Знайдено новий іноваційний спосіб переробки батарей.
Дослідники з Університету Ковентрі розробили нове екологічно чисте рішення для утилізації акумуляторів електромобілів (EV) – біовилуження або біовидобуток. Цей метод полягає у використанні мікроорганізмів для окислення металів. Він на протязі десятиліть використовується у гірничодобувній промисловості для вилучення цінних металів з руд.
Зовсім недавно цей метод почали використовувати для очищення та відновлення матеріалів з електронних відходів: друкованих плат комп’ютерів, сонячних панелей, забрудненої води і навіть звалищ урану.
В ході досліджень вчені визначили, що бактерії, в тому числі Acidithiobacillus ferrooxidans (надзвичайно широко поширені як в прісних, так і в морських водоймах, відіграють велику роль в круговороті заліза в природі) та інші нетоксичні види, можуть відновлювати окремі метали в батареях електромобілів, знижуючи потреби в їх переробці методами, пов’язаними з високими температурами або токсичними хімікатами. Мікроорганізми хімічно модифікують метал, звільняючи його від навколишньої породи і дозволяючи йому розчинитися в мікробному бульйоні, з якого метал можна виділити і очистити.
Зі слів одного з учасників групи, професора біоінновацій та підприємництва Себастьяна Фарно, очищені бактеріями метали можна повторно використовувати в різних галузях. Це дозволить відмовитися від розробок літію у пустелі Атакама в Південній Америці, де знаходиться більша частина світових запасів цього металу, та зберегти місцеву екосистему.
«Літій-іонні батареї в даний час переробляються з мізерною швидкістю – менше 5% в ЄС, і більшість батарей, які дійсно переробляються, розплавляються, а їх метали витягуються. Ці заводи дорогі в будівництві та експлуатації й вимагають складного устаткування для обробки шкідливих викидів, які утворюються в процесі плавки. Незважаючи на високу вартість, ці установки рідко відновлюють всі цінні акумуляторні матеріали. З іншого боку, біовилуження може запропонувати більш екологічне і ефективне рішення для утилізації акумуляторів електромобілів», – зазначив вчений.
Особливо це актуально у світлі прискорення переходу на електротранспорт, що неодмінно спричинить сплеск попиту на такі метали, як літій, кобальт, нікель та марганець.
Як раніше повідомляв Autogeek, автомобільну галузь чекає світова акумуляторна криза вже в 2025 році.
За матеріалами: The Conversation
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: