Електромобілі зазвичай мають високу вихідну потужність, а важкі акумуляторні блоки роблять їх більш важкими в порівнянні з автомобілями з двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ). Автомобілям з більшою масою потрібно більше часу, щоб зупинитися, тому підвищена увага варто приділяти безпеці.
Скандинавський виробник шин, компанія Nokian Tyres, наполегливо працює над створенням шин преміум-якості для електромобілів, щоб задовольнити особливі потреби сегмента.
За останнє десятиліття електромобілі та гібриди з маргінальної частини міжнародної автомобільної промисловості перетворилися в один з найбільш швидкозростаючих сегментів. За даними Міжнародного енергетичного агентства (МЕА) *, до кінця 2020 року частка електромобілів у світі збільшилася до 2% автомобільного ринку. Може здатися, що це не так вже й багато, але десять років тому їх частка на світовому ринку була близька до нуля, і лише кілька ринків, таких як Європа, США і Японія, повідомили про ледь помітну частку. Національні відмінності в обсягах продажів електромобілів в ЄС чітко корелюють з рівнем життя в країні. Згідно з новою статистикою Європейської асоціації автовиробників (ACEA), ринкова частка акумуляторних електромобілів збільшилася більш ніж удвічі – з 3,5% у другому кварталі 2020 року до 7,5% в цьому році, а частка плагін-гібридів склала 8,4% від всіх проданих нових автомобілів.
Ці факти вказують на постійно зростаюче проникнення електромобілів і гібридних автомобілів на ринок. З розвитком технологій і все більш широкого поширення електромобілів змінюється і підхід до технічного обслуговування автомобілів. Для автомобілів з ДВЗ заміна масла і обслуговування гальм є найбільш поширеними пунктами обслуговування. Однак для електромобілів – двома основними факторами технічного обслуговування є шини і вікна.
Випробування преміум-шин для електромобілів в польових умовах
Nokian Tyres використовує кілька електромобілів для тестування шин, що забезпечує компанії безперервний і великий досвід використання шин на різних моделях автомобілів.
Позашляховики досить високі і важкі, але електромобілі важать більше, ніж зазвичай, через вагу акумулятора. Великі і важкі автомобілі висувають більш високі вимоги до шин, що береться до уваги під час розробки продукту.
Навіть якщо електромобіль або гібридний автомобіль буде такого ж розміру, що і традиційний автомобіль з двигуном внутрішнього згоряння, йому знадобляться шини більшого розміру. Такі шини також варто тестувати, оскільки вага акумуляторів створює велике навантаження на них при проходженні поворотів і розгоні, а крутний момент від електродвигуна передається на провідні колеса швидше, ніж в автомобілі з ДВЗ. Існує поширена помилка про те, що електромобілям притаманний підвищений знос шин, проте випробування Nokian Tyres в польових умовах показали, що про це не варто турбуватися. Хоча електромобілі володіють достатньою потужністю і крутним моментом, це не позначається на шинах – насправді все навпаки.
“Шини на сучасному електромобілі зношуються набагато повільніше, ніж на автомобілі з традиційним двигуном внутрішнього згоряння. Це пов’язано з хорошою антипробуксовочною системою. Системи допомоги водієві зменшують ковзання за рахунок швидкого регулювання потужності електродвигуна. Ця система працює набагато швидше, ніж в автомобілях з ДВЗ, де вона заснована на гальмуванні і обмеження оборотів двигуна. Стиль водіння залишається головним фактором зносу шин, тому термін служби шин в основному визначається водієм “, – говорить Мартін Дражік, менеджер по продукції Nokian Tyres в Європі.
На що звертати увагу при виборі шин для електромобіля
Під час вибору шин для гібрида або електромобіля зазвичай звертають увагу на три головні критерії: безпека, низький опір коченню і низький рівень шуму. Більш низький опір коченню дозволяє збільшити запас ходу автомобіля. Електромобілі досить тихі, а тому безшумність шини впливає на загальний комфорт їзди.
Електромобілі не тільки більш важкі і мають більший крутний момент, але і тихіше традиційних автомобілів. Тому не дивно, що водії електромобілів шукають малошумні шини для підвищення комфорту водіння. Маркування шин ЄС дозволяє легко отримати інформацію про рівень шуму і опорі коченню, що спрощує порівняння різних шин.
Низький опір коченню збільшує запас ходу автомобіля. Чим більше запас ходу, тим менше енергії потрібно автомобілю, що робить цей вид транспорту більш екологічним. Спостерігаючи зростання популярності електромобілів, світ робить ставку саме на турботу про навколишнє середовище.
Продукти компанії Nokian Tyres мають індикатор зносу (Driving Safety Indicator, DSI), який дозволяє швидко і легко перевірити залишкову глибину протектора. Числа на індикаторі DSI показують залишкову глибину протектора і стираються одне за іншим у міру зносу шини. Якщо ви побачили, що цифри на передній і задній осі відрізняються, вам слід поміняти шини місцями.
Три головні критерії шин для електромобілів:
- Безпека: найголовніше – враховувати середу водіння і обирати відповідні шини.
- Низький опір коченню: чим нижче опір коченню, тим вище запас ходу автомобіля.
- Низький рівень шуму: вибираючи тихі шини для свого безшумного електромобіля, ви відчуєте більш високий комфорт від поїздки.
Міжнародне енергетичне агентство (IEA; франц .: Agence internationale de l’énergie) – це міжнародна міжурядова організація з штаб-квартирою в Парижі, створена в рамках Організації економічного співробітництва та розвитку (OECD) в 1974 році.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: