in

Тест-драйв Nissan X-Trail E-Power: 5 головних фішок гібридного кросовера

Ще в минулому поколінні Nissan X-Trail мав прості та зрозумілі силові агрегати – атмосферні бензинові та добре знайомі дизельні варіанти. А вже у діючій генерації негібридних моторів навіть не запропоновано. До того ж, флагман – гібрид з двома електромоторами та можливістю їзди на електротязі. Варто придивитись до новинки уважніше.

Режим електротяги і не тільки

Ми звикли, що у гібридах електроніка самостійно вирішує коли машина їде на ДВЗ, коли використовує електротягу, а коли застосовує дві системи паралельно. Але у Nissan X-Trail e-Power водій може примусово перевести авто виключно на електротягу.

У кросовері встановлена літій-іонна батарея ємністю 1,8 кВт*год. Вона скромна за розміром, так як постійно підзаряджається від двигуна внутрішнього згоряння та за рахунок рекуперації під час гальмування. Зазначається, що за рахунок повністю зарядженої батареї електрифікований X-Trail може проїхати до 10 км. Але є кілька обмежень. Так, машина не любить стрімких розгонів. Якщо різко натиснути на педаль акселератора, то Nissan одразу задіє бензиновий двигун. Також ДВЗ приєднується, коли швидкість авто перевищує 55-60 км/год. Але якщо плавно пересуватись на “міських” швидкостях, то авто цілком може проїхати до заявлених 10 км на електротязі.

Є також в машині ще один цікавий режим, знайомий нам по електричному Leaf та гібридному Qashqai. Мова йде про так званий “однопедальний” режим. Варто натиснути клавішу E-pedal, і праву ногу можна не знімати з педалі акселератора. При додаванні газу авто прискорюється, а коли відпускаєш – починає активно сповільнюватися до швидкості 5-10 км/год.

Взагалі, у машині є п’ять основних режимів руху: “Оффроад”, “Сніг”, “Стандарт”, “Еко” та “Спорт”.

Звичайно, оптимальним є стандартний режим. Варто включити “Еко”, як педаль газу стає набагато важчою, і ніби також при гальмуванні набагато сильніше відчувається робота системи рекуперації. В “позашляховому” режимі машина відразу активує розподілення моменту між двома осями, не чекаючи просковзування передніх коліс. Система стабілізації слідкує за тим, щоб ефективно перекидати тягу на колесо з найкращим зчепленням з ґрунтом. За рахунок того, що колеса приводять електродвигуни, система повного приводу e-4orce дуже акуратно дозує крутний момент.

Цікаве мультимедіа

Час звикати, що все більше функцій та можливостей отримує проекційний дисплей. І це справді дуже зручно! Так, при прослуховуванні аудіо з підключеного до Nissan X-Trail смартфону, на лобове скло виводиться назва треку, та рівень гучності. Окрім того, при задіяній штатній навігації стрілки з вказівниками наступного повороту розташовуються ніби паралельно дорозі, створюючи 3D-ефект.

Але якраз з підключенням смартфону до машини і виникло певне непорозуміння, адже за майже жва тижні знайомства з авто журналістам редакції не вдалось знайти доступ до Apple CarPlay, і підключений “яблуневий” смартфон машина бачила лише як iPod.

Однак варто відзначити фірмову навігацію, яка має актуальний набір “пунктів інтересу”, що допомагало на невідомому фрагменті дороги віднайти найближчу АЗК та працююче кафе.

Кабінет на колесах

Що насправді вразило, це розмір салону. І мова навіть йде не про передній, а про задній ряд. Навіть якщо крісло переднього пасажира встановлено під людину зростом 182 см, я сам за собою міг спокійно працювати з ноутбуком.

Так, “Ніссан” кілька днів поспіль ставав моїм робочим кабінетом. Для більш комфортної робочої посадки частину спинки заднього дивану можна встановити вертикально (усього є 4 варіанти куту нахилу). А якщо ваш комп’ютер підтримує зарядку від павербанку, то машина ще й зможе живити енергією робоче місце.

