У травні українці придбали 7,5 тисячі нових та вживаних електромобілів. Це значно більше (на цілих 88,8%), ніж було у травні минулого 2023 року, та на 11,7% більше, ніж було у квітні. Імпортовані вживані електрокари зайняли 47,5% ринку, кількість перших реєстрацій — 3546 шт. На внутрішньому ринку було укладено 3216 угод купівлі-продажу щодо електромобілів, що складає частку 43,1%.
Новими куплено 9,4% електричних авто (705 шт.). Після рекорду у лютому, коли кількість нових електромобілів перейшла за позначку в одну тисячу штук, далі щомісяця обсяги їхніх продажів поступово знижуються. Серед загальної кількості електричних авто у травні 99% були легковими, вантажними — 1% (72 шт.).
Станом на початок травня 2024 року, за підрахунками Інституту досліджень авторинку, загальний парк автомобільної техніки з електричними двигунами складає 106 893 шт., зареєстрованих в Україні. До цього числа включено 104 176 легкових, 2711 вантажних та 6 автобусів. Фактична кількість може бути меншою, оскільки не всі факти знищення чи викрадення електр
Лідерами на українському внутрішньому ринку електромобілів залишаються Tesla, чиї електромобілі одні з кращих за характеристиками й можливостями, а ще на них надзвичайно знизилися ціни, та Nissan, якому вдавалося утримувати першість впродовж майже 10 років завдяки найдоступнішому й тому наймасовішому електрокару Nissan Leaf.
Volkswagen зайняв проміжну позицію між лідерами та «пелотоном», маючи частку понад десять відсотків (15%), однак менше, ніж дві щойно згадані марки. Частка інших — менша за 5%.
У сегменті імпорту першість очікувано за Tesla, при чому не перший місяць — таких на першу реєстрацію було подано 1051 автомобіль. Nissan, який переважає у парку авто на електротязі, у цьому списку другий з підсумком 548 імпортованих авто. На третій позиції Volkswagen (351 шт.), на четвертій — Hyundai (335 шт.). Замикає п’ятірку KIA за підсумком 181 електричний автомобіль.
Серед “свіжопригнаних” електромобілів першість поки зберіг Nissal Leaf (495 шт.). Проте до нього щоразу ближче стає Tesla Model 3 (417 шт.), від якої намагається не відставати Tesla Model Y (346 шт.) На четвертій позиції Volkswagen e-Golf (218 шт.). Замикає п’ятірку доволі перспективний кросовер Hyundai Kona з підсумком 214 перших реєстрацій.
Нещодавнє скасування ПДВ на електричні вантажівки не надто позначалися на обсягах їхнього імпорту. У травні таких прибуло 67 шт., дещо більше, ніж, до прикладу, було у березні (47 шт.), лютому (19 шт.) та січні (25 шт.) цього року. В основі цього підсегмента дві моделі: Renault Nangoo ZE та Nissan e-NV200. Інші прибувають одиницями. Ось список усіх новоприбулих вантажівок, поданих на першу реєстрацію у травні:
Renault Kangoo — 27 шт.
Nissan e-NV200 — 19 шт.
Maxus EV80 — 4 шт.
Peugeot Partner — 3 шт.
Mercedes-Benz eSprinter — 2 шт.
Changan V8070 — 2 шт.
Mercedes-Benz eVito — 2 шт.
Volkswagen e-Caddy — 2 шт.
Першість у списку нових електромобілів належить Volkswagen: 143 авто та частка у сегменті 20,3%. Друге місце з результатом 112 авто та 15,9% у Honda, третє у BYD із 67 авто та часткою 12,2%, четверте та п’яте місця, відповідно, за Nissan (67 шт., 9,5%), та Audi (65 шт., 9,2%).
Серед окремих моделей перше місце за підсумками травня залишається за Volkswagen ID.4 (114 шт.), з впевненою кількісною перевагою над усіма іншими учасниками рейтингу. На наступному, другому місці Honda M-NV (81 шт.). Nissan Ariya – на третій позиції з підсумком 63 проданих нових авто. Четверта сходинка у BYD Song Plus (47 шт.), замикає п’ятірку нових електромобілів Volvo EX30, який обрали 37 покупців.
За матеріалами Інституту досліджень авторинку
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: