У Європі розробили план порятунку автомобільної галузі. Відмовлятися від електромобілів та інших транспортних засобів з нульовим рівнем викидів не будуть, але Єврокомісія створить умови, необхідні для розвитку виробництва батарей, розширення мережі зарядних станцій та збільшення продажів.
Документ вийшов трохи абстрактним, але з нього можна дізнатися про основні заходи підтримки галузі в цілому та стимулювання продажу “зеленого” транспорту зокрема. Наприклад, щоб зробити електромобілі привабливішими, їх хочуть продавати в лізинг за зниженими ставками. Також планується виділити кошти на субсидування продажу та прискорений розвиток мережі зарядних станцій.
Основний акцент буде зроблено на корпоративні парки, оскільки на них припадає близько 60% реєстрацій нових автомобілів. Усі пільги для машин на викопному паливі будуть скасовані, а комерційний транспорт із нульовим викидами, навпаки, звільнять від податків та зборів. Паралельно в Європі затвердять спрощений порядок реєстрації електричних конверсій вантажівок та розглянуть можливість переходу на “зелені” автобуси місцевого виробництва.
Іншим важливим заходом стане розвиток виробництва батарей. Зменшити залежність від імпорту допоможе власний ланцюжок поставок, ідеально – у межах Євросоюзу, на створення якого виділять 1,8 мільярда євро. Для підтримки інноваційних розробок, у тому числі в галузі рециклінгу, залучатимуть приватні інвестиції. Допомога на національному та наднаціональному рівнях обіцяна не лише місцевим компаніям, а й іноземним, якщо ті будуть у партнерстві з європейськими.
Також у план підтримки автопрому увійшли системи автономного керування. Софт та “залізо” для них мають розроблятися на території ЄС, причому частина цих розробок стане спільною для всіх, що дозволить заощадити час і гроші. Обчислювальну платформу для таких автомобілів, програмне забезпечення та допоміжні рішення створить новостворений Європейський альянс автономних транспортних засобів.
Норми шкідливих викидів переглядати не стали, але дали відстрочку три роки для їхнього досягнення. Що буде із забороною на продаж автомобілів з бензиновими та дизельними двигунами у 2035 році, теж незрозуміло. Швидше за все, вона залишиться у силі, але тільки в частині використання викопного палива. Є шанси, що Єврокомісія прийме доводи Європейської народної партії, яка активно просуває альтернативні його види.
Нагадаємо, як раніше повідомляв AUTOGEEK, на європейський ринок виходить новий виробник електромобілів Denza.