in

Перекидання тягачів залишиться у минулому: у США розробили “розумний” зчіпний пристрій

Перекидання тягачів залишиться у минулому: у США розробили "розумний" зчіпний пристрій

Система здатна автоматично відчіплювати причіп при виявленні ризику перекидання.

Каліфорнійський стартап Axicle розробив інтелектуальний зчіпний пристрій, який дозволить уникнути перекидання тягачів. За статистикою, тільки на дорогах США у дорожньо-транспортних пригодах з перекиданням вантажівок 8-го класу гинуть 400 осіб та травмуються близько 9 тисяч.

Система TARS (Tractor Anti-Roll System) дозволить уникнути всіх цих смертей. Зовні схожа на більшість сідельно-зчіпних пристроїв й працює за тим же принципом, вона здатна витримувати навантаження до 25 тонн. Головна відмінність TARS – здатність скидати шкворень напівпричепа при виявленні ризику перекидання. При цьому тягач залишається у вертикальному положенні, зберігаючи життя водієві.

Перекидання тягачів залишиться у минулому: у США розробили "розумний" зчіпний пристрій

Для визначення моменту початку перекидання TARS використовує набір датчиків, які контролюють всі робочі параметри, включаючи інформацію про навантаження, вібрацію, вітер та зчеплення з причепом. Також система включає високоточний інерційних вимірювальний блок. За заявою розробників, час реакції системи – 1 мілісекунда. Після цього спрацьовує піропатрон або пневматичний штовхач, який від’єднує напівпричіп від тягача.

На даний момент система пройшла випробування, але в якості прототипу у масштабі 1:10. Повнорозмірні прототипи будуть готові до кінця 2021 року. Тоді ж почнуться й повномасштабні випробування з великими навантаженнями. Також до кінця року стартап обіцяє випустити кілька «кумедних» демонстраційних відеороликів.

Перекидання тягачів залишиться у минулому: у США розробили "розумний" зчіпний пристрій

«Ми вважаємо, що у майбутньому наша технологія стане стандартом для всіх сідельно-зчіпних пристроїв, оскільки вона запобігає більшій кількості травм, ніж поперечні дуги для кабріолетів», – сказав засновник та інженер Axicle Стів Круг.

Для серійного виробництва TARS планують побудувати лінію потужністю понад 100 тисяч одиниць на рік. Попередньо вартість системи – 4 тисячі доларів. На думку розробників, це невелика ціна за пристрій, здатний майже вдвічі скоротити щорічні летальні випадки серед далекобійників.

Як раніше повідомляв Autogeek, опубліковано перші зображення електротягача Geely.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Перекидання тягачів залишиться у минулому: у США розробили "розумний" зчіпний пристрій
Lexus анонсували випуск першого плагін-гібрида до кінця року: у 2022 вийде електромобіль

Lexus анонсували випуск першого плагін-гібрида до кінця року: у 2022 вийде електромобіль

Напівпровідникова криза: автопромисловість втратить $110 млрд через затримки з поставками

Напівпровідникова криза: автопромисловість втратить $110 млрд через затримки з поставками