in

Спортивний підрозділ Peugeot Sport святкує свій 40-річний ювілей

Спортивний підрозділ було створено в жовтні 1981 року і спочатку називався Peugeot Talbot Sport. Потім назва змінилася на PEUGEOT Sport – і це ім’я стало синонімом успіху в світі автомобільних гонок: неймовірно успішні виступи в міжнародних чемпіонатах, змаганнях, гонках протягом ось вже чотири десятиліття життя.

За минулі роки французький Бренд чудово показав себе в асфальтових перегонах і позашляхових ралі – адже коли видатні автомобілі виявлялися в руках видатних водіїв, то по іншому і бути не могло! Після перемоги в першому змаганні з хронометражем – гонка Париж-Бордо-Париж в 1895 році – Бренд PEUGEOT використовував автоспорт для просування своїх технологій. І сьогодні, готуючись до Чемпіонату світу з перегонів на витривалість FIA (FIA WEC) з недавно представленим гіперкаром PEUGEOT 9X8, Бренд знову впевнено заявляє: “ми готові до початку п’ятого десятиліття на світовій арені автомобільних гонок і ми жадаємо додати ще одну славну сторінку в нашу спортивну історію”.

Статистика часом може бути сухою і символічною, але не можна упустити той факт, що на рахунку PEUGEOT Sport величезна кількість гучних перемог за 40 років, що минули з моменту заснування гоночного підрозділ в жовтні 1981 року. Це своєрідний рекорд, який говорить про пристрасть всередині команди, постійному прагненні до розвитку і поліпшенню характеристик спортивних автомобілів, а також про ретельно продуману гоночну стратегію.

Лінда Джексон (Linda JACKSON), виконавчий директор Бренду PEUGEOT, зазначила: «Автоспорт для традиційної автомобільної промисловості є унікальною технологічною лабораторією, де можна досягати помітного прискорення досліджень і прогресу, розвитку різних технологій. Для нашого Бренду автоспорт грає важливу роль у запуску нових моделей і розвитку планів щодо мобільності завтрашнього дня. За 40 років своєї кар’єри, відділення PEUGEOT Sport в автомобільних гонках заслужило величезний список титулів і нагород. А також фахівці, гонщики, інженери даного відділення стали джерелом справжньої гордості. Саме ця славне спадщина направляє нас в майбутнє і служить трампліном для подальших досягнень – як сьогоднішнього дня, так і завтрашнього».

Легендарний Жан Тодт (Jean TODT) створив перший спортивний підрозділ Бренду ще в 1981 році – тоді він називався Peugeot Talbot Sport і став основою для майбутнього PEUGEOT Sport. За минулі 40 років всередині PEUGEOT Sport були створені такі легендарні автомобілі, як: PEUGEOT 205 T16, PEUGEOT 405 T16, PEUGEOT 206 WRC, PEUGEOT 306 Maxi і PEUGEOT 905. Нове покоління 2000-2010 рр. поповнилося не менше культовими моделями: PEUGEOT 908, PEUGEOT 208 T16 Pikes Peak, PEUGEOT 2008 DKR, PEUGEOT 3008 DKR, PEUGEOT 208 WRX. І ось тепер революційний гіперкар PEUGEOT 9X8, готовий зіграти ключову роль в досягненні нових перемог – як в спортивному плані, так і в глобальному плані електрифікації автомобілів Бренду PEUGEOT. Новий гіперкар уособлюючи собою тісний зв’язок між спортивним підрозділом Бренду і командою дизайнерів: ідеальний союз для успішного майбутнього!

За останні 40 років чоловіки і жінки в PEUGEOT Sport успішно справлялися з численними викликами, які перед ними ставили легендарні гонки світового або національного рівня. У чому секрет цих внутрішніх перемог? Мабуть, в безмежній пристрасті і максимальному професіоналізмі – саме ці дві засадничі цінності продовжують надихати нинішню команду на шляху до нових вершин.

Озираючись назад на минулі десятиліття, неминуче виникають образи спорткарів PEUGEOT Sport, які боролися на різних трасах і автодромах на шляху до завоювання великих титулів і перемог: чемпіонати світу з ралі і ралі-кросу FIA, знамените ралі Дакар, гонка на витривалість 24 годинах Ле- Мана, культове змагання Пайкс-Пік. Крім того, Бренд брав активну участь в кільцевих гонках у Франції та інших країнах, виступав в гонках Formula-1 як постачальник двигунів и т.д.

