in

Що найбільше впливає на знос батареї електромобіля: названо основні причини

Батарея електромобіля зношується під час кожної зарядки і розрядки.

Про це в інтерв’ю InsideEVs розповів генеральний директор американської компанії Atlis Motor Vehicles Марк Ханчетт. Втрата ємністі, а, отже, зниження запасу ходу – річ неминуча й залежить від хімічного складу елемента, частоти зарядки батареї та безлічі інших чинників. Але існує чотири основних елементи, які сприяють зносу акумулятора електромобіля. Це швидка зарядка, температура навколишнього середовища, пробіг та час.

Що стосується швидкісної зарядки, то вона небезпечна не самою швидкістю поповнення заряду, а нагріванням батареї, що його супроводжує. Це може спровокувати пошкодження внутрішньої системи акумулятора, що в свою чергу призводить до зменшення кількості іонів літію, які переходять від катода до анода.

Як показали дослідження Національної лабораторії Айдахо, відсоток зносу батареї при швидкісній зарядці незначний. В тестах використовувалися чотири Nissan Leaf 2012 року виробництва, два з яких заряджалися від домашнього зарядного пристрою потужністю 3,3 кВт, а два – від швидкісних станцій постійного струму потужністю 50 кВт. Як зясувалося, при зарядці від швидкісного терміналу знос батареї після 40 000 миль (64 374 км) пробігу всього на 3% більше, ніж при використанні домашньої зарядки.

Шкідливі для акумуляторів як низькі, так і високі температури. Низькі – уповільнюють швидкість зарядки, високі – негативно позначаються на самому елементі, зокрема, тривале перебування в жарких умовах.

Також знос батареї безпосередньо залежить від циклів зарядки. За даними Tesla, акумуляторний блок Model S за 25 000 миль (40 234 км) пробігу зношується приблизно на 5%. Наступні 5% батарея втрачає приблизно через 125 000 миль (201 168 км).

Але найбільше на батареї впливає час. Наприклад, Nissan Leaf першого покоління втрачав близько 35% ємності батареї за вісім років. Моделі з батареями з рідинним охолодженням повинні мати набагато менший відсоток деградації.

Уникнути зносу батареї дозволить дотримання деяких правил. Так в літні місяці, якщо електромобіль простоює протягом тривалого часу, то його краще залишати підключеним до мережі. У той же час електромобіль з батареєю без рідинного охолодження в спекотні дні краще тримати у тіні, а перед виїздом – попередньо «прогріти» 10 хвилин. Це дозволить запобігти перегріванню акумулятора навіть у найспекотніші дні. Також необхідно уникати розрядки батареї більш ніж на 80-90% ємності.

Але відмовлятися від електромобілів через потенційний знос батареї не варто. Майже на кожен старий електромобіль надається гарантія на батарею 8 років/100 000 миль (160 934 км), яка покриває деградацію, якщо ємність батареї впаде нижче 70%. У будь-якому випадку, при придбанні вживаного електромобіля варто звертати увагу на пробіг.

Як раніше повідомляв Autogeek, Stellantis і Total Energies об’єднуються з Mercedes-Benz для збільшення виробництва батарей для електромобілів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Спортивний підрозділ Peugeot Sport святкує свій 40-річний ювілей

Велика прес-конференція: група Stellantis в Україні поділилася результатами роботи за 9 місяців 2021 року