in

Тест-драйв Citroen e-C4: відповідаємо на головні питання про стильний електромобіль

З новим електричним хетчбеком e-C4 компанія Citroen влучила у “яблучко” бажань одразу кількох цільових груп: виразний, не надто й компактний, та ще й кросовер. Але як справи у машини з запасом ходу, наскільки впевнено вона тримається на трасі та скільки коштує? На ці та інші питання відповіді шукайте у тест-драйві AUTOGEEK.

Зовнішність Citroen C4 вийшла по-французьки сучасною та нестандартною. Хетчбек вирізняється динамічним силуетом з похилим дахом, короткими звисами кузова і великим кутом нахилу заднього скла. Водночас авто має “кросоверний” кліренс у 156 мм, пластикові захисні накладки Airbump та елементи з нефарбованого пластику.

Зовнішньо відрізнити електричний варіант французького авто можна тільки по шильдиках, нових дисках і задньому бампері без патрубків вихлопної системи. Взагалі Citroen e-C4 і С4 має одні й ті самі розміри: 4354 мм довжини, 1834 мм ширини, 1522 мм висоти та колісну базу 2667 мм. Але електромобіль важчий на 282 кг, споряджена маса становить 1596 кг.

Що у салоні та багажнику

Вже традиційно у оформленні салону Citroen пішов своїм шляхом і зробив досить цікавий крок: замість того, щоб намагатися зробити інтер’єр e-C4 захоплюючим, дизайнери зосередилися на комфорті.

Ні, не варто шукати різноманіття дорогих матеріалів, та й пластик місцями “дзвінкий”, але все зібрано дуже якісно, та прораховано і продумано навіть там, де ти не відразу помітиш. Так кліматичній системі віддали окрему панель під 10-дюймовим монітором розважальної системи. І одразу ловиш себе на думці, що не обов’язково у технічно сучасному електромобілі все робити “модним”.

У випадку електромобіля фізичні клавіші особливо важливі, адже нерідко пересуваєшся у “екорежимі”, який намагається економити на швидкості вентилятора та кондиціонері. Тому частіше звичайного шукаєш кнопку обігріву скла та дзеркал.

Ліворуч від керма сховалися клавіші включення підігріву керма та лобового скла, а поруч панелька для налаштування проекційного дисплея, який виїжджає перед водієм. Так, тут встановлено проекцію, яку можна примусово вимкнути. Це досить зручно, коли автомобіль транслює тобі дані швидкості, знаки обмеження та повідомлення від системи навігації штатної.

Особлива продуманість у Citroen – безліч ємностей для зберігання, які ми оцінили у дальній дорозі. Так-так, ми подорожували на міському електромобілі. Але про це – далі. До того ж, заміна звичайного важеля коробки перемикання передач на компактний джойстик звільнила додатковий простір. Поруч з клавішами, що відповідають за роботу трансмісії – досить глибокий підлокітник, пара підсклянників, окрема нішу для підзарядки смартфона та ін.

Цікаво, що “бардачок” у героя нашого тесту майже потрійний. Над глибоким нижнім відсіком є ​​додаткова висувна поличка, де можна зберігати планшет, або документи, або взагалі її використовувати як столик. У окремій ніші схований скрадний кронштейн для планшета, для встановлення якого необхідно мати спеціальний чохол.

Багажний відсік розрахований на 380 літрів, також на традиційному місці для “запаски” – ніша для зарядного кабелю. А ось під капотом місця для додаткового багажника не знайшлось.

Що встановлено під капотом

Електричний кросовер нешодавно отримав певне оновлення технічної частини, і саме така машина потрапила до нас на тест. Так, місце електродвигуна фірми Continental (136 к.с., 260 Нм) зайняв власний синхронний електромотор, створений фірмою Emotors. Продукт спільного підприємства концерну Stellantis та японської фірми Nidec видає 156 л.с. та 260 Нм, але при цьому має знижене енергоспоживання.

