Журналісти британського профільного видання Autocar склали рейтинг енергоефективності електромобілів на основі власних випробувань. Кожен автомобіль зазнав ходових випробувань у реальних життєвих умовах. Варто зазначити, що результати всіх моделей, які увійшли до ТОП-10, виявилися нижчими за заявлені. Перевірити не вдалося лише енергоефективність володаря першого рядка рейтингу – Peugeot e-308, оскільки він з’явиться на ринку лише у жовтні цього року.
Більшість сучасних електромобілів обіцяють вражаючий запас ходу, але досягти його на практиці досить складно. Основним критерієм вибору має бути на заявлений пробіг без підзарядки, а енергоефективність моделі, тобто витрата заряду батареї на 1 км шляху.
Наприклад, хетчбек Volkswagen ID. 3 із батареєю на 77 кВт·год для досягнення офіційно заявленого запасу ходу 558 км повинен споживати 1 кВт•год на 7,2 км. Тоді як кросовер Audi Q8 E-tron з батареєю 106 кВт•год через значну вагу в 2585 кг та форми кузова може проїжджати на 1 кВт•год близько 4,7 км.
Окрім лобового опору, зумовленого формою кузова, на енергоефективність електромобілів впливають погодні умови та температура повітря. За більш високих температур запас ходу більший, ніж у холоду, оскільки частина енергії витрачається на запуск хімічної реакції в самій батареї. Також запас ходу зменшують швидкість та такі зручності як клімат-контроль та кондиціонер. Найчастіше пробіг містом більший, ніж на автомагістралі, де через значні швидкісті автомобілю доводиться долати більший лобовий опір.
Всі ці фактори відобразилися на результатах моделей, що увійшли до ТОП-10 найенергоефективніших електромобілів, представлених на ринку Великобританії. До нього ввійшли:
- Peugeot e-308 – 7,9 км/кВт•год (поки не продається);
- Tesla Model 3 – 7,2 км/кВт•год проти паспортних 7,6 км/кВт•год;
- Volkswagen ID 3 – 6,1 км/кВт•год проти паспортних 7,2 км/кВт•год;
- Kia Niro EV – 6,1 км/кВт•год проти паспортних 6,3 км/кВт•год;
- Vauxhall Corsa-e – 6 км/кВт•год проти паспортних 7,1 км/кВт•год;
- MG 4 EV – 5,8 км/кВт•год проти паспортних 6,0 км/кВт•год;
- Hyundai Ioniq 6 – 5,5 км/кВт•год проти паспортних 6,3 км/кВт•год;
- Skoda Enyaq iV 80 – 5,5 км/кВт•год проти паспортних 6,0-6,4 км/кВт•год;
- Fiat 500 Electric – 5,3 км/кВт•год проти паспортних 6,4 км/кВт•год;
- Renault Mégane E-Tech Electric – 5,3 км/кВт•год проти паспортних 6,3 км/кВт•год.
Найближча до заявленої енергоефективність у Kia Niro EV та MG 4 EV – розбіжність між обіцяним та реальністю всього 0,2 км. У більшості моделей вона складає 1 км та навіть більше.
Раніше Autogeek повідомляв які електромобілі найбільше до вподоби китайцям.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: