in ,

Green Mobility News. Як стрімко зростає кількість зарядок в Україні: Ionity, Flash і Toka

AUTOGEEK починає співпрацю із Мариною Китіною, експертом в сфері електромобілів та досвіченою водійкою електрокара. Відтепер випуски її програми Green Mobility News будуть виходити у текстовому форматі на сайті autogeek.com.ua.

Автосалон електромобілів E-Desire відкрився в Кропивницькому

Якщо чогось сильно бажаєш та робиш кроки назустріч, то твої бажання обов’язково здійсняться.

Олександр Пирогов з Кропивницького закохався в електромобілі, коли ще працював у Китаї декілька років тому.  Майже 3 роки він готувався та бажав відкрити салон з продажу електромобілів.

І ось нещодавно, Олександр відкрив таки в Кропівницькому єдиний (поки що) спеціалізований автосалон електромобілів за адресою вул. Героїв Маріуполя 83 В.

Перший електромобільний хаб у Кропивницькому

Тисяча метрів квадратних, майданчик для дітей. Купа електромобільних брендів. Власний склад запчастин. СТО по ремонту та діагностиці електромобілів.

З такими активами E-Desire має можливості стати найбільшим електромобільним хабом в центральній Україні.

Кількість електромобілів в Україні

І це дуже круто! Адже поступово вся Україна стає електромобільною, навіть регіони які досі відставали за кількістю зареєстрованих електромобілів, потроху зростають та доганяють лідерів.

Станом на 1 вересня 2022 року в Україні зареєстровано 4️0743 електромобіля.

Лідерами залишаються Одеська область із цифрою 4721 та столиця з 8498 електрокарами.

Як бачимо, зростання триває і ми вже не опускаємося заданої планки – за минулий місяць приріст становив 1510 одиниць.

Чудовий показник росту показала Львівська область – приріст у 190 автівок перевершив показники Київської, Дніпропетровської та Одеської областей.

Але є і «від’ємні» показники у Харківській тв Херсонській областтях – там були зняті з обліку 8 і 4 електромобіля відповідно.

IONITY встановила 4 нові зарядні станції в Тернополі

Зростання кількості електромобілів неможливе без зростання кількості станцій для їх заряджання. І тут Україна не пасе задніх. Зарядна інфраструктура розвивається шаленими темпами. Майже щодня по всій території України, звісно за винятком окупованих територій та місць активних бойових дій, відкриваються нові зарядні станції.

Лідером цього процесу, безумовно є українська компанія Ionity. Компанія вже має майже 900 зарядних станцій та постійно на неспинно працює над відкриттям нових локацій. Ionity швидко реагує на запити власників електромобілів. Скажу зі свого досвіду, у березні цього року я відвідала файне місто Тернопіль на своїй Tesla. І скажу вам, то був справжній квест знайти працюючу зарядну станцію, а швидких зарядних станцій було взагалі лише 2 працюючих на усе немаленьке місто.

Зростання триває! Ionity теж не відстає

Цю проблему підняли на засіданні робочої групи з розвитку зарядної інфраструктури, і от вже зараз компанія Ionity запустила у Тернополі 4 нових зарядних станції, 3 з яких є швидкими. За що отримала велику подяку від електромобілістів Тернополя та тих, хто вимушено переїхав на своїх електромобілях з окупованих районів. 

Безумовно важливим досягненням компанії стала реанімація та запуск потужних зарядних комплексів, встановлених раніше, на автозаправних станціях мережі УКРНАФТА. Ця мережа покриває майже всю територію України та запуск цих зарядок стане доброю підмогою при пересуванні Україною на електромобілі.

Добрим знаком, що компанія Ionity розвивається у правильному напрямку та вірить в перемогу України є впровадження нової, власної, лінійки зарядних пристроїв під загальним брендом NOIR. Зарядні пристрої мають привабливий дизайн в чорному кольорі, від цього походить назва всієї лінії, та досконалу схемотехніку, яка дозволяє використовувати ці станції як для домашнього використання, так й для комерційного використання, з метою отримання прибутку.

Зарядні станції для китайських електромобілів від Flash

Останнім часом основним драйвером розвитку ринку електромобілів в Україні є китайські електромобілі. Дійшло до того, що найбільш продаваним новим електромобілем в Україні став  Volkswagen ID.4 китайського виробництва. Але вони мають свій власний стандарт роз’єму для заряджання – GB/T і цей стандарт раніше не використовувався в Україні. Але зі суттєвим збільшенням кількості електромобілів з піднебесної, настала нагальна потреба у встановленні зарядних станцій з портами цього стандарту, особливо стандарту GB/T DC для швидкої зарядки електромобілів.

Першопроходцем цього процесу стала компанія Flash з Дніпра, яка перша встановила у Києві, швидку зарядну станцію стандарту GB/T. Та не зупинилася на цьому, за останній місяць компанія встановила ще 6 зарядних станції  три в Дніпрі, одну в Хмельницькому, одну в Кропивницькому та одну в Полтаві.

Встановлення зарядок саме в цих містах дозволить власникам китайських електромобілів безперешкодно пересуватися між містами України. Звісно є ще білі плями на карті зарядок і тому ми розраховуємо на поширення цієї зарядної мережі в інші регіони України, на черзі Одеса та західна Україна. Приємно та важливо, що компанія Флеш використовує зарядні станції українського виробництва, від компанії ICG.Energy, яка незважаючи на війну, продовжує виробляти зарядні станції у Києві.

Toka та Eco Factor: як компанії модернізують мережі зарядних станцій в Україні

Окрім впровадження нових стандартів зарядних пристроїв, в Україні є нагальна потреба у модернізації вже існуючої мережі. Ось уявіть, ви приїжджаєте на ЕЗС, яка видає 180 кВт потужності, або більше, а залити ти можеш лише 50, бо в тебе американська Тесла із Chademo. У цьому я впевнилася на власному досвіді, коли подорожували Європою.

Треба підвищувати потужність зарядних станцій та замінювати або додавати стандарт CCS2 замість або на додаток до застарілого стандарту Chademo.

Цим шляхом вже йде компанія Ionity, використовуючи обладнання від іншого українського виробника, компанії Eco Factor.

А ось компанія ТОКА, третій за розміром,  оператор зарядних станцій в Україні використовує обладнання закордонного виробництва та встановлює потужні зарядні станції із 2014 року. В компанії налічується 800 + точок підключення та понад 30 тисяч користувачів. І Тока не зупиняється на цьому і поділилася зі мною планами встановити ще 37 швидкісних зарядних станцій потужністю від 120 до 240 Квт. Одна така 150 Квтна знаходиться у Львові і мені вдалося декілька днів тому її протестувати.

Але ж ви знаєте, що я зараз скажу – так, Лише цифра 50 світить моїй Теслі, тому я вже серйозно задумалась над тим, аби змінити її порт на Європейський. А в інстаграмі, доречі, ви мене підтримали. Дякую вам!

Але це не всі новини. Для тих, хто хоче встановити домашню електрозарядну станцію також може звертатися до Токи. На її рахунку під ключ було встановлено понад 1000 одиниць. А новинкою та сюрпризом у компанії стане новий додаток ТОКА, який буде зручніше та спрощений не лише для користувачів, а й для партнерів, які будуть самостійно встановлювати ЕЗС та матимуть змогу легко інтегруватися із суміжними бізнесами. Отже, чекаємо на оновлення!

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

У серпні 2022 року українці зареєстрували удвічі більше електромобілів, ніж торік

Які електромобілі українці шукають в Інтернеті: попит зріс майже удвічі