Автономні автомобілі зможуть показувати очима, бачать вони пішохода чи ні.
Інженери з Токійського університету під керівництвом Такео Ігарасі (Takeo Igarashi) розробили роботизовані очі для безпілотних автомобілів. Презентація технології відбулася на конференції AutomotiveUI 2022. На думку розробників, рухливі очі дозволять безпілотнику контактувати з пішоходами, поглядом показуючи, що побачили їх та готові пропустити.
Інженери зібрали пару великих штучних очей, які можуть дивитися прямо, ліворуч чи праворуч, та закріпили їх на бампері гольф-кару. Також автори використали 360-градусну камеру та записали ролики, в яких пішохід перетинає вулицю перед «безпілотним» автомобілем (насправді він керувався вручну). У двох відео автомобіль «без очей» збирався чи не збирався пропустити людину. Ще у двох автомобіль уже «з очима» опинився у тих самих ситуаціях.
Технологію вибробували у віртуальній реальності за участю 18 добровольців. Їм показували ролики й просили подати команду на зупинку, якщо вони вважали, що автомобіль не збирається їх пропускати, та не робити нічого, якщо збирається. Виявилося, що у випадку з автомобілем «без очей» учасники неправильно інтерпретували його наміри у 50,56% випадків, «з очима» – у 29,44%. Таким чином, на думку авторів, штучні очі можуть майже вдвоє знизити ймовірність дорожньо-транспортних пригод за участі безпілотних автомобілів та пішоходів.
Поки що розробникам безпілотників не вдалося знайти ефективний спосіб уникнути зіткнень із пішоходами. Наприклад компанія Nuro на початку 2022 року представила нову версію безпілотного доставника із зовнішньою подушкою безпеки. Google та Uber схиляються до використання зовнішніх екранів для виведення текстових повідомлень для пішоходів. Також деякі компанії випробовували систему світлових сигналів. Як виявилося, їх ефективність залежить від кольору й найкраще підходить бірюзовий.
Як раніше повідомляв Autogeek, експерти назвали найбільш проблемні опції в автомобілях та склали рейтинг технологічності автобрендів.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: