 гривень. Якась економічно-електрична фантастика.

Можна придбати в інтернет-магазині?

Хто б міг бути клієнтом такого маленького авто? В українських реаліях можна прогнозувати певний попит саме на комерційну версію. При орієнтовній ціні у 7000 євро, машина має відносно місткий багажний відсік, як для своїх габаритів, до того ж електромобіль не матиме проблем з парковкою у центрах міст.

Уявіть, що кур’єр з доставки кореспонденції, чи смачної їжі, фактично за ціною 300 грам бензину міг би виконати одразу кілька замовлень. З такого ракурсу вже справді цікавіше споглядати на героя нашого тесту. До того ж, водій не зможе заробити штраф з перевищення швидкості – доволі часта проблема у корпоративних парках сходить нанівець.

Ще один цікавий момент – в теорії авто можна придбати в інтернет-магазині. Так, на “Розетці” є Citroen Ami з орієнтовною ціною у 239 000 грн, але поки “нема в наявності”. А шкода, адже у рідній Франції електричний сітікар вільно продається в магазинах побутової техніки в двомісній пасажирській, а також у комерційній комплектації “Карго”.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Mazda задіє штучний інтелект для розробки нових електромобілів: подробиці

В Україні стартують продажі абсолютно нової Hyundai KONA Hybrid: названо ціни