in

Відмовляться від дизеля: компанії Diamond Aircraft та Electric Power Systems випустять електричний літак eDA40

Відмовляться від дизеля: компанії Diamond Aircraft та Electric Power Systems випустять електричний літак eDA40

Перші польоти електролітака eDA40 заплановані на другий квартал 2022 року. Сертифікація очікується у 2023 році.

eDA40 – перший електричний літак австрійської компанії Diamond Aircrafts, яка до цього часу випускала тільки дизельні моделі, зокрема, одномоторний DA40 та двомоторний DA42. Обидва літаки зустрічаються в Україні, але в всього в декількох одиницях. Наприклад, двомоторні DA42 використовуються прикордонниками для патрулювання й були присутні на повітряному параді в День Незалежності.

Анонсований компанією навчально-тренувальний електролітак eDA40 побудований на базі дизельної моделі DA40. Партнер Diamond Aircraft в цьому проєкті – американська компанія Electric Power Systems – надала акумуляторну технологію EPiC та супутню їй екосистему. Батарейний модуль Electric Power Systems оснащено системою швидкісної зарядки постійного струму, здатною поповнити батарею менш ніж за 20 хвилин. Аккумуляторні блоки встановлять у спеціально розробленій нижній частині корпусу, між двигуном та передньої стінкою.

Відмовляться від дизеля: компанії Diamond Aircraft та Electric Power Systems випустять електричний літак eDA40

Також електролітакові обіцяні новітня скляна кабіна Garmin G1000 NXi та декілька додаткових компонентів авіоніки. Очікується, що по мірі розвитку акумуляторних технологій загальний час польоту складе до 90 хвилин. За попередніми розрахунками, експлуатаційні витрати eDA40 у порівнянні з традиційними поршневими літаками будуть приблизно на 40% нижчі.  

Дослідженнями та розробками в області електричних та гібридних літальних апаратів Diamond Aircraft займається з 2011 року. Того ж року на авіашоу у Парижі компанія представила перший у світі літак з гібридною системою електроприводу DA36 E-Star, побудований спільно з Siemens на базі моторного планера HK36. Два роки потому на тому ж авіашоу дебютувала його поліпшена версія – DA36 E-Star 2. Наступною віхою на шляху до електричного майбутнього став проєкт «HEMEP» – перший у світі багатодвигунний гібридно-електричний привід з меншою витратою палива та зниженим рівнем шуму.

Відмовляться від дизеля: компанії Diamond Aircraft та Electric Power Systems випустять електричний літак eDA40

Electric Power Systems (EPS) – провідний постачальник потужних масштабованих силових агрегатів, сертифікованих для електрифікованої авіації. Компанія розробляє системи зберігання енергії, станції швидкої зарядки постійного струму та електричні установки для аерокосмічної, оборонної, автомобільної та морської промисловості. EPS має безліч акумуляторних систем, які наразі використовуються для демонстраційних польотів замовників (наприклад, NASA X-57 і Bell Nexus).

Серед публічно оголошених клієнтів EPS NASA, FAA, Bell Textron, Embraer, Boeing та Safran. Зокрема, дві останні у 2019 році інвестували у EPS, щоб розширити свої можливості в галузі досліджень і розробок, накопичення енергії та електричних силових установок.

Як раніше повідомляв Autogeek, Rolls-Royce почали тестувати електричну модель літака.

За матеріалами: Diamond Aircraft

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Відмовляться від дизеля: компанії Diamond Aircraft та Electric Power Systems випустять електричний літак eDA40
Електромобілі Nissan стали збирати за технологією SUMO: це здешевило виробництво на 10%

Електромобілі Nissan стали збирати за технологією SUMO: це здешевило виробництво на 10%

Toyota розробляє автомобілі з сонячними панелями на даху: як це працюватиме

Toyota розробляє автомобілі з сонячними панелями на даху: як це працюватиме