У лютому українці придбали 6,1 тисячі нових та вживаних електромобілів. Це на 166,2% більше, ніж було у лютому минулого 2023 року, та на 10% більше, ніж було у січні 2024 року.
Як виглядає ринок електромобілів в Україні? Переважають тут імпортовані вживаними електрокари, частка таких склала 53,6%, а кількість перших реєстрацій — 3282 шт. На внутрішньому ринку уклали 1829 угод купівлі-продажу щодо електромобілів, що складає частку у розмірі 29,9%.
Новими куплено 16,5% електромобілів (1009 шт.), І це вперше, коли вдалося саме для сектора нових перейти рубіж у тисячу одиниць за місяць, та встановити черговий історичний кількісний максимум для нових електромобілів. Серед загальної кількості електричних авто у лютому 99,4% були легковими, вантажними — 0,6% (34 шт.).
Станом на початок 2024 року, за підрахунками Інституту досліджень авторинку, загальний парк автомобільної техніки з електричними двигунами складає 93 936 шт., зареєстрованих в Україні (за винятком знятих з обліку у зв’язку з вибракуванням та вивезенням за кордон): 91 659 легкових, 2 272 вантажних та 5 автобусів.
Лідерами на українському внутрішньому ринку електромобілів є три марки. Найпотужніша конкуренція розгортається між Nissan, якому вдається утримувати впродовж майже 10 років першість завдяки Nissan Leaf, однак його наздоганяє Tesla. Також набирають обсягів електричні Volkswagen — порівняно недорогі e-Golf та кросовери ID.4 китайського походження.
Якщо на внутрішньому ринку, який формувався фактично понад 10 років, лідирує Nissan, сегмент імпорту, який реагує на зміни миттєво, показує цілком інші результати. Тут першість за Tesla — таких на першу реєстрацію було подано 924 автомобілі.
Серед «свіжопригнаних» електромобілів першість поки зберіг Nissal Leaf (476 шт.). На другому місці залишається Tesla Model 3 (405 шт.), третя сходинка дісталася ще одному продукту від Tesla, кросоверу Model Y (313 шт.). На четвертій позиції Volkswagen e-Golf (223 шт.). Замикає п’ятірку Hyundai Kona (178 шт.).
Рейтинг виробників нових електромобілів виглядає найцікавіше, звісно — з точки зору аналітиків. Одиничні продажі у другій половині списку свідчать про те, що цей ринок мінливий і перебуває на стадії формування. А також вказує на те, що офіційні дилери з великим запізненням входять у цей сегмент, на відміну від мультибрендових імпортерів, які фактично миттєво створюють пропозицію у відповідь на попит, варто лиш з’явитися першим запитам.
На першому місці очікувано розташувався Volkswagen з 320 авто. Далі у списку зі схожими результатами BYD та Honda, з кількістю 166 та 161 електрокар відповідно. Серед окремих моделей перше місце за підсумками лютого залишається за Volkswagen ID.4 (271 шт.), з впевненою кількісною перевагою над усіма іншими учасниками рейтингу. На другому місці – Honda e:NS1 (102 шт.). BYD Song Plus розташувався на третій позиції з підсумком у 98 проданих нових авто.
Нагадаємо, як раніше повідомляв ATUOGEEK, Німеччина відміняє дотації на купівлю електричних вантажівок та електробусів.
За матеріалами Інституту досліджень авторинку.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: