in

Смола, клей та комахи: які небезпеки готує літо автомобілістам, та як мінімізувати їх наслідки

Літо – прекрасна пора для подорожей на авто. Але іноді відчуття псують різні дрібниці. Комахи, що налипли на бампері і капоті, плями бітуму від свіжого асфальту, залишки клею від дерев – все це може зіпсувати задоволення від автопрогулянок. Журналісти AUTOGEEK розбирались, як повернути кузову колишній вигляд, позбавитися дратівливих артефактів та мінімізувати їх вплив на авто.

Звідки беруться комахи на авто та як їх прибрати?

Найчастіше з ними часто “стикаються” автомобілісти, які полюбляють їздити трасами. Достатньо проїхати кілька десятків кілометрів за межами міста, і передня частина автомобіля покривається шаром комарів, мух, мошок і іншої живності. Часто навіть не потрібно їхати швидко, достатньо потрапити в заболочену низинку, чи густо засаджену лісисту місцевість. Зовнішній вигляд автомобіля вмить втрачає красу, але її легко повернути.

Найлегше вирішити проблему, віддавши автомобіль на найближчу автомийку. Просто платіть гроші, а за вас роблять усю роботу. Щоправда, у реальному житті все не завжди так просто. Як правило, з налипанням мошкари ми стикаємося по приїзду на дачу або після тривалої подорожі. Але далеко від будинку автомийку ще потрібно пошукати, плюс не можна гарантувати, що після поїздки туди кузов автомобіля знову не обліплять комахи. Саме тому більшість автомобілістів воліє боротися із “жуками” самостійно.

Практично на будь-якій АЗС можна знайти спеціальні засоби, призначені для видалення мертвих комах та бітумних плям. Більшість їх чудово справляються зі своїм завданням і вимагають сильних трудовитрат. Щоправда, тут дуже важливо пам’ятати, що у боротьбі із залишками комах час грає проти нас. Чим довше відкладати їх видалення, тим більше зусиль доведеться докласти потім. Перед чищенням є сенс змити з кузова та скла абразивні частинки у вигляді піску та пилу. Таким чином ви убезпечите складні для очищення ділянки автомобіля і трохи розмочете сухих комах.

Саме видалення залишків комах краще робити за допомогою м’якої тканини, або губки. У жодному разі не можна використовувати скребки або абразивні мочалки, тому що при інтенсивній роботі вони мають ризик пошкодити ЛФП. Втім, якщо по дорозі вам не траплялися заправки з магазинами, можна обійтися миючими засобами для вікон. Вони продаються в будь-якому універсамі і також непогано справляються із ситуацією. Єдине, що після них потрібно ретельніше видаляти розводи з фарби на кузові.

Боремося з бітумними плямами

Запах асфальту зазвичай викликає приємні відчуття: нова дорога, подорож, сонячна та тепла погода. Але на цій же дорозі майже стовідсотково залишилися краплі бітуму, які можна виявити після поїздки свіжим асфальтом. Вкрай неприємно виявити розсип чорних крапок на боковинах авто після поїздки. Але тішить те, що з цим можна боротися.

“По суті бітум – це суміш смоли та розчинників. Потрапляючи на кузов автомобіля, легкі нафтові фракції, розчинники сприяють проникненню пігменту смоли в структуру лакофарбового покриття. Якщо бітум не видалити за короткий час, то розчинник випарується, а пігмент залишиться в структурі ЛФП назавжди. Особливо сильно від негативного впливу бітуму страждають автомобільні емалі світлих кольорів”, – зазначили у Департаменті сервісу корпорації УкрАВТО.

Як тільки ви під’їжджаєте до ділянки дороги зі свіжим асфальтом, краще скинути швидкість до мінімально можливої ​​і скоротити кількість маневрувань – це мінімізує розліт крапель смоли з-під коліс. Також не буде зайвим триматися на відстані від вантажівок, з-під яких вилітають величезні хмари дорожньої смоли.

Якщо уникнути появи крапель на автомобілі не вдалося, краще зайнятися їх усуненням відразу після повернення. Бажано робити це у теплий час доби, щоб частинки бітуму були пластичнішими, але не під прямими сонячними променями, аби мінімізувати “запікання” смоли на ЛФП.

Варто зазначити, що при безграмотному застосуванні автохімії можна зіпсувати лакофарбове покриття. У випадку нового автомобіля “відмивати” плями бітуму можна лише через місяць після його випуску, для перефарбованих авто цей термін ще більше: лише через 6 місяців. Саме тому перед тим, як зважитися самостійно видаляти бітумні плями, слід уважно прочитати інструкцію із застосування.

Багато хто для боротьби з бітумом використовує не тільки спеціалізовану автохімію, але й простіші засоби. Наприклад, спиртовмісні антисептичні серветки. Також можна застосовувати бензин, або дизельне паливо. Це дуже доступний засіб для швидкої допомоги. Зі смоляними плямами ці види палива можуть впоратися, але після очищення пляму обов’язково треба промити водою.

Клей з дерев може “проїсти” фарбу

Біда в тому, що деякі дерева виділяють настільки клейкий сік, що він може залишити сліди на фарбі авто. Вчасно не прибравши клей, видалити таку натуральну “полімеризовану” смолу не завжди вдається навіть методом професійного (глибокого) полірування абразивними пастами. На щастя, не всі щедрі на роздачу деревного клею рослини виділяють настільки чіпкі речовини. Продукт цвітіння деяких рослин, хоч і виглядає на лаку кузова жахливо, зникає після хорошого миття.

Ступінь в’їдання також залежить від температури: на розігрітому під сонцем кузові цей процес протікає значно швидше. Прибирати смолу треба якнайшвидше. Вона може “підривати” лак та лишати сліди на ЛФП, а на світлому авто – жовті плями.

У будь-якому випадку важливо помітити підозрілі сторонні точки та плями на кузові вчасно – щоб одразу видалити їх. Тому рекомендується завжди оглядати машину після паркування під деревами у незнайомих місцях. Якщо щось незвичайне на поверхні машини буде помічено, не слід намагатися видалити “артефакт” підручними методами – найчастіше саме вони стають причиною пошкоджень лаку, що вимагають недешевого професійного полірування.

Насамперед потрібно негайно звернутися на автомийку. Якщо видалити їх мийкою не вдасться, доведеться вдатися до одного з численних очисників, що продаються у відділах автохімії. Більшість з них успішно справляються з будь-якими біологічними забрудненнями на кузові – звичайно, за умови, що дерев’яний клей не старше одного-двох днів.

Якщо раптом виявиться, що дерев’яний клей на вашій машині вже застарілий і ніякий очищувач перемогти їх не може, звертайтеся до професійних полірувальників – їх полірувальні круги та абразивні пасти можуть зчистити затверділий лак. Щоправда, разом із частиною шару вашого “рідного” лакофарбового покриття.

В цілому, завжди буде краще заздалегідь підготувати своє авто до подорожі. Нанесення твердого воску або іншої подібної автохімії на ЛФП вашого авто неодмінно допоможе в подальшому під час видалення вищезгаданих артефактів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Замість авто – піца та круасани з унікальною рецептурою: Toyota придумала незвичне застосування для водню

Китайські електромобілі завойовують ринки Європи: опублікована нова статистика продажів