in

Green Mobility News. Чим електромобільний Нью-Йорк схожий на електромобільний Київ

Як ми вже повідомляли раніше, AUTOGEEK починає співпрацю із Мариною Китіною, експертом в сфері електромобілів та досвіченою водійкою електрокара. Відтепер випуски її програми Green Mobility News будуть виходити у текстовому форматі на сайті autogeek.com.ua.

Наші в Америці

Українська делегація прибула для відкриття Нью-Йоркської фондової біржі, де Президент України Володимир Зеленський закликав американський бізнес інвестувати в Україну, у проекти на сотні мільярдів доларів, щоб бути переможцями разом з нами.

«Ми даємо старт великій інформаційній кампанії із залучення інвестицій #AdvantageUkraine. Ми розповімо всьому світу, чому Україна вже сьогодні є місцем вигідних інвестиційних та фінансових можливостей» – цитата президента.

На зустрічах з керівниками великого американського бізнесу та інвесторами, Зеленський запросив їх починати інвестувати в Україну. Тому що бути з Україною зараз – це бути з усім вільним світом.

Будь-яка компанія, яка матиме змогу поставити на свій продукт позначку Made in Ukraine, автоматично стане частиною історії української сміливості та перемоги, глобально відомої історії, а водночас – частиною нашого життя, яке ми захищаємо всіма силами і з допомогою найсильніших світових держав і лідерів.

Нью-Йорк – за вуглецеву нейтральність

Можна забігти наперед і сказати, що Нью Йорк – електромобільний в чомусь дуже схожий на Київ електромобільний, звичайно враховуючи різницю у масштабах. І саме тому я вирішила дослідити та розказати вам про розвиток зарядної інфраструктури у Нью-Йорку та підкреслити деякі рішення, які б можливо було застосувати і нашій столиці. Цей огляд підготовлено за матеріалами Департаменту транспорту Нью-Йорка (NYC DOT)

Нью-Йорк прагне досягти вуглецевої нейтральності до 2050 року та забезпечити всіх жителів дихати чистим повітрям. Як і всюди у світі, транспорт є основним джерелом викидів парникових газів і забруднення повітря: два мільйони легкових транспортних засобів, зареєстрованих у Нью-Йорку, спричиняють переважну більшість, приблизно 80% забруднюючих викидів.

Треба більше зарядних станцій

Електромобілі є важливою частиною шляху до вуглецевої нейтральності, і Департамент транспорту Нью-Йорка ставить амбітні цілі щодо їх впровадження. Ринок електромобілів рухається в правильному напрямку, але недостатньо швидко: місцеві продажі електромобілів все ще сильно відстають – Каліфорнія, Сан-Франциско та більшість великих міст Європи мають набагато більше електромобілів, а існуюча громадська мережа зарядних станцій в Нью-Йорку поки що  надто мала. Відсутність зарядної інфраструктури залишається однією з найсуттєвіших перешкод у розвитку електромобільності. 

Як і в більшості міст світу, швидкий зріст кількості електромобілів прийшовся на 2020 рік. Зараз у місті зареєстровано майже 15 000 електромобілів, понад 5 000 з яких було продано у 2020 році. Станом на кінець 2021 року парк таксі та орендованих автомобілів також налічував майже 400 електромобілів.

“Велике яблуко” і електрозаправки

Хоча екосистема зарядки електромобілів у Нью-Йорку невелика порівняно з аналогічними містами, продовжує стрімко розвиватися. Зараз існує понад 1400 загальнодоступних зарядних станцій перемінного струму і 117 загальнодоступних станцій  швидкої зарядки.

Місто вживає низку заходів для розширення мережі зарядки електромобілів і прискорення впровадження електромобілів, вантажівок і шкільних автобусів.

Ця ініціатива має назву PlugNYC, що має на меті досягнення вуглецевої нейтральності до 2050 року та революційні зміни в асортименті транспортних засобів та мережі інфраструктури зарядки електромобілів у Нью-Йорку. На основі змодельованих результатів, Департамент транспорту Нью-Йорка поставив амбітні цілі щодо електрифікації: до кінця десятиліття місту знадобиться майже 400 000 транспортних засобів, щоб перейти на електромобілі, порівняно з лише 15 000 сьогодні. Для обслуговування цих електромобілів місту знадобиться понад 40 000 загальнодоступних зарядних пристроїв перемінного струму і 6 000 швидких зарядних станцій. До 2050 року кількість електромобілів і загальнодоступних зарядних пристроїв АС має зрости вчетверо, а кількість швидких зарядних пристроїв — у десять разів.

Хаби швидких зарядок

Ще у вересні 2017 року Мер Нью-Йорку оголосив про інвестиції в 10 мільйонів доларів США в станції швидкої зарядки електромобілів. NYC DOT спільно з MOS будують мережу швидкісних зарядних пристроїв по всьому місту. Ці хаби матимуть до чотирьох швидких зарядних пристроїв постійного струму (три по 50 кВт і один на 150 кВт) і два зарядні АС пристрої. Хаби будуть на громадських паркінгах і гаражах, що належать місту.

Першими двома центрами швидкої зарядки постійного струму є муніципальний гараж Court Square у Квінсі та муніципальний гараж Delancey на Манхеттені. Місто продовжить встановлювати швидкі зарядні пристрої постійного струму для підтримки зростаючої кількості електромобілів. У 2022 році на муніципальних ділянках заплановано більше швидких зарядок постійного струму.

