in

Опитування: тільки половина українських водіїв готова пристібатися, аби не платити штраф

Збільшений штраф за невикористання пасків безпеки здатен заохотити пристібатися понад 50% українців.

Про це свідчать результати онлайн-дослідження «Сприйняття та використання пасків безпеки водіями та пасажирами», проведеного в у рамках кампанії «Пристібайся – не жахайся».

Опитування провели у Києві, Маріуполі, Харкові, Одесі і Львові.

Воно показало, що більше половини респондентів, а точніше 53,6%, вважають достатньо переконливою суму штрафу до 600 гривень, щоб вони почали пристібатися. 

У той же час 30% зазначили, що тільки штраф більший за 1000 гривень мотивував би їх подбати про власну безпеку в авто. Ще 10% назвали вагомою причиною змінити звички суму в проміжку з 1001 до 1500 гривень, а 20% – 1501-2000 гривень.

Окрім того, 82% опитаних заявили, що хоча б іноді пристібаються на передньому сидінні, але лише 52% сказали, що роблять це під час кожної поїздки. Серед водіїв хоча б час від часу пристібаються 48%. Постійно ж користуються паском безпеки 39% респондентів. 

Разом з тим нехтують пасками безпеки на задньому сидінні більшість опитаних. Тільки 26% з них стверджують, що пристібаються, коли сидять позаду, і лише 12% мають звичку робити це щоразу. 

«Підвищення штрафів – це насамперед наголос на реальному значенні ременів безпеки, – говорить перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький. – Поки українці здебільшого недооцінюють небезпеку, на яку вони наражаються, ігноруючи ремені, особливо пасажири на задніх сидіннях. Ми прагнемо у будь-який можливий спосіб донести, що ремені безпеки більше не опція, а особистий обов’язок – перед законом, перед тими, хто з тобою поруч в авто, й тими, хто чекає вдома. Віримо, що такий серйозний крок як підвищення штрафів разом з посиленою увагою з боку патрульної поліції та нашою інформаційною кампанією збереже життя українців і наблизить нас до загальноєвропейського рівня безпеки на дорогах».

«За останні десятиріччя низка європейських країн довела, що більш суворе покарання за непристебнуті ремені у поєднанні з інформаційними кампаніями здатні помітно підвищити частку водіїв і пасажирів, що пристібаються, – пояснює заступник голови Консультативної місії Європейського Союзу в Україні Фредрік Весслау. – Тривалі й безперервні зусилля впродовж років дали змогу досягнути найважливішої зміни на краще: суттєвого скорочення кількості загиблих на дорогах. За минуле десятиріччя в країнах Євросоюзу смертельних випадків під час зіткнень стало на 23% менше. Україна вже зробила багато для підвищення безпеки на дорогах, а поєднання інформаційної кампанії й підвищеної уваги з боку поліції надалі – це перевірена найкраща європейська практика».

Нагадаємо, з 13 березня 2021 року штраф за непристебнутий ремінь безпеки в Україні зріс у 10 разів – до 510 гривень або трохи більше 15 євро. Донедавна він був найнижчим у Європі – 51 гривня (менше 2 євро). Саме це й є однією з причин, чому рівень користування пасками безпеки у нашій країні такий низький. Для порівняння, у Німеччині, де такий штраф становить 30 євро, частка тих, хто пристібається в авто складає 98% для водіїв і пасажирів переднього сидіння і 99% для пасажирів заднього сидіння.

А у сусідній Польщі штраф за непристебнуті ремені як водія, так і пасажира складає 100 злотих (близько 23 євро) плюс два штрафні пункти (у водія, який набрав більше 24 пунктів, забирають права). А водій, який не переконався, що усі його пасажири пристебнуті, отримує додаткові 100 злотих і 4 пункти штрафу. 

Як раніше повідомляв Autogeek, 95% українців вважають, що використовувати паски безпеки важливо, але користуються ними не всі.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Нова функція для смартфонів дозволить автоматично визначати момент ДТП: як це працює

Перший електромобіль від Huawei виявився позиченим в стартапу Seres: характеристики та ціни