in

Ринок електромобілів в Україні: які авто українці купували у травні найчастіше та як змінились лідери

У травні українці придбали 7,5 тисячі нових та вживаних електромобілів. Це значно більше (на цілих 88,8%), ніж було у травні минулого 2023 року, та на 11,7% більше, ніж було у квітні. Імпортовані вживані електрокари зайняли 47,5% ринку, кількість перших реєстрацій — 3546 шт. На внутрішньому ринку було укладено 3216 угод купівлі-продажу щодо електромобілів, що складає частку 43,1%.

Новими куплено 9,4% електричних авто (705 шт.). Після рекорду у лютому, коли кількість нових електромобілів перейшла за позначку в одну тисячу штук, далі щомісяця обсяги їхніх продажів поступово знижуються. Серед загальної кількості електричних авто у травні 99% були легковими, вантажними — 1% (72 шт.).

Станом на початок травня 2024 року, за підрахунками Інституту досліджень авторинку, загальний парк автомобільної техніки з електричними двигунами складає 106 893 шт., зареєстрованих в Україні. До цього числа включено 104 176 легкових, 2711 вантажних та 6 автобусів. Фактична кількість може бути меншою, оскільки не всі факти знищення чи викрадення електр

Лідерами на українському внутрішньому ринку електромобілів залишаються Tesla, чиї електромобілі одні з кращих за характеристиками й можливостями, а ще на них надзвичайно знизилися ціни, та Nissan, якому вдавалося утримувати першість впродовж майже 10 років завдяки найдоступнішому й тому наймасовішому електрокару Nissan Leaf.

Volkswagen зайняв проміжну позицію між лідерами та «пелотоном», маючи частку понад десять відсотків (15%), однак менше, ніж дві щойно згадані марки. Частка інших — менша за 5%.

У сегменті імпорту першість очікувано за Tesla, при чому не перший місяць — таких на першу реєстрацію було подано 1051 автомобіль. Nissan, який переважає у парку авто на електротязі, у цьому списку другий з підсумком 548 імпортованих авто. На третій позиції Volkswagen (351 шт.), на четвертій — Hyundai (335 шт.). Замикає п’ятірку KIA за підсумком 181 електричний автомобіль.

Серед “свіжопригнаних” електромобілів першість поки зберіг Nissal Leaf (495 шт.). Проте до нього щоразу ближче стає Tesla Model 3 (417 шт.), від якої намагається не відставати Tesla Model Y (346 шт.) На четвертій позиції Volkswagen e-Golf (218 шт.). Замикає п’ятірку доволі перспективний кросовер Hyundai Kona з підсумком 214 перших реєстрацій.

Нещодавнє скасування ПДВ на електричні вантажівки не надто позначалися на обсягах їхнього імпорту. У травні таких прибуло 67 шт., дещо більше, ніж, до прикладу, було у березні (47 шт.), лютому (19 шт.) та січні (25 шт.) цього року. В основі цього підсегмента дві моделі: Renault Nangoo ZE та Nissan e-NV200. Інші прибувають одиницями. Ось список усіх новоприбулих вантажівок, поданих на першу реєстрацію у травні:

Renault Kangoo — 27 шт.

Nissan e-NV200 — 19 шт.

Maxus EV80 — 4 шт.

Peugeot Partner — 3 шт.

Mercedes-Benz eSprinter — 2 шт.

Changan V8070 — 2 шт.

Mercedes-Benz eVito — 2 шт.

Volkswagen e-Caddy — 2 шт.

Першість у списку нових електромобілів належить Volkswagen: 143 авто та частка у сегменті 20,3%. Друге місце з результатом 112 авто та 15,9% у Honda, третє у BYD із 67 авто та часткою 12,2%, четверте та п’яте місця, відповідно, за Nissan (67 шт., 9,5%), та Audi (65 шт., 9,2%).

Серед окремих моделей перше місце за підсумками травня залишається за Volkswagen ID.4 (114 шт.), з впевненою кількісною перевагою над усіма іншими учасниками рейтингу. На наступному, другому місці Honda M-NV (81 шт.). Nissan Ariya – на третій позиції з підсумком 63 проданих нових авто. Четверта сходинка у BYD Song Plus (47 шт.), замикає п’ятірку нових електромобілів Volvo EX30, який обрали 37 покупців.

За матеріалами Інституту досліджень авторинку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Розшифровка VIN: Все, що потрібно знати

Майбутнє настає: китайці почали використовувати роботів-гуманоїдів для складання автомобілів