Перегляд фільмів, ігри, робота чи відпочинок – майбутні користувачі автоматизованих транспортних засобів мають чітке уявлення про те, як вони хочуть проводити час у дорозі. Такими є результати дослідницького проєкту RUMBA, який очолювала компанія Bosch.
Метою проекту було вивчення очікувань людей від автоматизованих транспортних засобів – як щодо оснащення салону, так і щодо кермування. Їхні побажання вимагають повної перебудови інтер’єру автомобіля, і це ставить перед виробниками та постачальниками нові виклики.
“Отримані дані вплинуть на розробку транспортних засобів наступних поколінь. У майбутньому це може призвести до створення абсолютно нового простору, де користувачам буде зручно працювати та приємно проводити час”, — говорить Міхаель Шульц, очільник проєкту в компанії Bosch.
Наприклад, автоматизовані автомобілі та комерційні транспортні засоби можуть бути перетворені на офіси, кінотеатри або навіть спальні. Багато постачальників послуг розглядають транспортні засоби як ще невикористаний, а отже, важливий сегмент ринку.
Робота в межах проекту RUMBA була профінансована грантом у розмірі близько 11 млн євро від Федерального міністерства економіки та захисту клімату Німеччини. Протягом 3,5 років команда з представників автовиробників, постачальників авторинку та наукових установ досліджувала, чого користувачі очікують від майбутніх транспортних засобів, які зможуть долати значні відстані в автоматичному режимі.
Експерти, залучені до проєкту RUMBA (абревіатура з німецьких слів, що означає «Реалізація позитивного користувацького досвіду за допомогою зручного дизайну інтер’єру для автоматизованих функцій водіння») зіткнулися з низкою складних запитів від користувачів. Наприклад, вони витратили багато часу на дослідження, як швидко людина може відновити контроль над автомобілем після сну і які фактори на це впливають. Серед іншого, вони з’ясували, що якщо водії перебували у розслабленому сидячому положенні, то одним з визначальних факторів є відстань водія від дисплея та елементів керування.
Дослідження показали, що для великої кількості учасників було достатньо періоду до 60 секунд. Проте також було виявлено дефіцит продуктивності водіння і погіршення самопочуття після повернення до керування. Було зроблено висновок, що система повинна будити користувача заздалегідь, щоб у нього було достатньо часу прокинутися, зорієнтуватися і відреагувати. Це також вимагає від технології здатності розпізнавати стан водія та оцінювати, чи він спить, і чи готовий сісти за кермо.
Крім того, проект досліджував характеристики керованості, які повинні забезпечити автоматизовані транспортні засоби для створення комфорту та гарантування безпеки водіїв і пасажирів. Наприклад, стрімке прискорення під час рушання з місця або різке гальмування може викликати нудоту, а відтак знизити увагу чи викликати дискомфорт.
Під час проєкту експерти також проаналізували, які кольори, матеріали, конструкції, освітлення, елементи управління будуть доречними в дизайні салонів автомобілів. З міркувань безпеки та через обмежений простір такі запити, як сидіння, що можна повертати під час руху, залишатимуться проблемою навіть у великих транспортних засобах. В цілому експерти дійшли висновку, що автомобілі майбутнього відкриють безпрецедентні можливості не лише для автовиробників і постачальників авторинку, але й для провайдерів послуг, які до цього часу були мало пов’язані з транспортними засобами.
Нагадаємо, як раніше повідомляв AUTOGEEK, Audi сподівається повернути довіру громадськості до автопілоту.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: