in

Nissan Leaf здійснили мега-пробіг на автопілоті дорогами без розмітки та складними перехрестями

Компанія Nissan завершила у Великобританії свій проект з дослідження сучасних технологій автономного водіння.

Фінальною стадією проекту став 370-кілометровий автономний тест-драйв Grand Drive дорогами Англії.

Grand Drive став результатом досліджень спеціально створеного консорціуму, метою якого було створення алгоритму автономного водіння наближеного до звичайної манери їзди людини. 

Проект HumanDrive був здійснений за участю уряду Великобританії, Центру «підключених» і автономних автомобілів (CCAV) і організації Innovate UK, а також дев’яти інших партнерів консорціуму. 

В рамках проекту було успішно завершено два випробування: 370-кілометровий тест-драйв – Grand Drive – з використанням передової технології визначення місця розташування, а також дослідження на тестовому треку, де за допомогою високопродуктивних комп’ютерів вивчалися алгоритми автономного водіння, що імітують стиль їзди людини.

В якості тестових автомобілів використовувалися електромобілі Nissan LEAF, обладнані GPS-навігатором, радаром, лідаром та камерами. За допомогою отриманих даних система автономного водіння керувала рухом автомобіля і самостійно долала перешкоди.

Маршрут Grand Drive був прокладений від Кренфілда до Сандерленда. Одним з ключових завдань проекту була розробка просунутої системи автономного водіння, адже системи досить важливо зробити зрозумілими і легкими у використанні у міру наближення майбутнього з переважанням «підключених» і автономних автомобілів.

Протягом 370-кілометрового тест-драйву напрацьований досвід був використаний на практиці при русі заміськими дорогами з відсутньою або мінімальною дорожньою розміткою, перехрестями, круговими розв’язками, а також автомагістралями.

Система автономного водіння активізувалася на маршруті при зміні смуг руху, в місцях примикання доріг і, за необхідності, для зупинки і відновлення руху.

«Проект HumanDrive дозволив нам розробити автономний автомобіль, який справляється зі складними особливостями доріг в Великобританії – заплутаними круговими розв’язками і високошвидкісними заміськими дорогами без дорожньої розмітки та бордюрів», – зазначив Боб Бейтмен (Bob Bateman), менеджер проекту Європейського технічного центру Nissan.

Другим етапом проекту стало вивчення того, як технології штучного інтелекту c машинним навчанням можуть поліпшити відчуття і комфорт пасажирів в поїздках на «підключених» і автономних автомобілях. Пілотні зразки автомобілів успішно пройшли випробування на закритих трасах. У них використовувався штучний інтелект, розроблений компанією Hitachi Europe Ltd.

За допомогою штучного інтелекту машинне навчання систем проходило в режимі реального часу. На основі створених баз даних про сценарії і рішеннях, що зустрічалися раніше, в майбутньому будуть побудовані алгоритми безпечного об’їзду перешкод.

Варто зазначити, що при розробці цих технологій було використано цілу низку інструментів: імітаційне моделювання, апаратне забезпечення з використанням зворотного зв’язку, приватні випробувальні полігони. Також були проведені численні перевірки та випробування.

«Безпечне завершення найдовшого автономного тест-драйву в Великобританії – це неймовірне досягнення для Nissan і консорціуму HumanDrive, а також величезний крок до впровадження автомобілів без водіїв на дорогах загального користування, – наголосив Надим Захави (Nadhim Zahawi), міністр промисловості Великобританії. – Цей проект є яскравим прикладом того, як автомобільна промисловість, працюючи з урядом, може просувати технології, що сприяють мобільності людей, допомагаючи при цьому скоротити викиди вуглецю».

Нагадаємо, наразі все нові моделі Nissan JUKE, LEAF, Qashqai і X-Trail, представлені на європейському ринку, обладнані опціональною системою ProPILOT, однією з технологій Intelligent Mobility від Nissan. Вона пропонує допомогу в управлінні автомобілем, розгоні і гальмуванні. Система працює при русі автомобіля по окремих смугах швидкісних шосе. Вона була оптимізована як для роботи в умовах завантажених доріг, так і для обгону і зустрічного роз’їзду з великою швидкістю.

Звільняючи водіїв від деяких найбільш рутинних завдань, система ProPILOT знижує втому і рівень стресу, завдяки чому підвищується безпека і точність управління.

Як раніше повідомляв Autogeek, компетенція Nissan як світового лідера в області електромобілів і досвід, отриманий за багато років участі в гонках вищого рангу, злилися воєдино в Nissan LEAF NISMO RC – вражаючому прикладі симбіозу потужності, інновацій та захоплення електромобільних технологій Nissan.

SEAT першим у Європі починає використовувати автономних роботів у виробництві автомобілів

Розвінчали 5 міфів: пересівши з ДВЗ-авто на електромобіль, ви не захочете назад