in

Експерти перевірили якість та безпеку хот-догів та кави на українських АЗС

Якість палива на наших заправках стала приблизно однаковою, і все частіше вибір АЗС диктується другорядними факторами. Тут і зручність розташування, і накопичувальні програми, і якісна кава і різноманітність хот-догів – найбільш затребуваних перекусів на АЗС.

Тому сьогодні мережі, що не пропонують фастфудівське меню і карту кавових напоїв, можна перерахувати по пальцях. Це або компанії-одноденки, які готуються до перепродажу, або відверті дискаунтери.

Навіть консервативний ANP повернувся обличчям до ринку, розуміючи, що втрачає клієнтів саме через слабку номенклатуру супутніх товарів. У той час як його моторніші суперники уводять значну аудиторію у придорожнього громадського харчування за рахунок фіксованих цін, високих стандартів якості і мінімального часу обслуговування.

З десятка популярних заправних мереж сьогодні лише Marshal не пропонує своїм клієнтам хот-доги. Зіткнувшись з труднощами їхнього приготування і реалізації, одна з найстаріших мереж України в цьому році вирішила і зовсім виключити цю позицію зі свого меню.

В лабораторії

Фахівці столичного “Інституту споживчих експертиз” придбали хот-доги і каву в десяти популярних заправних мережах і відправили проби в державну лабораторію “Укрметртестстандарт” і дві дегустаційні комісії.

В першу чергу перевірці піддався головний інгредієнт хот-дога – сосиска (ковбаска). Вона повинна бути тільки вищого гатунку, тобто відповідно до ДСТУ, не містити крохмалю. І в жодному з дев’яти зразків його слідів не виявлено. Інший стандарт обмежує масову частини вологи в таких виробах максимум 75%. І знову всі спроби уклалися в норматив, причому з помітним запасом.

Фізико-хімічні показники хот-догів

Мережа Наявність крахмалу Масова частка вологи, % 
БРСМ НАФТА Не виявлено 59,2
КLО  Не виявлено 61,7
ОККО Не виявлено 67,6
SHELL Не виявлено 60,5
SOCAR Не виявлено 63,5
UPG Не виявлено 58,6
ANP Не виявлено 61,7
GLUSCO Не виявлено 65,8
AMIC Не виявлено 60,7
WOG Не виявлено 63,6

Але одна справа – знайти надійного і відповідального постачальника інгредієнтів, і інше – вибудувати правильний логістичний алгоритм плюс навчитися зберігати напівфабрикати з дотриманням всіх санітарно-гігієнічних норм.

Зокрема, в сосисках не повинно бути бактерій групи кишкових паличок і мезофільних аеробних і факультативно анаеробних мікроорганізмів. На щастя, мікробіологи не знайшли в продуктах ніяких слідів коліформ і перевищення МАФАМів.

Мікробіологічні показники


Мережа
Кількість МАФАМ, КУО в 1 г (не більше 1,0·103) Коліформи, в 1 г (не допускається)
БРСМ НАФТА Менше 102 Не обнаружено
КLО Менше 100 Не виявлено
ОККО Менше 102 Не виявлено
SHELL Менше 103 Не виявлено
SOCAR Менше 103 Не виявлено
UPG Менше 102 Не виявлено
ANP Менше 102 Не виявлено
GLUSCO Менше 103 Не виявлено
AMIC Менше 102 Не виявлено
WOG Менше 102 Не виявлено

Але одна справа норми і зовсім інше – смак. Знайти оригінальний і при цьому органічний смак при настільки мізерному числі інгредієнтів (булка, сосиска, приправи), під силу далеко не всім.

Що і підтвердила наступна експертиза, в якій брали участь не тільки професійні дегустатори, так і «народні» пробанди – звичайні автомобілісти. Обидві групи оцінювали смак “гарячих собак” за 10-бальною шкалою. Вищі оцінки отримали продукти відразу двох мереж – БРСМ НАФТА і KLO.

До речі, мережа БРСМ НАФТА стала і чемпіоном за пропозиціями – відразу десяток видів проти 3-5 позицій у інших. А хот-дог від KLO був відзначений за дуже смачні булки.

Асортимент

Мережа Бал
БРСМ НАФТА 10
КLО 9
ОККО 9
SHELL 8
WOG 9
UPG 8
GLUSCO 8
ANP 7
AMIC 8
MARSHAL 5
SOCAR 9

У хот-дога від Glusco пробанди відзначили суху, неапетитну булку і недолік соусів. У Shell недостатня кількість соусів погіршилося їх якістю.

