Через п’ять років на ринку з’являться легкі акумулятори та вантажівки, здатні перевозити вантажі до 40 тон на відстані більше 800 км.
Водневі тягачі залишаться нереалізованої концепцією, оскільки сценарії їх використання далекі від реальності, вважає експерт в області екологічного транспорту та провідний аналітик Технічного університету Ейндховена Ауке Хекстра. На його думку, комерційні електромобілі здатні виконувати ті ж замовлення дешевше та ефективніше.
Просуваючи водневі технології, виробники вантажівок наводять як приклад доставки вантажів на відстані у 2 тисячі кілометрів. Щоб впоратись з такою доставкою, електричним вантажівкам знадобляться занадто великі та важкі батареї. Крім того, електротягачу доведеться часто зупинятися на підзарядку, тоді як водневий автомобіль зможе дістатися до точки призначення на одному заряді.
Як з’ясував у ході власного дослідження Ауке Хекстра, у Нідерландах 80% вантажівок, включаючи великі тягачі, проїжджають не більше 750 км на день, а багато долають набагато менші відстані. До того ж, у кінці дня всі вони повертаються на базу, де для підзарядки батарей досить буде встановити стандартні зарядні станції для легкових електромобілів.
«Вам просто потрібно купити один швидкий зарядний пристрій на 75 кВт для звичайного автомобіля та підключити його для зарядки вантажівки. Такі технології навіть зараз коштують не дуже дорого, але з часом ціна стане ще нижчою», – сказав експерт.
На думку Хекстра, вже через п’ять років на ринку з’являться легкі акумулятори та відповідні вантажівки, здатні перевозити вантажі до 40 тон на відстані більше 800 км. Такої ж думки дотримуються General Motors, Volkswagen Group, Daimler та Honda. У різний час ці компанії планували використовувати легкові чи вантажні автомобілі на паливних елементах, але відмовилися від їх розробки, прийшовши до висновку, що створювати «з нуля» інфраструктуру для водневого транспорту занадто дорого.
У той же час, водень у паливних елементах не «мертва» технологія. Багато компаній та стартапів використовують його в літаках нового покоління та залізничному транспорті. Наприклад, у Німеччині, Австрії, Великобританії та Італії успішно тестують водневі поїзди, а у 2023 році компанія ZeroAvia обіцяє представити комерційні версії своїх водневих літаків.
Як раніше повідомляв Autogeek, запас ходу електровантажівки Tesla Semi буде більшим, ніж заявлено.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: