Першим електромобілем астронавта став Porsche Taycan.
Американський астронавт Чарльз Мосс «Чарлі» Дьюк-молодший, який став десятою людиною, що ступила на Місяць та одним з шести, кому довелося випробувати місяцехід (LRV) на її поверхні, вперше сів за кермо електромобіля. Першу у своєму житті земну поїздку на електрокарі 85-річний астронавт здійснив за кермом Porsche Taycan.
Електромобіль йому надала компанія Porsche. Поїздка відбулася у невеликому аеропорту недалеко від Остіна, штат Техас. Для Porsche було честю почути перші враження про свій електромобілі від людини, якій довелося працювати на межі можливого.
![](https://autogeek.com.ua/wp-content/uploads/2021/01/rl2_9302_f-1024x577.jpeg)
«Я, звичайно, водив візок для гольфу, але тут, на Землі, я ніколи не водив машину, яка була повністю електричною. Але я думаю, що у мене таке ж світосприйняття до нової машини, як і до літака. Спочатку я повинен сісти і озирнутися. Огляд і розташування кабіни, дросельної заслінки і органів управління. Це приголомшливий автомобіль, а технології в Taycan на порядок перевершують наш всюдихід», – сказав Дьюк.
Генерал Чарлі Дьюк, колишній астронавт і офіцер ВПС, був ключовою фігурою в програмі NASA «Аполлон». Разом зі своїм колегою Джеймсом Янгом він висадився з місячного модуля Оріона на рівнинах Келі. Перебуваючи на поверхні Місяця більше 70 годин, вони провели численні досліди.
![](https://autogeek.com.ua/wp-content/uploads/2021/01/rl1_7947_f1-1024x577.jpeg)
«На мій погляд, марсохід був першим по-справжньому надійним і міцним електромобілем. У нього було дві батареї потужністю близько 100 ампер-годин. У кожного колеса була своя незалежна підвіска, а шини були зроблені з дроту, що спочатку здалося мені божевіллям. Але комусь прийшла в голову геніальна ідея, тому що дротові шини копошилися в пилу, що давало дійсно хороше зчеплення з дорогою», – розповів астронавт.
У липні 2021 року минає 50 років з тих пір, як перший LRV проїхав по Місяцю. Місяцехід, розроблений на початку 1970-х років всього за 17 місяців, важив 210 кг, але на Місяці його вага становила всього 36 кг. Відстань, яку міг долати місяцехід, становила шість-сім кілометрів.
Три метри у довжину та майже стільки ж у ширину, LRV використовував трубчасте алюмінієве шасі, до якого була прикріплена підвіска на подвійних поперечних важелях. При повному навантаженні дорожній просвіт становив 360 мм. Дротові колеса місяцеходу приводилися в рух чотирма електродвигунами потужністю 0.25 к.с. і управлялися джойстиком, а не звичайним рульовим колесом. Він піднімався по схилах з кутом 25 градусів і «стрибав як божевільний». В цілому Дьюк та Янг подолали на своєму LRV більше 26 км. При цьому, за словами астронавта, за три дні вони не витратили майже половину заряду батареї.
![](https://autogeek.com.ua/wp-content/uploads/2021/01/rl2_9544_f-1024x577.jpeg)
Повертаючись на Землю, вони залишили місяцехід з включеною камерою, щоб записати зліт. Через кілька днів батарея розрядилася. Дьюк впевнений, що якщо зараз повернутися на Місяць з двома батареями і встановити їх, то можна продовжити поїздки на LRV.
«Я завжди говорив: якщо вам потрібен автомобіль за 8 мільйонів доларів з розрядженою батареєю, я можу сказати вам, де її взяти», – сказав генерал.
![](https://autogeek.com.ua/wp-content/uploads/2021/01/rl1_7715_f_1-1024x592.jpeg)
Як раніше повідомляв Autogeek, Porsche випустили крутезне «гоночне» дитяче автокрісло нового покоління.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: