in

30 років еко-мобільності: історія інновацій Hyundai

Тридцять років тому компанія Hyundai Motor вперше спробувала свої сили в створенні автомобілів, що працюють на електриці. І з того часу вона незмінно перебуває в авангарді розвитку еко-технологій у транспортній промисловості.

Свій перший електромобіль Hyundai Motor представила ще в 1991 році. З тих пір компанія випустила кілька популярних екологічно чистих моделей, серед яких – IONIQ Electric, Kona Electric і NEXO, підтвердивши, тим самим, своє прагнення до чистої мобільності і сталого майбутнього.

1990-ті: розвиток перших електромобілів Hyundai

Перші кроки в розробці електромобілів Hyundai Motor зробила на початку 1990-х років. У 1991 році з конвеєра заводу компанії зійшов концепт Hyundai Sonata EV, який оснащувався свинцево-кислотним акумулятором, що забезпечував запас ходу на одному заряді в 70 км при максимальній швидкості 60 км/год.

В наступні роки компанія випустила цілий ряд створених на базі звичайних моделей концептів, які оснащувалися різними типами батарей.

У 1992 році компанія представила концепт Excel, який оснащувався більш потужною свинцево-кислотною батареєю, мав запас ходу 100 км і розвивав максимальну швидкість у 100 км/год.

Роком пізніше інженери Hyundai допрацювали перший концепт Sonata EV, обладнавши його потужним акумулятором.

Його запас ходу зріс до 140 км, а максимальна швидкість становила 120 км/год.

У 1994 році у компанії з’явився ще один електричний концепт Scoupe, запас ходу якого становив ті ж 140 км при максимальній швидкості 120 км/год.

Переломним моментом у розвитку електрифікованих автомобілів Hyundai стало відкриття у 1995 році в Намьянзі Науково-дослідного центру компанії.

Інженери центру вже у 1996 році створили концепт електромобіля на базі моделі Accent, який оснащувався нікель-металогідрідною батареєю.

Концепт мав запас ходу на одному заряді 390 км, а максимальну швидкість – 140 км/год.

Паралельно з конструюванням електромобілів, інженери Hyundai експериментували зі створенням гібридних автомобілів. Першим гібридом марки став концепт FGV-1, який дебютував в 1995 році на Сеульському міжнародному автосалоні.

2000-ні: досягнення в сфері розробки електромобілів на водні

У 1998 році Hyundai Motor звернула увагу на новий ринок електромобілів на водневих паливних елементах і вирішила розробити свою “водневу” модель.

Через два роки компанія представила концепт Santa Fe FCEV, який оснащувався 75-кіловатної силовою установкою, ємністю для водню з тиском 350 бар.

WDF-2

Пробіг концепту на одній заправці воднем становив 230 км.

Хоча такі характеристики були суттєвими для того часу, в серію концепт не пішов через слабо розвинену інфраструктуру заправних станцій.

У 2004 році на Женевському міжнародному автосалоні Hyundai представила водневий концепт другого покоління Tucson FCEV, який був оснащений новою полімерною літій-іонною батареєю, блоком паливних елементів сумарною потужністю 80 кВт і баком для водню ємністю 152 літра.

Запас ходу концепту становив 300 км на одному заряді.

До кінця першого десятиліття XXI століття автовиробники почали приділяти більше уваги автомобілям з гібридними силовими установками.

У Hyundai також була своя розробка – гібридна модель Avante, унікальність якої полягала в об’єднанні електромотора з двигуном внутрішнього згоряння, який працював на скрапленому газі.

Ще одна особливість моделі – використання полімерних літій-іонних батарей, які Hyundai розробляв спільно з місцевими корейськими компаніями. Застосування батареї такого типу дозволило істотно знизити її масу, яка, до того ж, мала більшу потужність.

2010-ті: Hyundai стає першопрохідцем в сфері мобільності майбутнього

Нове десятиліття XXI століття стало справжнім проривом для виробників електромобілів – продажі “розеткових” авто стали стрімко зростати в усьому світі.

