in

Tesla Model 3 проти Toyota RAV4: фахівці визначили, наскільки електромобілі екологічніші за авто з ДВЗ

Автомобілі на електротязі та з двигуном внутрішнього згоряння останнім часом є предметом порівняння багатьох компаній та фахівців.

Найчастіше порівнюють саме екологічність автівок.

А електромобілі, звичайно ж, теж мають свої недоліки.

Проведене вченими Університету Торонто на замовлення The Wall Street Journal дослідження й порівняли Tesla Model 3 з бензиновим кросовером Toyota RAV4. Воно показало, що вуглецевий слід електромобіля на першому етапі експлуатації був вищим, ніж у Toyota RAV4, більш ніж в півтора рази.

За даними вчених, вже на етапі виробництва Tesla Model 3 викиди парникових газів досягають 12,2 тонн, тоді як при випуску звичайного бензинового Toyota RAV4 – 7,4 тонн. Тобто електромобіль вже під час збірки викидає на 65% більше шкідливих речовин, ніж авто з ДВЗ.

Найбільше викидів зафіксували під час видобутку металів, які використовують під час виробництва літій-іонних акумуляторів. 

Проте ситуація змінюється зі збільшення пробігу автомобілів. Так, при пробігу в 33 тисячі км вуглецевий слід автомобіля досягає порівнянних значень, а після цієї відмітки показники електромобіля покращуються – це пов’язано з тим, що кожен подоланий кілометр шляху зменшує вуглецевий слід електромобіля за рахунок відсутності викидів від роботи ДВЗ. 

Якщо взяти Tesla Model 3 то кожні 1,6 км (1 миля, – ред.) викиди парникових газів зменшуються на 34% у порівнянні з RAV4. А при пробізі в 160 тисяч км Toyota RAV4 викине в атмосферу на 77% більше шкідливих речовин, ніж Model 3 з тим же пробігом.

Також тут потрібно вказати, що в США вартість цих двох автівок майже однакова – RAV4 обійдеться в 33,5 тисячі доларів, а Model 3 – в 34,8 тисячі.

Варто зазначити, що під вуглецевим слідом у дослідженні мається на увазі не тільки викиди від виробництва і експлуатації автомобіля, але і забруднення в процесі видобутку нафти і металів, вироблення електроенергії та відновлення старих автомобілів, а у випадку електромобілів ще й акумуляторних блоків.

Як раніше повідомляв Autogeek, перехід на вуглецево-нейтральну економіку поширіюється все більше й вже ціла низка країн оголосили про здійснення заходів щодо зменшення кількості авто з ДВЗ.

За матеріалами: wsj.com

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Ford домовився про виробництво електромобілів в Росії: подробиці угоди

«Сотня» за 3,5 секунди та 510 км без підзарядки: Kia розкрила характеристики свого Ioniq 5