in

Обіцяють навіть на водні: Mazda повертає на ринок роторний двигун в гібридних версіях автомобілів

Інженери Mazda планують поєднати водневі технології з традиційним роторним мотором.

Інформація про створення екологічно чистого роторного двигуна з’явилася в новій стратегії розвитку продуктової лінійки Mazda до 2030 року, озвученій під час онлайн-брифінгу, присвяченого 30-річчю перемоги роторного боліда Mazda 787B у марафоні «24 години Ле-Ману».

На ринок «ротор» повернеться навесні 2022 року у складі силових установок гібрида та плагін-гібрида Mazda MX-30. Як і у системі Nissan e-POWER, він буде використовуватися для вироблення енергії, що накопичується тягової батареєю.

Mazda розробляє водневі роторні двигуни понад 30 років. Свій перший водневий концепт HR-X вона показала на Токійському автосалоні 1991 року. Через два роки з’явився проект HR-X2 і експериментальна MX-5 Miata, а ще через два роки дебютував водневий седан Mazda Capella.

У 2003 році був представлений воднево-бензиновий гібрид Mazda RX-8 Hydrogen RE. В наступні роки компанія показала Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid (2005 рік) та Mazda Hydrogen RE Plug in Hybrid (2007 рік), але жоден з проектів в серію так і не пішов.

Після завершення виробництва у 2012 році останнього серійного автомобіля з бензиновим роторно-поршневим двигуном – легендарного спорткара RX-8 – інженери Mazda почали розробку мотора нового покоління. Про що свідчили регулярно реєструються патенти на цю тему та нові концепти. Так на Токійському автосалоні 2017 дебютувала модернізована версія роторного прототипу RX Vision, вперше показаного у 2015 році.

Через чотори роки, у 2019 стало відомо, що роторний двигун планують використовувати в якості, так званого range extender («збільшувач запасу ходу») в електричному кросовері Mazda MX-30. Його завдання – вироблення енергії для підзарядки батареї.

За інформацією Bestcarweb, про використання водню в якості палива для роторно-поршневого двигуна в Mazda задумалися після успіху хетчбека Toyota Corolla Sport з двигуном внутрішнього згоряння на водні у 24-годинних перегонах на витривалість. Інженери Mazda вважають, що роторний двигун, в якому в силу конструктивних особливостей відсутні теплові плями, як найкраще поєднується з воднем. Справа в тому, що одна з технічних проблем водневого палива – передчасне займання та схильність до детонації. У роторному двигуні водень горить рівномірно.

«Якщо ми вирішимо це зробити, прототип буде побудований протягом трьох років. Швидше за все, система поєднуватиме в собі електричний турбонаддув», – заявив у інтерв’ю анонімний представник Mazda.

Єдиною проблемою комерціалізації такого двигуна може стати його вартість. Він занадто дорогий для серійних моделейй, швидше за все, випускатиметься обмеженим тиражем.

Як раніше повідомляв Autogeek, Mazda випустить 13 електрифікованих моделей до 2025 року.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Черга – на кілька років: бум попиту на електромобілі спровокував брак обладнання для їхнього виробництва

Оновлений Volvo XC60 отримав медіа систему на базі Android із вбудованими сервісами від Google