Більш потужному мотору належить і інша батарея. Постачальник не змінився – це китайська компанія CATL, проте 400-вольтовий акумулятор тепер упаковано щільніше, а частка дорогого нікелю у складі катода зменшена з 80% до 60%.

Окрім того, його ємність зросла з 50 до 54 кВт*год, а в результаті чого пробіг на одній зарядці збільшився з 360 км до 420 км за циклом WLTP. Зарядні пристрої збережені: базовий однофазний “зарядник” розрахований на 7,4 кВт, опційний трифазний – на 11 кВт, а вбудований пристрій постійного струму – на 100 кВт.

Як і скільки їде

Варто почати з “бази” – з місця до сотні машина розганяється за 9,2 секунди, а максимальна швидкість обмежена електронікою на позначці у 150 км/год. Ці цифри у AUTOGEEK весь час тримали в голові, але постійно їздили значно спокійніше.

Загалом, у стандартному та спортивному режимах тяги електричного двигуна цілком вистачить для більшості ситуацій в місті і на трасі – і під час старту, і за потреби маневрування. А от при пересуванні у режимі “Еко” треба пам’ятати, що машина суттєво обмежує не лише роботу “мікроклімату”, але й потужність силової установки, що особливо відчувається на обгонах та крутих підйомах.

Схоже, у Citroen чітко визначилися з пріоритетами. На першому місці у машини точно комфорт, а не керованість, чи динаміка. Машина ніби ігнорує окремі вибоїни та тріщини у асфальті – настільки відчутним було “згладжування” рельєфу ходовою частиною французького електромобіля. До того ж у Citroen доклали рук до якості шумоізоляції, адже попри відсутність звуків з моторного відсіку зростає концентрація екіпажу на аеродинамічних шумах.

За комфорт і тишу у салоні варто дякувати підвісці Progressive Hydraulic Cushions, пасивні амортизатори якої мають додаткові гідравлічні обмежувачі ходу замість звичних гумових демпферів. Такий підхід забезпечує підвищену енергоємність та гідну плавність ходу на поганій дорозі.

За час нашого випробування бортова електроніка зафіксувала споживання електроенергії на рівні 14,4 кВт*год / 100 км. Загалом це доволі непогано. Експерименти показали, що за +7 за вікном та 90 км/год на “круїзі” авто легко проїде 320-340 км, і це з пічкою, фарами та двірниками, а по місту можна легко розраховувати на 350-380 км пробігу, однак до заявлених 420 км запас ходу не дотягує.

Але загалом машина досить економічна. У разі використання домашньої розетки ціна за 100 км пробігу складе смішні 32 грн, однак заряджання на швидкісних станціях підніме “цінник” до 200-260 грн. Під час тесту з’ясувалось, що машина з трьохфазних станцій на 11 кВт з легкістю бере 10,5-10,7 кВт, з 50-кіловатних може споживати майже максимум (до 49,5 кВт*год). А от випробувати “Сітроєнівський” максимум у 100 кВт нам не вдалось – потужні зарядні станції найбільшої мережі в Україні відмовлялись “бачити” героя нашого тесту. І ніякі умовляння операторів гарячих ліній та численні перезавантаження портів не вирішили проблему.

Скільки коштує

Електромобіль Citroen e-C4 на українському ринку доступний у єдиній комплектації під назвою Shine. Ціна машини – від 1 440 700 гривень. Варто зазначити, що на європейських ринках це виконання – максимальне. Серед штатного обладнання – світлодіодні фари, навігація, мультимедіа на 10 дюймів, аудіосистема на 6 динаміків, камера заднього виду, клімат-контроль, електропакет тощо.

Серед опційних пакетів – опції безпеки, пакети зовнішньої персоналізації та фірмові яскраві кольори. За останні треба доплатити від 20 до 28 тисяч гривень.

Серед фірмових “електричних” аксесуарів – побутові кабелі зарядки на 8 та 14 ампер, а також фірмова сумка для їх зберігання.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Вантажівки Volvo отримали два нові електронні асистенти для захисту пішоходів і велосипедистів

Електричний кросовер Toyota bZ3X показали на офіційних фото