При виробництві електромобілів генерується у півтора раза більше вуглекислого газу, ніж при виготовлені аналогічного за розмірами автомобіля з бензиновим двигуном.
Агентство Reuters опублікувало дані дослідження, метою якого було порівняння «чистоту» електромобілів та автомобілів з традиційними двигунами внутрішнього згоряння. Воно грунтується на моделі Аргонської національної лабораторії (США) та враховує тисячі різних параметрів, включаючи видобуток металевих руд та вироблення електроенергії, яка витрачається у процесі виробництва та експлуатації автомобіля.
Як приклад аналітики використали електроседан Tesla Model 3 та порівняли з ним бензиновий Toyota Corolla. Споряджена маса седанів – 1625 та 1340 кг відповідно. Пробіг за весь термін служби – 278 660 км. Model 3 використовує літій-іонний акумулятор з нікель-кобальт-алюмінієвим (NCA) катодом. Заряду батареї ємністю 54 кВт•год вистачає на 483 км пробігу. Економія палива (бензин) – 7,1 л/100 км, саме така середня витрата палива у Toyota Corolla.
При визначенні точки, коли седани досягнуть паритету за рівнем викидів СО2 дослідники враховували джерела електроенергії. У разі, якщо протягом усього життєвого циклу використовується 100% гідроенергетика, це трапиться через 12 875 км пробігу.
У США, де 23% електроенергії виробляється вугільними електростанціями, вуглецевий слід седанів зрівняється після 21 726 км. При 100% вугільних генераціях вуглецевий паритет буде досягнутий тільки через 126 655 км.
Порівняння Tesla Model Y з бензиновим кросовером Honda CR-V показало дещо інші результати. При використанні енергії від поновлюваних джерел – 14 806 км, на 23% вугільної генерації – 23 818 км, на 100% вугільної генерації – 143 232 км.
Таким чином, вуглецевий слід автомобіля залежить безпосередньо від походженяя електроенергії, використаної для виробницта, а не від технічних рішень та типу силової установки. Як показали дослідження, виробництво одного середнього електромобіля генерує понад 8,1 т вуглекислого газу, тоді як порівнянного розмірами автомобіля з ДВЗ – близько 5,5 т.
Як раніше повідомляв Autogeek, середньорічний пробіг електромобілів виявився більшим, ніж у авто з ДВЗ.