in

Вугілля збиткове – ставка на ВДЕ: експерти змоделювали розвиток енергосистеми України до 2030 року

Відновлювані джерела енергії дозволять Україні позбутися вугільних електростанцій та досягти національних цілей зі скорочення викидів.

Фінська компанія Wärtsilä Corporation, яка займається виробництвом обладнання для електростанцій та просуває повний перехід на відновлювані джерела енергії, змоделювала перспективи розвитку енергосистем України та Німеччини до 2030 року. Моделі енергосистем побудовані за допомогою програмного комплексу оптимізації енергосистем PLEXOS з урахуванням усіх реальних умов та обмежень, а також щогодинної диспетчеризації, закриття старих та введення у експлуатацію нових потужностей.

Як показало моделювання, незважаючи на те, що українська та німецька енергосистеми суттєво відрізняються, як і державне регулювання щодо вугільної генерації, в обох випадках швидко замінити вугільні електростанції дозволять одні й ті ж методи: використання відновлюваних джерел енергії (ВДЕ) в комбінації з високо маневреними електростанціями та системами накопичення енергії. На думку експертів, виведення з експлуатації вугільних електростанцій відкриє перед Німеччиною та Україною нові можливості для експорту чистої енергії на європейський ринок та стане запорукою енергетичної безпеки Європи.

«Наше моделювання чітко показало: модернізація вугільних станцій значно дорожча за їх виведення, і робить систему більш вразливою до кліматичних ризиків, тоді як інвестиції у ВДЕ, а також батареї та балансуючі газові потужності дають економію на рівні системи. На відміну від Німеччини, Україна наразі не здатна надавати потрібні для закриття вугільних станцій стимули, тому країні життєво важливо знайти найдешевший шлях для задоволення попиту», – прокоментував результати моделювання директор з розвитку ринків Wärtsilä Energy Ігор Петрик.

Змоделювавши ситуацію в енергосистемі України з урахуванням рішення щодо модернізації або виведення із експлуатації старих вугільних станцій, яке має бути прийняте у найближчі місяці, експерти Wärtsilä прийшли до наступних висновків.

Енергосистема з модернізованими вугільними станціями на €5,2 млрд (10%) дорожча впродовж 10 років перш за все через вартість видобутого у країні та імпортованого вугілля для забезпечення електростанцій паливом.

Викиди СО2 модернізованих станцій на 53 млн тонн (32%) більші, ніж у разі виведення вугільних станцій і заміни їх низьковуглецевими технологіями впродовж десятиліття з 2022 до 2031 року.

Нова оптимальна з точки зору вартості енергосистема, в якій є 32 ГВт нових ВДЕ і джерел гнучкості, дасть щорічну економію близько €500 млн сукупної собівартості генерації.

Моделювання сценарію «Швидкого виведення вугільної генерації-2030» для Німеччини, згідно якого країна позбавляється вугільної генерації на 8 років раніше затвердженого урядом цільового строку, показало що повністю витіснити вугільні станції можливо шляхом щорічного введення в експлуатацію 13 ГВт нових чистих потужностей на основі ВДЕ.

У результаті Німеччина вже у 30-х роках перетвориться з імпортера в експортера електроенергії та заощадить до 600 млн тон CO2 до 2045 року, що еквівалентно 82% від обсягу її національного вуглецевого сліду сьогодні (порівняно з виведенням вугільних станцій до 2038 року).

«Відмова від вугілля відкриває перед європейськими країнами незліченні можливості для скорочення витрат на виробництво енергії, досягнення енергетичної незалежності та створення додаткових доходів. Гнучкість являється ключовим елементом для того, щоб уможливити роботу ВДЕ як базового навантаження та втілення цих можливостей», – сказав Андерсон.

Як раніше повідомляв Autogeek, автомобілі на водні та на синтетичному паливі є менш екологічними, ніж електромобілі.

За матеріалами: interfax.com.ua

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Легше, ніж сталь: Volkswagen виготовлятиме частину деталей за допомогою 3D-друку

Компанія Tropos почала тестувати мініатюрні вантажівки із сонячними панелями на кузові