Першим шини Uptis отримає Chevrolet Bolt EV нового покоління, появая якого очікується у наступні кілька років.
Поява безповітряної шини Uptis може стати завершенням більш ніж 130-річної історії традиційних пневматичних покришок, які стали джерелом неприємностей для багатьох поколінь автовласників. Як сказав в інтерв’ю CNN Business президент Michelin North America Алексіс Гарсін, на серійні легкові автомобілі шини із захистом від проколів почнуть встановлювати протягом наступних трьох-п’яти років, а оскільки нова технологія розробляється за участю General Motors, першим легковим автомобілем які їх отримає стане наступний Chevrolet Bolt. Саме електричний Bolt використовується для дорожніх випробувань нової шини. При цьому в самому концерні розробку моделі наступного покоління не підтверджують, але заявляють, що працюють над «широким спектром електромобілів», включно з порівняними за ціною.
За іронією долі перша безповітряна шина для легкових автомобілів може бути виготовлена компанією, яка зробила собі ім’я наприкінці 1800-х років завдяки вдосконаленню пневматичних (наповнених повітрям) шин для велосипедів й однієї з перших, хто виробляв та продавав пневматичні шини для легкових автомобілів. Першим світовим рекордсменом швидкості серед автомобілів із пневматичними шинами був електромобіль із покришками від Michelin. У 1899 році він розігнався до 106,2 км/год.
Окрім злощасних проколів, на боротьбу з якими виробники витратили понад 100 років, у пневматичних шин є й свої переваги. Наприклад, можливість регулювати тиск, залежно від дорожнього покриття. Крім того, протягом сторіччя автомобілі та їх підвіски розроблялися з урахуванням «звичайних» накачаних шин. Безповітряні шини можуть стати проблемою для автомобільних інженерів.
У Michelin кажуть, що працюють над тим, щоб максимально відтворити поведінку пневматичних шин. Конструкція безповітряної шини Uptis базується на гнучких пружинних ребрах, повністю відкритих з обох боків, й забезпечує приблизно таку ж дію, як повітря у пневматичній шині. Центральні ребра Uptis виготовлені з гуми, армованої скловолокном з упорскуванням смоли. Також до неї будуть застосовані й інші технологічні розробки компанії. Наприклад, можливість контролювати знос протектора в режимі реального часу, повторної переробки та відновлення.
Зі слів представника Michelin, компанія готує різноманітний асортимент безповітряних шин для різних видів транспорту. Зокрема, виробник уже продає безповітряні шини X Tweel для газонокосарок та квадроциклів.
Як раніше повідомляв Autogeek, Michelin випускатиме шини з рисового лушпиння та стаканчиків від йогурту.
За матеріалами: CNN
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: