in

Попит на електромобілі та гібриди в Європі зростає: в першому кварталі було придбано понад 1 млн одиниць

Європа швидко стає центром впровадження електромобілів (EV), оскільки регіон неухильно рухається до сталого та екологічно чистого транспорту. Тяжіння до електромобілів зумовлено сукупністю факторів, і вони дозволяють кількості зареєстрованих транспортних засобів зростати до нових показників.

Зокрема, дані, отримані Finbold, свідчать про те, що в Європі за перший квартал 2023 року було зареєстровано 1 177 637 мільйонів нових електромобілів. Найбільша кількість реєстрацій, в тому числі в Європейському Союзі, Великій Британії та Європейській асоціації вільної торгівлі (ЄС+ЄАВТ+Велика Британія), була зафіксована в березні — 494 270 штук. Лютий слідував за ним із 359 752 реєстраціями, а в січні – 323 615 реєстрацій. Це свідчить про зростання на 52,94% зареєстрованих пасажирських електромобілів у Європі з січня по березень.

Серед зареєстрованих електромобілів найбільшу частку мали гібридні електромобілі (HEV) — 667 559 реєстрацій. Електромобілі з акумуляторною батареєю (BEV) посіли друге місце з 320 857 реєстраціями, тоді як гібридні плагін-електромобілі (PHEV) посіли третє місце з 189 221 реєстрацією.

Як Європа стала осередком електромобілів

Сплеск упровадження електромобілів у Європі можна пов’язати з низкою факторів, у тому числі з населенням із високим рівнем доходу, які опікуються питаннями клімату, потужною державною підтримкою електромобілів та розвитком розгалуженої державно-приватної мережі інфраструктури для зарядки електромобілів. Ці сприятливі фактори створили сприятливе середовище для процвітання електромобілів у Європі, що призвело до значного збільшення кількості автомобілів на дорогах.

Зростання також збіглося з бурхливим періодом, коли регіон переживає наслідки вторгнення Росії в Україну. На хвилі кризи Європа зіткнулася з енергетичною кризою, яка призвела до стрімкого зростання цін на електроенергію та підштовхнула широку підтримку прискорення переходу від викопного палива. У результаті попит на електромобілі зріс і, як очікується, набере обертів у найближчі роки, оскільки регіон намагатиметься назавжди подолати енергетичну кризу та використовувати більш екологічні види транспорту.

Крім того, вихід на ринок нових гравців також відіграв першорядну роль у прийнятті електромобілів. Наприклад, наприкінці 2022 року американський виробник Lucid Motors почав поставляти свій електричний розкішний седан Air у Європу. Перші одиниці були націлені на клієнтів у Німеччині та Нідерландах. У той же час NIO також закріплюється в регіоні, сподіваючись скористатися зростаючим попитом.

Хоча європейський ринок електромобілів переживає стрімке зростання, не всі виробники впевнені в його потенціалі. Одним із таких прикладів є Rivian Automotive, яка спочатку оголосила про плани співпрацювати з Mercedes-Benz Vans для обслуговування європейського ринку. Однак компанія зрештою вирішила вийти з партнерства та зосередитися на американському ринку. Це рішення підкреслює проблеми, з якими можуть зіткнутися деякі виробники, адаптуючись до унікальних вимог і правил європейського ринку.

Оскільки нові гравці виходять на європейський ринок, давні виробники намагаються відстояти свої позиції. Одним із цих гравців є Tesla, американський електромобільний гігант, який вжив активних заходів, щоб прискорити перехід до сталої енергетики. З цією метою Tesla оголосила про ряд знижок цін для своїх європейських клієнтів. Раніше компанія натякала, що ці скорочення – лише початок, оскільки вона прагне стимулювати попит і закріпити своє місце в регіоні. Подібним чином XPeng знизив ціни під час випуску нових моделей електромобілів у Європі.

Стійкість європейського сектора електромобілів

Примітно, що зростання кількості зареєстрованих електромобілів у Європі підкреслює стійкість сектора, особливо в світлі економічного спаду, з яким зараз стикається регіон. Зростаюча інфляція вплинула як на споживачів, так і на виробників, і викликана нестабільність призвела до випадків безробіття, що, ймовірно, вплине на здатність споживачів інвестувати в нові технології, оскільки вони зосереджуються на основних речах.

Незважаючи на те, що сектор електромобілів у Європі досяг вражаючих успіхів, важливо зазначити, що він все ще стикається зі значними проблемами та ще не став повсюдним явищем у всьому регіоні. Однією з таких проблем є питання доступності, оскільки висока вартість електромобілів продовжує відлякувати покупців, які економлять гроші, від інвестування в ці транспортні засоби. Крім того, потреба в достатній зарядній інфраструктурі залишається перешкодою, яку необхідно подолати, щоб електромобілі стали більш практичним і зручним варіантом для споживачів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

500 км без підзарядки: Maserati презентували свій перший електрокросовер Grecale Folgore

Новий спільний електромобіль Mercedes-Benz та BYD отримав більше 5000 замовлень за 6 годин