in

40 хвилин без дозарядки: NASA готується підняти у повітря свій перший електричний літак

Перший політ електролітака X-57 Maxwell заплановано на весну 2022 року.

Електричний літальний апарат X-57 Maxwell побудований на базі чотиримісного двомоторного літака Tecnam P2006T італійської компанії Costruzioni Aeronautiche Tecnam. Над його адаптацією під електричну силову установку невелика група інженерів NASA (Національне управління з аеронавтики та досліджень космічного простору США) працювала п’ять років.

Як розповів у інтерв’ю виданню The Verge голова NASA Білл Нельсон, нещодавно у Центрі льотних досліджень Армстронга у Едвардсі, штат Каліфорнія, почалися перші наземні випробування X-57 Maxwell, а навесні 2022 року електролітак, названий на честь шотландського фізика 19-го століття Джеймса Клерка Максвелла, вперше підніметься у повітря. Зі слів Нельсона, технологія, яка лежить в основі X-57, матиме вирішальне значення у зусиллях по декарбонізації авіаційної промисловості.

На даний момент X-57 існує у вигляді єдиного прототипу і зовні нагадує концепт, представлений NASA в 2016 році. Від типових літаків його відрізняють довгі тонкі крила з встановленими на них 12 електродвигунами з пропелерами для підйомної сили та двома більшими двигунами на кінцях для полегшення крейсерського польоту. Коли у 12 маленьких двигунах немає необхідності, вони складаються для зменшення опору.

Розрахункова дальність польоту Х-57 – приблизно 160 км, крейсерська швидкість – 277 км/год. Максимальний час польоту – близько 40 хвилин. Крім повністю електричної версії команда планує створити гібридну, яка буде працювати, як на електриці, так і на бензині. На думку Нельсона, такий варіант дозволить зменшити залежність від викопного палива, зменшити забруднення повітря і в той же час зберегти розумну вартість.

Однією з основних перешкод на шляху електричної авіації він назвав батареї. Сучасні акумуляторні блоки не володіють достатньою щільністю для того щоб відірвати літак від землі та витримати політ на відстань більше кількох сотень миль. Для порівняння, реактивне паливо виділяє приблизно у 43 рази більше енергії, ніж батарея такої ж маси. Зі слів розробників, для тестових польотів Х-57 необхідна батарея вагою близько 360 кг.

NASA вже домоглося величезних успіхів у батарейних технологіях, які допоможуть літаку досягти підйомної сили та підтримувати крейсерську висоту. Зокрема, у процесі роботи над проєктом Х-57 команда створила інсталяційний пакет, який може поглинути вийшовший з ладу акумулятор після того, як його енергія буде витрачена і таким чином запобігти виходу з ладу всього акумуляторного блоку. Цей експериментальний інсталяційний пакет вже комерціалізується і використовується підрядниками NASA.

Як раніше повідомляв Autogeek, компанії Diamond Aircraft та Electric Power Systems випустять електричний літак eDA40.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Вперше в історії: у Європі продажі електромобілів перевищили дизельні моделі

Мобільність та оперативність: в Україні презентували компактний медичний автомобіль на базі PEUGEOT Partner