in

Акумуляторний прорив: вчені з Китаю створили літієву комірку з рекордною питомою ємністю

Вчені інституту фізики Китайської академії наук розробили високопродуктивну літієву комірку із рекордною питомою ємністю. У ході лабораторних випробувань масова густина енергії першого розряду досягла 711,30 Вт*год/кг, а об’ємна густина енергії – 1653,65 Вт*год/л.

Досягти таких високих характеристик дозволила принципово інша внутрішня структура з тонкими зовнішніми стінками та використання багатих літієм матеріалів на основі марганцю. Зокрема, свій надтонкий анод китайські вчені виготовили із металевого літію. Він має в 10 разів більшу здатність накопичувати енергію, ніж графіт. Для катоду використаний збагачений літієм оксид марганцю.

Нажаль, наразі створити таку батарею у промислових умовах неможливо. Крім того, не відомо, як вона поведе себе в умовах низьких або надвисоких температур. Також немає даних, скільки циклів заряджання вона зможе витримати. Усі зусилля вчених були орієнтовані лише на питомій ємності. У будь-якому випадку ці розробки корисні, оскільки просувають батарейні технології та сприяють подальшому вдосконаленню електричних транспортних засобів.

Підвищення щільності енергії – основна мета досліджень та розробок літієвих батарей. Такі країни, як Китай, США, Європа, Японія та Південна Корея, розробляють літієві батареї потужністю 400-600 Вт*год/кг. З моменту першого комерційного застосування літій-іонних акумуляторів корпорацією Sony у 1991 році щільність енергії комерційних літій-іонних акумуляторів поступово збільшилася із 90 Втч/кг до нинішніх 360 Вт*год/кг та, схоже, це не межа. Літій-сірчані та літій-діоксид вуглецеві комірки здатні похвалитися кількома тисячами ват-годин, але до масового використання таких батарей ще дуже далеко.

Як раніше повідомляв Autogeek, нова технологія акумуляторів дозволяє заряджати електромобіль за 6 хвилин.

За матеріалами: Chinese Academy of Sciences

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Перспективи виробництва акумуляторів: Європа може програти гонку за ресурси

Швейцарський стартап випустив першу тисячу міні-електромобілів Microlino