in

«Слуги народу» намагаються переконати Шмигаля скасувати ДСТУ для шкільних автобусів

У Кабміні вирішили скасувати ДСТУ 7013:2009, що регламентує технічні вимоги до шкільних автобусів. 

Ініціаторами виступили народні депутати Колебошин і Бабак. 

В асоціації «Укравтопром» впевнені, що готується законодавча лазівка ​​для завезення в Україну чергового автохламу. Але в цей раз мова йде про безпеку дітей.

У «Слузі народу» хочуть закуповувати автобуси, що були у використанні, наприклад, у Канаді. Нардепи стверджують, що стандарт ДСТУ 7013: 2009 застарів і написаний в інтересах конкретних виробників, які створили таку собі «монополію». 

Денис Шмигаль вже доручив «Українському науково-дослідному центру проблем стандартизації, сертифікації та якості» вивчити питання.

У галузевій асоціації «Укравтопром» не розуміють, про яку монополію йде мова, оскільки шкільні автобуси виготовляють кілька українських автовиробників: «Богдан», «Еталон», «УкрАвто», «Черкаський автобус», «Часовоярські автобуси». ДСТУ 7013:2009 лише прописує вимоги щодо безпеки для шкільних автобусів, єдині на всій території України, для всіх виробників – як вітчизняних, так і зарубіжних.  Іноземні виробники мають можливість пропонувати свої автобуси до тендерів через офіційні представництва.

«Звичайно, чинний з 2009 року стандарт необхідно оновити відповідно до чинних Правил ЄЕК ООН. Але, повне скасування ДСТУ 7013:2009 більше схоже на створення схеми для завезення «автохламу» з Північної Америки і Європи. Допуск до тендерів на поставку шкільного транспорту б/у техніки з інших країн призведе до погіршення екології і збільшення числа ДТП за участю дітей. Потрібно діяти по-іншому: обговорити і затвердити текст нового стандарту ДСТУ 2020 року, а тільки потім, скасовувати існуючий ДСТУ 7013:2009», – вважають в галузевій асоціації «Укравтопром».

«Скасовувати діючий стандарт, щоб потім розробляти нові вимоги до шкільних автобусів – вважаємо неприпустимим. Такий підхід дозволить створити невизначений період часу, протягом якого в Україні буде відбуватися безконтрольна реалізація будь-яких автобусів з метою шкільних перевезень. Це ящик Пандори – швидко знайдуться бізнесмени, які спробують пересадити українських школярів на канадський варіант «автоблях», – коментує Юхим Хазан, віце-президент асоціації «Укравтопром».

«Хто і де буде ремонтувати стару техніку з Канади? Хто буде перевіряти технічний стан автобусів – йдеться про транспорт для дітей! Будь-який автодилер, який планує реалізовувати нову для ринку марку авто, спочатку готує інфраструктуру – створює мережу СТО, вчить персонал, забезпечує склади запасних частин. Припустимо, десь в Полтавській або Херсонській області, в якомусь районному центрі, вийде з ладу канадський автобус – яким чином і хто його буде ремонтувати? Сподіваємося, що стандарт оновлять відповідно до актуальних Правилам ЄЕК ООН. Тому що скасування ДСТУ 7013:2009 перетворить нас в Кубу або Мексику, де десятиліттями експлуатуються старі шкільні автобуси з США і Канади», – коментують в галузевій асоціації «Укравтопром».

Як раніше повідомляв Autogeek, Південний машинобудівний завод імені О. М. Макарова, відомий як Південмаш, підписав меморандум про співпрацю з південнокорейською компанією Caris.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

В Cadillac пояснили значення назви першого електричного кросовера бренду – Lyriq

3,3 л/100 км: Range Rover отримав лінійку гібридних дизель-електричних двигунів