Ключові (але далеко не всі!) досягнення відділення PEUGEOT Sport в автомобільних гонках з 1981 року виглядають так:

– 5 чемпіонських титулів в командному заліку Світового ралійного чемпіонату WRC (World Rally Championship, 1985, 1986, 2000, 2001, 2002 рр.);

– 4 чемпіонські титули в особистому заліку пілотів Світового ралійного чемпіонату WRC (World Rally Championship); пілоти Timo SALONEN, Juha KANKKUNEN, Marcus GRÖNHOLM (двічі);

– 3 чемпіонські титули в заліку команд / пілотів ралійних гонок IRC (Intercontinental Rally Challenge, 2007, 2008, 2009 рр.);

– 3 перемоги в добовому марофоні «24 години Ле-Ман» (Le Mans 24 Hours), в 1992 році (пілоти Yannick DALMAS / Derek WARWICK / Mark BLUNDELL), в 1993 році (пілоти Christophe BOUCHUT / Eric HÉLARY / Geoff BRABHAM), в 2009 році (пілоти Marc GENÉ / David BRABHAM / Alex WURZ);

– 3 перемоги в гонках з підйому на пагорб Pikes Peak Hill Climb, в 1988 (пілот Ari VATANEN), в 1989 році (пілот Robby UNSER), в 2013 році (пілот Sébastien LOEB);

– титули в кінцевих гонках серії Super Touring, включаючи перемогу PEUGEOT 406 в гонках German Super Tourenwagen Cup 1997 роки (пілот Laurent AÏELLO);

– 7 перемог в ралі Дакар (Dakar) в 1987 році (пілот Ari VATANEN), в 1988 році (пілот Juha KANKKUNEN), в 1989 і 1990 роках (пілот Ari VATANEN), в 2016 та 2017 років роках (пілот Stéphane PETERHANSEL), в 2018 році (пілот Carlos SAINZ);

– 1 чемпіонський титул в ралі-кросі World Rallycross Championship, 2015 рік;

– численні перемоги і титули в національних ралійних серіях.

Протягом багатьох років, різні легендарні пілоти-чемпіони за кермом автомобілів PEUGEOT залишили незгладимий слід в своїх епохах і дисциплінах. На шляху до своїх перемог вони могли розраховувати на сумлінних, бойових, новаторських членів команди PEUGEOT Sport. Разом з менеджерами-управлінцями, вони створювали той колектив, який досягав нових перемог і чемпіонських титулів. Тому такі імена, як Жан Тодт (Jean TODT), Корадо Провера (Corrado PROVERA), Жан-П’єр Ніколя (Jean-Pierre NICOLAS), Бруно Фамін (Bruno FAMIN) також заслуговують максимальної уваги і повинні бути вписані в книгу про історичні перемоги Бренду!

Оскільки автоспорт став невід’ємною частиною ДНК французького Бренду PEUGEOT, то всі програми PEUGEOT Sport були орієнтовані на підтримку певного бачення або технологічної стратегії розвитку компанії. І це стосувалося самих різних областей конструювання автомобілів: начина від підвищення безпеки та потужності, продовжуючи пошуком можливостей використання нових форм енергії і поліпшенням ефективності, завершуючи питаннями електроніки і впровадженням засобів допомоги водієві.

Сьогодні електрифікація лежить в основі програми гіперкарів відділення PEUGEOT Sport. Тому представлений гіперкар PEUGEOT 9X8, який візьме участь в гонках «24 години Ле-Мана» і чемпіонаті світу на витривалість FIA WEC, символізує ставку Бренду PEUGEOT на електричну мобільність завтрашнього дня. Одночасно з цим, гіперкар PEUGEOT 9X8 вносить свій внесок в дослідницькі зусилля, втілює в життя нові ідеї та напрацювання. Саме те, що в майбутньому може бути запропоновано для всіх автомобілістів в цивільних моделях PEUGEOT: ось приклад, коли гоночні технології приходять в автомобілі для міста і траси.

І сьогодні, відзначаючи свій власний 40-річний ювілей, підрозділ PEUGEOT Sport з упевненістю дивиться в майбутнє. За плечима чимало років, проте це привід зупиниться. Навіть навпаки: це міцна основа для подальшого кроку вперед – до подальших відкриттів, досягнень, пригод.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Toyota розробляє автомобілі з сонячними панелями на даху: як це працюватиме

Що найбільше впливає на знос батареї електромобіля: названо основні причини