Справді мобільний кабінет. Також пасажирам другого ряду запропоновані обігрів сидінь, два роз’єми USB, шторки на вікні, і навіть власна зона клімат-контролю. Чесно кажучи, після пари годин роботу ззаду, й за кермо пересідати не дуже хотілось – настільки ззаду просторо та зручно. Окрім того, за доплату салон машини може семимісним.

У багажнику об’ємом 575 літрів встановлені розетка-прикурювач, також рівень підлоги можна опустили, або зробити два окремі відсіки, встановивши панель фальшпідлоги вертикально. Але варто бути готовим, що при їзді по не дуже рівним дорогам ці панелі можуть дещо постукувати. Під підлогою знайшлось місце для сабвуфера та тимчасового запасного колеса.

Схильність до спорту у поєднанні з комфортною підвіскою

Широкий шкіряний салон та скромний за цифрами 1,5-літровий бензиновий двигун за замовчуванням не натякають на спортивний характер. Але по сухим фактом висновки робити зарано, адже в X-Trail встановлено також два електромотори – по одному на передній та задній вісях. Сумарна потужність гібридної силової установки складає 213 сил, а максимальний крутний момент – 525 Нм.

У спорт-режимі кросовер справді дивує. Він здатен розганятись від 0 до першої сотні лише за 7 секунд. Та на практиці все ще цікавіше. Адже, надзвичайно потужний ривок машина робить саме на старті, до 50-65 км/год. Але варто бути готовим до того, що авто має досить м’яку підвіску. Вона непогано нівелює нюанси дорожнього покриття (хоч деякі гострі стики не подобаються низькопрофільним 19-дюймовим дискам), але генерує інколи доволі значні крени та “кивки” про різкому гальмуванні. До речі, гальма також не налаштовані на спорт. Педаль має великий хід, до чого треба звикнути. Але прискорення з місця у японського кросовера ж гарне.

Скромний апетит

Не секрет, що перевагою гібридних автомобілів з послідовною силовою установкою є їх низька витрата палива. До того ж їсть машина практично однаково як в місті так і на трасі. Виробник обіцяє що витрата палива X-Trail e-Power буде коливатись від 5,2 до 6,2 л/100 км. Найбільш економічним є режим руху в діапазоні 60-100 км/год. Тоді машина їсть  5,2-5,4 л.

Власні заміри показали, що при русі по трасі у дозволеному ПДР діапазоні швидкостей машина витрачає не більше 5,5 л/100 км. В місті це значення може збільшитись до 6-6,5 літрів. Але це з використанням кондиціонеру, пробками, активованим електрообладнанням тощо, тобто з усіма “перевагами” експлуатації авто у мегаполісі.

В змішаному режимі показник витрати постійно фіксувався на позначці у 5,7 л/100 км – досить непоганий результат для повнорозмірного кросовера.

Замість висновку

За нові технології, неочікувано скромний апетит, комфорт, відмінну динаміку все ж треба платити. Герой нашого тесту – це автомобіль у максимальній комплектації. Його ціна – 1 889 370 грн. Згодьтесь, немало. Доплата за третій ряд крісел становить 27 тисяч гривень.

Але при бажанні отримати гібридні технології, можна суттєво заощадити. Загалом, ціни на повнопривідний гібрид e-Power стартують з позначки у 1 508 540 грн. Тому при бажанні можна відмовитись від ряду опцій, шкіряного салону та ін., і отримати такий же рвучкий та економний кросовер на 9 тисяч доларів дешевше.

Технічні характеристики

Габарити, Д/Ш/В, мм   4680/2065/1725

Колісна база, мм           2705

Двигун

Об’єм, куб. см   1497

Потужність, к.с.               213

Максимальна швидкість, км/год           180

Розгін від 0 до 100 км/год         7,0

Витрата палива у змішаному циклі, л/100 км   6,0

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

GM зупиняє виробництво автономних мінівенів Cruise Origin: у чому причина

Керуватимуться без рук: BMW запустить систему напівавтономного управління у Європі