in

Як правильно слідкувати за кузовом авто у холодну пору року: поради автоекспертів

У холодну пору року кузов автомобіля піддається суттєвим навантаженням. Мова йде і про негативний вплив солі та різних реагентів, якими комунальні служби посипають дороги, і про шкоду від надмірної вологи та її замерзання-розмерзання. Автомобільні експерти дали кілька важливих порад, які дозволять мінімізувати “холодний негатив” для вашого авто.

Дати бій солі та воді

У період сезонних ожеледей та ожеледиць натрієва, вона ж звичайна кухонна сіль, або ж NaCl залишається лідером серед протиожеледних реагентів не лише в Україні, а й в усьому світі. Одна із її ключових властивостей – активізація процесів корозії незахищених металів. В даному випадку ключовий акцент на слові “незахищених”. Найбільшу загрозу сіль несе для авто з великим пробігом, або у поважному віці саме через велику кількість місць з пошкодженим лакофарбовим покриттям та захисним шаром кузова авто – фосфатування та цинкування. Вода з розчиненою сіллю у ході експлуатації залишається на відкритих елементах кузова та активізує корозію.

Основний і найефективніший метод видалення солі – це мийка. Вода у поєднанні з миючими засобами видаляє NaCl та зупиняє шкідливі процеси на кузові. Досвідчені водії та автоексперти радять не забувати про мийку, навіть коли на вулиці холодно. Особливий акцент треба робити на елементах кузова, які знаходяться найближче до дороги – колісні арки ззовні та зсередини, капот, передні та задні крила, металеві аеродинамічні дифузори тощо. В кінці зимового сезону не буде зайвим навіть підняти авто на підйомнику та ретельно вимити днище машини з використанням апарату високого тиску. З часом весняні дощі також виконають цю роботу, але це займе довше часу.

Але у випадку мийки авто за низьких температур важливо дотримуватись кількох правил, щоб зменшити ризик пошкодити фарбу машини.

  • Треба уникати температурних контрастів та не використовувати теплу воду.
  • Бажано не мити машину за мінусових температур на мийках самообслуговування, щоб мінімізувати ризики обледеніння.
  • За можливості мийте авто у закритих приміщеннях, що спростить видалення вологи з кузова.  

У випадку, якщо ви плануєте користуватись конкретною машиною ще не один рік, варто після зими підфарбувати сколи на фарбі, які можуть виникнути від гравію, яким часто посипають дороги, і відновити мастику та антикорозійний захист внизу кузова.

Дуже ефективний захист лакофарбового покриття – так званий твердий віск того чи іншого типу. Так само можна використати профілактичні препарати для нефарбованого пластику та гумових деталей фурнітури. Крім захисту від прямого ураження реагентами та льодом, автохімія допоможе уберегти зовнішні деталі від передчасного старіння і втрати товарного вигляду.

Уникаємо механічних пошкоджень

Холодна пора року характеризується значною кількістю опадів, які у більшості випадків “осідають” на машину у твердому стані. Звичайно, мова про сніг, обледеніння тощо. Перед початком руху у автомобілістів є велика спокуса якнайшвидше прибрати з авто все, що заважає огляду та руху, сховатись від холоду у салоні автомобіля та почати рух. Але поспішати не варто.

По-перше, ми рекомендуємо не використовувати пластикові скребки для видалення льоду та твердого снігу, адже пластик на морозі холоді майже повністю втрачає гнучкість та з великою долею ймовірності може подряпати фарбу кузова. Також можна пошкодити скло, або зовнішнє обладнання авто – камери зовнішнього огляду, антену, виносні вказівники поворотів тощо.

Тому краще для боротьби зі снігом використовувати щітку – вона дозволяє і сніг прибрати, і мінімізує контакт безпосередньо з лакофарбовим покриттям машини. Безпосередньо для скляних елементів, оптики, камер та ін. краще брати гумові скребки. Звичайно, на морозі гума теж дубіє, але вона значно “лагідніше” ставиться до авто.

Для швидкого очищення машини від снігу, або льоду набагато ефективніше звільнити від опадів водійські двері, завести авто, увімкнути обігрів і вже через 5-7 хвилин скинути злегка відтанувший сніг без шкоди для авто. У випадку товстого шару зледеніння на машині варто використовувати дефростер, або розморожувач – рідину у спреї, яка значно прискорює процеси танення. Зазвичай одної пляшки рідини вистачає на кілька зим.

Не дамо морозу шансів

Мороз в страхах автомобілістів – це не лише зледеніння та товста корка насту на машині, що довго стоїть. Мороз має властивість скріпляти між собою поверхні. Тому після дощу, або активного танення снігу та переході через “нуль” у машині можуть “склеїтись” двері, склоочисники тощо. Уберегти ущільнювачі дверей та інші гумові поверхні від примерзання допоможе обробка елементів силіконовою змазкою.

Замерзлі замки – кнопки і личинки – також не варто намагатись здолати силою, або відігріти запальничкою, адже часто це призводить до пошкодження деталей. Краще знову-таки покластися на допомогу хімії – розморожувача замків або вищезгаданого засобу для скла. Запобігти замерзанню замка можна також спеціальним маслом. Цю суміш заздалегідь вприскують у замкову щілину, знайти її можна в магазинах, що торгують автохімією.

“Двірники” також мають властивість примерзати. Якщо ваша машина має обігрів усього лобового скла, або зони “двірників”, то не забувайте залишати їх у сервісному положенні – у такому разі вони набагато швидше відтануть, і вам не прийдеться їх відривати від скла та пошкоджувати їх робочу поверхню.

“Також враховуйте, що у холод, і особливо в мороз, пластики стають максимально крихкими. Навіть при невеликому контакті бамперів та інших пластикових деталей їх можна легко пошкодити, і часто в першу чергу пошкоджуються внутрішні деталі (кріплення, кронштейни тощо)”, – зазначили у Департаменті сервісу корпорації УкрАВТО.

У разі пошкодження окремої деталі ремонт рекомендується виконувати у теплому приміщенні, щоб не пошкодити елементи кріплення при демонтажі та збірці. Рекомендується довірити роботи спеціалістам на сертифікованих сервісних станціях, адже вони мають досвід, відповідні навички та сучасний інструмент, який дозволяє їм виконувати  роботу максимально кваліфіковано та у короткі терміни.

Замість висновку

Дві ключові поради допоможуть зберегти кузов вашого автомобіля у чудовому стані навіть після важкої зими. По-перше, не поспішайте застосовувати усі найбільш агресивні методи, щоб очистити машину від снігу та інших опадів. І, по-друге, обов’язково застосовуйте відповідну спеціально зазначену автохімію, яка допоможе впоратись з багатьма “холодними” проблемами автомобілістів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

У Volvo придумали, як можна скоротити час зарядки електромобілів на 30%: подробиці

За 25 000 євро: Skoda на цьому тижні покаже компактний електричний кросовер