Взагалі влада до 2025 року планує обов’язкове  обладнання 20% усіх місць на громадських парковках і гаражах зарядними пристроями перемінного струму, а до 2030 року – збільшать цей показник до 40%.

До речі, ці показники майже співпадають зі змінами у наших ДБН В.2.3-15:2007, які також передбачають обов’язкове  обладнання 20% усіх місць на громадських парковках і гаражах зарядними пристроями, та були подані ще у кінці 2020 року але нажаль ще не прийняті. А вже пора їх збільшувати, як показую досвід Нью-Йорку.

Зарядні станції в громадських місцях

У Нью-Йорку, де багато людей паркують свої машини біля узбіччя і не мають доступу до домашнього зарядного пристрою, зарядка електромобіля може бути складною. Щоб усунути цю прогалину, NYC DOT і мерія сталого розвитку (MOS) співпрацюють із партнерами, щоб розширити доступ до громадської зарядки електромобілів у п’яти районах.

У партнерстві з Con Edison NYC встановлює 120 зарядних станцій змінного струму на узбіччях у п’яти районах. Зарядні пристрої будуть встановлені протягом чотирьох років у рамках демонстраційного проекту, який включатиме період оцінки. Встановлення зарядних пристроїв рівня 2 почалося в червні 2021 року, а вже 23 серпня 2022 р. – FLO, провідна північноамериканська компанія із зарядки електромобілів (EV), у партнерстві з Департаментом транспорту міста Нью-Йорку і Con Edison, оголосили про встановлення та активували свою 100 -ту зарядну станцію в Нью-Йорку.

«Жителі Нью-Йорка подають приклад для міст по всій країні у своїй відданості електрифікації свого міста», — сказав Луїс Трембле , президент і генеральний директор FLO. «Компанія пишається тим, що є партнером у переході до чистішого майбутнього тут, у Нью-Йорку, надаючи жителям міста рішення для зарядки на вулиці»

«Запровадження електромобілів є важливою частиною зусиль цієї адміністрації щодо зменшення викидів транспорту та захисту навколишнього середовища для наших майбутніх поколінь», — сказав комісар DOT Нью-Йорка Іданіс Родрігез . «Ми пишаємося тим, що цей пілот поширюється на всі п’ять районів, і дякуємо нашим партнерам FLO та Con Edison за допомогу в прискоренні впровадження електромобілів у всьому місті».

NYC DOT за допомогою Con Edison вибирає місця на узбіччях на основі прогнозованого попиту на зарядку, географічної різноманітності та інформації від місцевих виборних посадовців і зацікавлених сторін громади. NYC DOT зібрав відгуки громадськості про те, де слід встановлювати зарядні пристрої. Власники бізнесу також можуть запросити зарядний пристрій для електромобілів в межах свого підприємства.

Скільки коштує зарядити електромобіль у Нью-Йорку

Зарядні пристрої постачатимуться зі стандартним роз’ємом J1772, який сумісний із більшістю електромобілів. Власники Tesla зможуть використовувати ці зарядні пристрої рівня 2 за допомогою адаптера, який постачається з кожною Tesla. Власники електромобілів платитимуть за погодинну тарифікацію. Зарядні станції FLO коштують 2,50 долара США за годину вдень (з 6 ранку до 9 вечора) і 1 долар за годину вночі.

У 2018 році Офіс головного технічного директора мерії запустив конкурс Climate Moonshot Challenge, збираючи сміливі ідеї, які могли б допомогти місту досягти цілей щодо скорочення викидів. Один із переможців запропонував новий тип рішення для заряджання транспортних засобів: зарядний шнур із розумним лічильником, який власники електромобілів мали б мати при собі та підключати до вуличних ліхтарів, для заряджання. Зараз така система використовується в Лондоні, Парижі та ще в декількох європейських містах. 

Вуличні ліхтарі як зарядні станції

Усунувши необхідність розміщувати та встановлювати спеціальну зарядну інфраструктуру, цей підхід має потенціал для швидкого збільшення кількості місць для зарядки електромобілів. NYC DOT підтримує понад 250 000 вуличних ліхтарів і якщо хоча б частину з них можна було б модернізувати або замінити сумісними з зарядкою вуличними ліхтарями, місто могло б різко збільшити кількість зарядних портів на узбіччі. 

Хоча більшість вуличних ліхтарів не мають електричної конфігурації, необхідної для забезпечення заряджання рівня 22 кВт, але дозволяють  транспортним засобам, які паркуються на вулиці, заряджатися від вуличних ліхтарів за допомогою зарядних пристроїв рівня L1, все одно буде мати можливість отримати ​​60–100 км. зарядки за ніч.

На цій корисний досвід також варто звернути увагу очільникам Києва та інших міст України.

Ось друзі, як бачимо, навіть такі великі міста як Нью-Йорк, з їхніми майже необмеженими можливостями,  мають деякі схожі з нашими проблеми та рішення на шляху розвитку електромобільності. Але цей шлях вже неспинний і його значно пришвидшують новітні технології.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

ПриватБанк відновив сервіс автоматичного сповіщення та сплати штрафів ПДР: як підписатись

Стартап дня: у Великій Британії почали виробляти автомобілі без традиційної складальної лінії