До цього моменту Hyundai Motor мала великий досвід по створенню концептів електрокарів, черга була за серійною моделлю. Першим серійним електромобілем марки у 2010 році став BlueOn, побудований на базі моделі i10.

Він оснащувався полімерною літій-іонною батареєю потужністю 16, 4 кВт, заряджався за 6 годин, мав запас ходу у 140 км при максимальній швидкості 130 км/год. Продажі BlueOn були обмежені ринком Південної Кореї, де він використовувався в ряді державних установ.

У 2011 році стартував продаж гібридної Hyundai Sonata. Серед її особливостей – технологія BlueDrive, завдяки якій були покращені такі характеристики, як продуктивність, витрата палива і зниження викидів шкідливих речовин. Ця модель також стала першою серед гібридів, яку оснастили електричним приводом трансмісії (електромотор між двигуном і КПП), що характерно для гібридів паралельного типу. Цей привід був повністю розроблений інженерами Hyundai.

Черговим досягненням в сфері еко-мобільності для Hyundai Motor став випуск в 2013 році першого в світі серійного кросоверу ix35 Fuel Cell. Ця модель оснащувалася потужним мотором (100 кВт), паливним баком, в якому містилося 5.64 кг водню і 24-кіловатною полімерною літій-іонною батареєю. Перевагами ix35 Fuel Cell були швидка заправка воднем і запас ходу у 600 км.

У 2016 році Hyundai Motor представила ціле сімейство еко-мобілів IONIQ – Electric, Hybrid і Plugin Hybrid. Ці моделі оснащувалися полімерними літій-іонними батареями різної ємності, електромоторами з синхронними постійними магнітами та іншим інноваційним обладнанням.

Кожна модель сімейства будувалася на полегшеній платформі з алюмінієвими компонентами і надміцної високоякісної сталі власного виробництва Hyundai.

Прем’єра водневого кросоверу NEXO в 2018 році продемонструвала високі досягнення Hyundai в розробці електромобілів на водневому паливі.

Конструктори розмістили три ємності для водню під підлогою в задній частині кузову, а полімерній літій-іонній батареї автомобіля знайшлося місце в багажнику. Силова установка кросоверу розвиває потужність в 163 к.с., при цьому розгін від 0 до 100 км/год складає 9.5 секунд. Застосування інноваційних технологій дозволило збільшити запас ходу NEXO у порівнянні з Tucson/ix35 FCEV на 66 км (до 666 км). Заправка кросоверу воднем займає всього 5 хвилин.

В кінці того ж року компанія представила ще один революційний електромобіль – Hyundai Kona Electric. Особливістю цієї моделі стала наявність двох версій з різними по місткості полімерними літій-іонними батареями – 39, 2 і 64 кВт∙год. Запас ходу в залежності від версії, становить від 312 до 450 км (за даними WLTP).

2020: рік електрифікації від Hyundai

Після 30 років інновацій в розробці екологічно чистих транспортних засобів, Hyundai пропонує найширший спектр електромобілів на ринку.

Кросовер NEXO представляє вже друге покоління електромобілів на паливних елементах, в той час як інші виробники випускають свою першу «водневу» модель або все ще тільки розглядають можливість виробництва електромобіля на водневих паливних елементах.

Оновлений IONIQ – доказ того, що Hyundai оптимізує свої автомобілі з альтернативною трансмісією, в той час як інші виробники все ще розробляють їх.

У новому десятилітті Hyundai продовжує дивитися в майбутнє, прагнучи ще більше зміцнити свої позиції лідера еко-мобільності.

2020 рік – це «Рік електрифікації» компанії, що означає, що до кінця цього року велика частина моделей бренду, представлених на європейському ринку, матиме електричну трансмісію.

Крім виробництва легкових електромобілів Hyundai активно розвиває «розеткові» гоночні автомобілі і комерційні вантажівки.

До 2025 року Hyundai планує увійти до трійки найбільших постачальників електромобілів в Європі.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

На 5% економніша: нова Ford Fiesta отримала гібридну силову установку EcoBoost Hybrid

Відео дня: китайський електромобіль дешевше $1000 став хітом продажів