in

Настав час водню: Bosch створить силовий агрегат на паливних елементах для вантажівок

Bosch працює над силовим агрегатом на паливних елементах для скорочення викидів CO2.

В компанії вважають, що водень як джерело енергії дозволяє зробити транспортування сировини та товарів безпечним для клімату.

А от автомобілі на електротязі в Bosch назвали не найкращим вибором для великогабаритних вантажівок через тривалий період їх заряджання та обмежений запас ходу.

Саме тому спеціалісти компанії вирішили створити паливні елементи для трансмісії, яка буде використовуватися в комерційному транспорті. Серійне виробництво технології планують запустити у 2022-2023 роках.

Однією з причин виробництва агрегата на паливних елементах стала кліматична нейтральність – усередині паливної комірки водень вступає в реакцію з киснем й енергія, яка виділяється в результаті цієї реакції, перетворюється в електрику, що використовується для руху автомобіля. Виробництво цієї електроенергії з  поновлюваних джерел робить трансмісію на паливних елементах повністю кліматично нейтральною. 

«Переваги паливних елементів по-справжньому проявляють себе там, де електричні трансмісії залишають бажати кращого, – зазначив д-р Уве Гакстаттер, президент підрозділу Bosch Powertrain Solutions. – Це означає, що між паливними елементами та батареями немає конкуренції, натомість вони ідеально доповнюють один одного».

Ще однією перевагою водню є його висока щільність. Так, один кілограм водню містить тільки ж енергії, скільки 3,3 літра дизельного пального. Тобто, щоб подолати 100 кілометрів, легковому авто знадобиться близько 1 кг водню, а 40-тонній вантажівці – 7 кг. 

Також не останню роль відіграють ефективність та вартість паливних елементів. 

«У середньостроковій перспективі використання автомобіля з паливним елементом не буде дорожчим за використання транспортного засобу з традиційною трансмісією», – наголосив Гакстаттер.

Проте є тут й певні недоліки, а саме мережа водневих заправних станцій – наразі вона не дуже розвинена. Однак в Bosch впевнені, що близько 180 водневих заправних станцій, що є в Європі, вистачить для ряду важливих транспортних маршрутів. 

Окрім того, досить багато країн наразі працюють над розширенням мережі таких заправок.

Варто зазначити, що виробництво водню – перевірений і технологічно простий процес. Тобто, його можна швидко масштабувати для задоволення високого попиту. Крім того, паливні елементи досягли необхідної технологічної зрілості для їх комерціалізації та широкого використання.

Спеціалісти вважають, що воднева економіка може стати конкурентоспроможною в найближчі десять років за умови наявності достатніх інвестицій і політичної волі. 

«Настав час водню», – підкреслив Гакстаттер.

Як раніше повідомляв Autogeek, компанія BMW розсекретила технічні характеристики своєї моделі на паливних елементах Hydrogen Next.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Хетчбек на платформі Nissan Ariya і оновлений City K-ZE: Renault готується до презентації двох електромобілів

Домашня зарядка та безкоштовний доступ до IONITY: Ford запропонує комплексні рішення для Mustang Mach-E в Європі