in

Віртуальна реальність в автомобільній галузі: клієнтів позбавляють необхідності відвідувати автосалони

Незважаючи на кілька складних років, автомобільна промисловість все ще є однією з найважливіших галузей економіки. Виробники автомобілів постійно намагаються застосувати сучасні технології для підвищення якості транспортних засобів. Технологія віртуальної реальності (VR) та розширеної реальності (AR) швидко просувається, оскільки комп’ютери стають більш потужними. Ринок AR/VR вже коштує мільярд доларів, і, як передбачається, всього за декілька років перетне межу в 120 мільярдів доларів.

Що стосується нижчих щаблів ринку VR, представники Google повідомили у своєму блозі про те, що вони вже продали понад 10 мільйонів одиниць Cardboard, який апгрейдить смартфон до VR-переглядача. Вони також розповсюдили для них понад 160 мільйонів додатків. Але це ще не все, оскільки доступні і сторонні рішення. Що стосується більш повної комерційної продукції, Sony повідомили, що продано майже мільйон одиниць їх гарнітури Playstation VR. Мейнстримізація VR також призводить до зростання спеціалізованих компаній, що займаються розробкою віртуальної реальності, і все більше талановитих розробників цікавляться VR.

Автомобільна індустрія очікує зростаючий ринок розвитку додатків для автомобільних інформаційно-розважальних систем, який, як передбачається, до кінця десятиліття перевищить 35 мільярдів доларів. На сьогоднішній день віртуальна реальність вже з’явилася в науці, медицині, освіті, туризмі. Хоча, мабуть, найбільша галузь, яку вона завоювала − це сфера розваг. Віртуальні автомобільні гонки, такі як Need For Speed: No Limits VR, Driver Club VR, спеціальні віртуальні гоночні школи (VRS) для тих, хто хотів би практикувати свої навички перед тим, як почати змагатися на реальній дорозі та реальні ставки на віртуальні гонки як ті, що пропонує ігрова онлайн-платформа PokerStars − доступні вже сьогодні. Оскільки AR/VR стають все більш популярними, розробники також можуть почати переміщати їх у ваш автомобіль. Цікаві ідеї матимуть можливість завоювати частину цього ринку новими додатками AR/VR.

Крім того, автономне водіння стоїть на порозі комерціалізації. Виробники автомобілів змагаються, намагаючись розробити автономний автомобіль, який можна буде з впевненістю показати широким масам споживачів та випустити на дороги. Минулого року самохідний автомобіль Waymo від Google проїхав близько 5000 миль самостійно, перш ніж йому довелось вимагати втручання людини. Автономне водіння показує машини у новому світлі. Вони можуть стати набагато більш інтерактивним середовищем.

Віртуальні шоу-руми

Зазвичай, коли ви починаєте вивчати ринок перед покупкою нового автомобіля, вам доводиться відвідувати дилерів. Як правило вони показують кілька моделей і часто навіть не мають потрібного вам кольору. Тепер уявіть собі середовище VR. У ньому ви можете налаштувати будь-яку марку чи модель саме так, як ви цього хочете. Ви зможете оглянути автомобіль з усіх сторін та навіть «посидіти» на водійському сидінні. З розвитком якісних гарнітур VR цю технологію можна буде запровадити в будь-який салон, і це не обов’язково має коштувати цілого статку!

Безпека безпілотних автомобілів

Напевно, найбільшою технологічною віхою в автомобільній галузі на даний момент є безпілотні автомобілі. Прогрес у цій сфері поступово просувається вперед. Звичайно, головне занепокоєння викликає безпека таких автономних транспортних засобів. Дослідження та розробка (НДДКР) − це надзвичайно складний процес, оскільки автомобіль повинен вміти впоратися з будь-якою ситуацією.

Тестування програмного забезпечення, яке керує автомобілем, може стати більш ефективним за допомогою технології VR. Звичайно, на сам автомобіль чіпляти VR гарнітуру не потрібно, та й без тестової їзди по місту можна обійтися. Натомість, VR може симулювати різноманітні потоки дані, з якими автомобіль має впоратися самостійно. Можна сказати, VR виводить водіння авто на абсолютно новий рівень.

Люди та безпілотні автомобілі

Крім технічних аспектів безпеки безпілотгого автомобіля, завжди має бути врахований людський фактор.

Подумайте про пасажира як користувача автомобіля, і відразу зрозуміло, що користувацький досвід (UX) надзвичайно важливий. Ніхто не хоче, щоб автомобіль залякував або засмучував користувачів. Натомість це повинна бути приємна їзда. Визначення того, як цього досягти, далеко не банальне. Знову ж таки, дослідження десятків тисяч ситуацій із реальними автомобілями було б надзвичайно дорогим. У VR, вивчити ці аспекти набагато простіше, швидше та дешевше. Для проведення тесту A/B замість виготовлення двох фізичних моделей, потрібно лише підготувати їх віртуальних близнюків.

Поки машини не є повністю автономними, перехід управління між людиною та автомобілем залишається досить складним. Автопілот Tesla зручно довезе вас по шосе, але після того, як ви доїдете до вашого повороту, авто очікує, що ви знову візьмете на себе управління. Величезне питання UX − як легко передати цей контроль. Офіційно людина-водій завжди має уважно слідкувати за тим, що відбувається на дорозі, навіть в режимі автопілоту. Однак насправді «водій» може читати газету, їсти або навіть дрімати. У VR можна безпечно провести дослідження, як сконструювати цю вирішальну взаємодію між автомобілем та водієм.

Зрозуміло, що складний процес проектування автомобіля все більше переплітається з розробкою програмного забезпечення. AR і VR вже є вагомим фактором в автомобільній промисловості, і з часом вони будуть використовуватися все більше.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

У Києві помітили перший електрокросовер Mercedes EQC вартістю $100 000: фото новинки

Bolt запускає послугу перевезення домашніх тварин Pets