Європейська аудиторська палата (ECA), незалежний зовнішній аудитор ЄС, опублікувала новий звіт про перспективи виробництва акумуляторів для електромобілів на континенті. На думку експертів, Європа може програти цю гонку, оскільки обмежена у доступі до сировини: кобальту, нікелю, літію. Поряд із зростанням витрат та жорсткою конкуренцією це залишається серйозною перешкодою у досягненні амбітної мети – звання світового виробника акумуляторів.
Також експерти попереджають, що ЄС не зможе досягти поставлених кліматичних цілей, які значною мірою залежать від впровадження електромобілів. За даними ECA, майже кожен п’ятий новий автомобіль, зареєстрований у Євросоюзі 2021 року, був «батарейним». До 2030 року на європейських дорогах очікується близько 30 мільйонів «зелених» автомобілів. А у 2035 році почне діяти заборона на продажі нових бензинових та дизельних автомобілів.
На думку експертів, ЄС навряд чи вдасться забезпечити весь цей «зелений» автопарк власними батареями. Єдина можливість – імпорт акумуляторів із третіх країн, але завдасть шкоди європейській промисловості. Крім того, імпортовані блоки набагато дорожчі.
Як зазначено у звіті, за п’ятьма ключовими компонентами батарей залежність ЄС від імпорту становила в середньому 78%. При цьому постачання сировини сильно сконцентровано в кількох країнах з геополітичними ризиками, які можуть призвести до дефіциту.
Близько двох третин світового кобальту надходить із Демократичної Республіки Конго, 40% природного графіту із Китаю. Крім того, ЄС повністю залежить від імпорту рафінованого літію. Португалія, яка має найбільші запаси літію в блоці, може розпочати видобуток лише у 2026 році.
На даний момент світове лідерство у галузі виробництва акумуляторів належить Китаю. На його частку припадає 76% світових потужностей. Почасти ЄС відстає від Китаю в економічній конкурентоспроможності через високі ціни на енергоносії та проблеми з державним фінансуванням.
Як раніше повідомляв Autogeek, у Великій Британії створили конкурента Citroen Ami на $2000 дешевше за оригінал.
За матеріалами: Reuters
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: