Інженери з Університету RMIT в Мельбурні розробили «протонну батарею», що перезаряджається, та значно перевершує за ємністю нинішні літій-іонні блоки, при чому вуглецево-нейтральну. Вона використовується в запатентованій командою системі накопичення енергії та вже успішно пройшла випробування.
Наступним кроком стане створення прототипу ємністю, необхідною для побутових та комерційних споживачів. Наприклад, різного роду електромобілів, у тому числі великогабритних складських навантажувачів. Партнером RMIT у цьому проєкті виступить італійський міжнародний постачальник автомобільних компонентів Eldor Corp. Зі слів провідного дослідника RMIT професора Джона Ендрюса, мета співпраці – «розширення системи від вату до кіловату і, зрештою, до мегавату».
Працює акумулятор RMIT як водневий паливний елемент. В якості сховища відокремленого від води водню у ній використовується вугільний електрод. Під час заряджання вуглець в електроді зв’язується з протонами, що утворюються при розщепленні води за допомогою електронів від джерела живлення. При розряджуванні протони вивільняються з вугільного електрода та проходять через мембрану, щоб з’єднатися з киснем повітря. Під час перетворення їх у воду й генерується енергія.
Як зазначається, для функціонування «протонної батареї» не потрібно зберігати газоподібний водень під високим тиском, а потім розщеплювати його на молекули в паливних елементах, що значно скорочує витрати. З точки зору енергоефективності та щільності зберігання енергії вона вже порівнянна з представленими на ринку літій-іонними батареями та набагато екологічніша. Ще один плюс такого блоку – він потенційно здатний до надшвидкої зарядки.
Але найголовніше – для виробництва «протонної батареї» не потрібні літій, кобальт та ванадій, а всі її компоненти можна «омолодити», використати повторно або переробити.
Як раніше повідомляв Autogeek, Seat побудує власний завод акумуляторних батарей для свого майбутнього EV.
За матеріалами: pv-magazine
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: