Здавалося б, у сучасного Land Rover Defender вже є варіант з двигуном V8. Але британському бренду виявилось мало старого доброго 5,0-літрового мотора, і інженери вирішили розробити особливо швидку та потужну версію під назвою Octa. Тож, знайомимось з особливим гібридом.
Особливості зовнішності
Зовні Defender Octa від скромніших сусідів по конвеєру відрізняється іншими бамперами та збільшеними колісними арками. Також на машині встановлено додатковий захист днища. Логотип на борту є зображенням чорного діаманта на круглій підкладці з титану.

Саме з версії Octa Land Rover почав перехід на двигуни BMW. Назва Octa дана на честь октаедричної геометрії молекул алмазу, яка і надає йому міцності та блиску.

Для найпотужнішого Defender створили власну емблему, яка повторюється на кузові — ромб (або перенесений на площину октаедр), укладений у коло. Всі Octa пропонують у двоколірному забарвленні з дахом та п’ятими дверима у глянсовому чорному відтінку. Кузов також пропонують за доплату покрити захисною плівкою.

Інженери, допрацьовуючи Defender Octa, збільшили кліренс на 28 мм, і тепер у верхньому положенні пневматичної підвіски він досягає 319 мм. Колію розширено на 68 мм, застосовані подовжені та жорсткіші важелі підвіски.

Попрацювали в Land Rover та над геометрією кузова, збільшивши кути в’їзду та з’їзду. Позашляховик також може долати глибший брід, ніж будь-який із серійних Defender — до одного метра.
Царство комфорту
Інтер’єр топ-версії виділяється кріслами та матеріалами оздоблення. Обшивка сидінь виконана з напіванілінової шкіри із вставками із дорогої тканини Kvadrat. Зрозуміло, що не обійшлося без логотипів спецверсії.

За бажання салон можна обробити матеріалом Ultrafabric, який на третину легший за шкіру. Але на тестовому авто залишили стандартну напіванілінову шкіру з текстильними вставками Kvadrat. Ще одна “фішка” – нові передні сидіння Body and Soul Seat з доопрацьованою підтримкою та аудіотехнологією, яка, за словами виробника, дозволить не лише чути, а й відчувати музику.

І за архітектурою, і за оснащенням салон нового Defender – це салон дорогого преміального автомобіля, нехай навіть орієнтованого на заможних шукачів пригод. За комфорт відповідає чотиризонний “мікроклімат”, а також підігріви усіх крісел.

Цікаво, що передній ряд має регулювання інтенсивності бокової підтримки та власну вентиляцію. Дещо незручно, що рядом налаштувань передніх крісел можна керувати лише через сенсорний екран. Все ж, я звик до “фізики”. А ось за зручні “шайби” клімату, які змінюють функції на управління режимами роботи трансмісії та налаштувань крісел – моя повага.

Попри брутальність, у британському позашляховику можна комфортно подорожувати вчотирьох. Класичні віконця-бійниці залишені для антуражу. Але дивитися в них можна, лише копирсаючись у багажному відсіку. Готовність до далеких поїздок виявляється зокрема кількістю розеток різного типу. Їх по всій машині більше десяти.

Щоб трансформувати оздоблений жорстким пластиковим листом з металевим покриттям багажник у рівний майданчик, потрібно скласти не тільки спинки, а й подушки дивана. Під важкою фальш-підлогою – скромних розмірів органайзер.

Ключовий секрет
Під капотом героя нашого тесту встановлена та сама версія двигуна BMW V8 на 4,4 л, що встановлюється на автомобіль Range Rover Sport SV. Мотор розвиває 635 к.с. і 750 Нм, а короткочасна тяга може досягати 800 Нм. У парі з восьмиступінчастим “автоматом” він дозволяє позашляховику спорядженою масою 2510 кг розігнатися до 100 км/год за 4,0 с, а максималка обмежена на рівні 250 км/год.

Але не тільки двигуном виділяється Defender Octa. У нього серйозно перероблена підвіска: система 6D Dynamics запозичена у того ж Рейндж Ровера і поєднує всі активні амортизатори в єдиний гідравлічний контур, що дозволяє боротися з кренами та клювання.
При цьому кліренс збільшений на 28 мм, а у верхньому положенні підвіски досягає 319 мм. Колію розширено на 68 мм, застосовані подовжені та жорсткіші важелі підвіски. Також встановлене гостріше кермо та посилена гальмівна система Brembo з передніми дисками діаметром 400 мм.

Як автомобіль їде
Але досить теорії. З першим метрів стає зрозуміло, що пара двигун-АКП працює бездоганно, автомобіль відмінно слідує за педаллю, валкість у поворотах – в межах очікуваного. І нічого спільного з тими відчуттями, які демонструють рамні конкуренти.

Однозначно для власника нового Defender стрибок до “території пригод” вийде і швидким, і комфортабельним, і не надто стомлюючим, навіть якщо йому доведеться провести за кермом не одну годину та подолати не одну сотню кілометрів. Власне, і в місті новий Defender не відчуватиметься як чужорідне тіло.
У Defender ще й феєрична плавність ходу. Ти буквально ніби “летиш” над поверхнею. Іноді здається, що ти просто сидиш у домашньому кріслі і дивишся фільм про подорожі на широкоформатному екрані – приголомшлива шумоізоляція. По суті, все днище машини покрите полімерним матеріалом, що поглинає шум. Не менше вражає курсова стійкість. На прямих ділянках кермо можна розслаблено тримати однією рукою.

Окрім того, Octa вміє автоматично визначати, якою поверхнею рухається, і самостійно оптимізувати налаштування підвіски. Крім стандартних режимів, є особливий Octa – перший в історії Defender режим бездоріжжя з фокусом на продуктивність. Він включає функцію Off-Road Launch та спеціальні налаштування ABS для більшої ефективності на нетвердих поверхнях.

При наближенні до глибоких осінніх калюж можна включити попередження про глибину броду – звуковий сигнал стає інтенсивнішим у міру наближення граничної глибини, а на дисплей виводиться рівень занурення.
Замість висновку
Великий позашляховик зі скромним гібридним “довіском” – справжній швидкісний автомобіль, який не боїться офроаду. Все було б добре, якби не базовий цінник у 180 тисяч доларів. А з рядом додаткових опцій на кшталт більших дисків та вибраних матеріалів у салоні цифра може вирости на 50-70 тисяч. Точно, такий гібрид не для кожного.