Найслабший результат – у SOCAR, який і раніше отримував нарікання за невиразний смак і якість булок. На цей раз бали були знижені за те, що сосиски не смажать на грилі, а розігрівають в мікрохвильовій печі, що серйозно позначається на смаку і соковитості продукту. У ANP сосиска в готовому хот-дозі виявилася і зовсім холодної – і це при найвищій ціні. Так що людський фактор все ще відіграє важливу роль навіть у фаст-фуді.

Дегустаційна оцінка (хот-доги)

Мережа Експерти Пробанди  Сума балів
БРСМ НАФТА 10 10 20
КLО  10 10 20
ОККО 9 9 18
SHELL 8 8 16
WOG 8 9 17
UPG 9 8 17
GLUSCO 8 9 17
ANP 8 8 16
AMIC 9 9 18
SOCAR 7 6 13

Кавові війни

Ще швидше, ніж хот-доги, на АЗС росте реалізація кавових напоїв – у окремих мережах вони за останній рік зросли в 3-4 рази. Використання преміальних кавоварок, високоякісних сортів арабіки, виключно натурального молока призвели до того, що coffeebreak на заправках стає для автомобілістів щоденним ритуалом.

Найпопулярнішими кавовими напоями серед водіїв залишаються “еспресо” і “американо”. Навіть економний ANP, за прикладом БРСМ НАФТА, розщедрився на апарати WMF вартістю з новий легковик. ОККО, традиційний кавовий лідер, вважає за краще не менш дорогі німецькі кавомашини Melitta, а Shell, SOCAR і WOG – швейцарські Franke. Тому не варто дивуватися тому, що заправки відбирають клієнтуру у закладів громадського харчування не тільки на периферії, а й у межах міста, стаючи серйозними конкурентами кафе і кав’ярнях.

Як і у випадку з хот-догами, в дегустаційному процесі брали участь не тільки професійні дегустатори, так і «народні» пробанди. І “еспресо”, і “американо” отримали дуже високі бали. За винятком мережі Marshal (застарілі кавомашини, гірка арабіка) практично всі спроби виявилися високої якості. Максимальні 20 балів заробили все ті ж БРСМ НАФТА, OKKO, KLO, WOG і SOCAR.

Дегустаційна оцінка (кава, середній бал за обидва напої)

Мережа Експерти Пробанди Сума балів
БРСМ НАФТА 10 10 20
КLО 10 9 19
ОККО 10 10 20
WOG 10 10 20
SOCAR 10 10 20
UPG 9 9 18
GLUSCO 8 8 16
ANP 8 9 17
AMIC 7 8 15
MARSHALL 7 6 13
SHELL 10 8 18

Підсумки

Підсумки експертизи не можуть не радувати – якість, рецептура і асортимент на українських АЗС ростуть з року в рік. Більш того, відразу кілька мереж йдуть ніздря-в-ніздрю і явного лідера, яким довгий час був ОККО, сьогодні немає. Тепер компанію галичанам складають БРСМ НАФТА і KLO.

У топових позиціях БРСМ виявилися завдяки партнерству з найбільшим українським обжарювальником Gemini Espresso – компанія забезпечує мережу свіжообсмаженою кавою і автоматичними кофемашинами WMF, які без допомоги спеціально навченого персоналу готують каву високої якості.

Ціна


Мережа
Ціна, грн./бал (макс.5, нижче 30 грн. – 5, до 35 грн. – 4, вище 35 – 3)
Сума
БРСМ НАФТА 29,9/5 5
КLО 35/4 4
ОККО 35/4 4
WOG 35/4 4
SOCAR 36/3 3
UPG 38/3 3
GLUSCO 26/5 5
ANP 44/3 3
AMIC 26,95/5 5
MARSHAL 0/0 0
SHELL 37/3 3

А ось ANP, UPG, AMIC і особливо Marshal є що покращувати. Також варто відзначити, що більшість операторів закуповують сосиски для хот-догів у однієї компанії – «Premier Food», що володіє брендом Mr.Grill, національного лідера в сегменті комплексного обслуговування систем громадського харчування.

Як показала експертиза, інгредієнти, що поставляються даною компанією, дуже високої якості, що говорить про правильні технології виробництва і налагодженої логістики. До слова Premier Food має власне сертифіковане виробництво і виготовляє сосиски з високоякісної сировини, натурального м’яса і спецій.

Загальний бал

Мережа Бал
БРСМ НАФТА 55
КLО 52
ОККО 51
WOG 50
SOCAR 45
UPG 46
GLUSCO 46
SHELL 45
AMIC 46
ANP 43
MARSHAL 18

Андрій Бабенко

expertise.in.ua

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

“Надішліть нам свій пікап”: Ford образився на Tesla через відео з перетягуванням Cybertruck та F-150

Конкурент Tesla Cybertruck від GM: Chevrolet презентує свій електричний пікап